Montaż pneumatycznego cental. zamka, z Golfa III do Tipo :) |
Autor |
Wiadomość |
Marek_RADOM
Wiek: 36 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 49 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-05-2011, 16:55 Montaż pneumatycznego cental. zamka, z Golfa III do Tipo :)
|
|
|
Witam, przymierzam się do takiej przeróbki. Podłączam oryginalny pneumatyczny sterownik centralnego zamka z Golfa III zintegrowany z pompką do mojego tipo.
Posiadam alarm z wyjściem sterującym minusem (-). Sterownik z Golfa ma 2 wejścia sterujące plusem (+) (zamykanie i otwieranie). Dorobiłem taki układ, który po otrzymaniu minusa z alarmu daję impuls 12V na zmianę na oba wejścia sterownika. Podłączyłem to w samochodzie na próbę i wszystko działa jak należy. W najbliższym czasie zamontuje siłowniki i dodam jakieś zdjęcia. |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-05-2011, 17:54
|
|
|
Sorry jedno pytanie... PO CO ? |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-05-2011, 20:00
|
|
|
pisario napisał/a: | Sorry jedno pytanie... PO CO ? |
Bardzo dobre pytanie i też czekam na odpowiedź. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 25-05-2011, 20:07
|
|
|
Marek_RADOM, central w tipo jest sterowany elektrycznie - nie pneumatycznie, dlatego nie mam pojecia z kad ten pomysł.... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-05-2011, 21:15
|
|
|
pneumatyczne to chyba chodzą ciszej i chyba wolniej się otwierają tak ? tzn. bardziej płynnie. |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-05-2011, 21:39
|
|
|
Mi by się nie chciało przerabiać czegoś co i tak już jest, no chyba że wynikają z tego jakieś korzyści... |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-05-2011, 21:59
|
|
|
Prościej było zagadać do mnie to byś po taniości wyrwał całą instalacje do centralnego zamka |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-05-2011, 22:13
|
|
|
centralne zamki pneumatyczne montowane w VW są cichsze przy zamykaniu i otwieraniu, wolniejsze (pompka musi "napompować swoje") i nie mają tak szybkiej reakcji. Musi kilka sekund odczekać po zamknięciu aby otworzyć i odwrotnie. Moim zdaniem gra nie warta świeczki. Więcej zachodu niż to warte. Ale może po prostu kolega się nudzi lub jest w posiadaniu w/w zamka i naszła go ochota montażu.
Jeżeli nie posiadasz centrala, to szybciej wygodniej i mniej nerwów będzie kosztowało Cię założenie elektryka. Wiedz że prócz wiązki z zamka będziesz musiał przez cały prawie samochód kłaść rurkę przez którą będzie przepływać powietrze z pompki.
A mógłbyś ten czas lepiej wykorzystać..
Tyle ode mnie
Pozdro |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-05-2011, 22:22
|
|
|
DARREK napisał/a: | A mógłbyś ten czas lepiej wykorzystać.. |
Pierwsza myśl- |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-05-2011, 22:40
|
|
|
Dokladnie... Mielismy cos takiego w Fordzie Orionie i Mercu W124... Dziala bardzo cicho o ile pompka w dobrym stanie, ale wolniej niz elektryka... ZAWSZE. Potrzebna masa przewodow pneumatycznych... Ich przepuszczenie odpowiednie przez drzwi gdzies przy progach.. bagaznik ;|? Konieczne jest idealne wymierzenie odleglosci aby nie bylo tak ze ktorys zamek sie nie domknie. Konieczny rowniez zbiornik na podcisnienie (gdzies go trzeba schowac) w mercu w nadkolu.. Jezeli robic tak... zmudna operacje to chyba dla satysfakcji jedynie. |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Marek_RADOM
Wiek: 36 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 49 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-05-2011, 00:51
|
|
|
Witam ponownie, zakładam ten zamek ponieważ nie mam wcale centralnego a brat rozbiera golfa i mam za free. Co do tego czasu otwierania to się okaże jak będzie, bo póki co robiłem testy na 1 siłowniku i działa bardzo szybko, zresztą w 3 drzwiowym golfie nie był wcale długi czas otwierania.
** Dodano: 26-05-2011, 02:08 **
DARREK napisał/a: | Wiedz że prócz wiązki z zamka będziesz musiał przez cały prawie samochód kłaść rurkę przez którą będzie przepływać powietrze z pompki.
A mógłbyś ten czas lepiej wykorzystać.. |
Co do przewodów elektrycznych to będą tylko w drzwiach kierowcy aby wykrywać przekręcenie kluczyka tzw. "master", będę musiał pokombinować z jakimiś krańcówkami pewnie, ale jak dla mnie to ta zabawa się opłaca, mam satysfakcje że dopasowałem sterownik z VW do standardowego alarmu no i że będę mieć wreszcie centralny. Teraz przynajmniej wiem jak działa ten sterownik |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-05-2011, 09:53
|
|
|
Good LUCK! |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-05-2011, 18:44
|
|
|
Detectivus miał felgi z Bmw, u mnie przy zakupie tipola siedział pas z VW, teraz Ty montujesz centrala. Co Wy tak z Germanizacją Włochów? Ja rozumiem, by montować ultra ciche atomowe zamki z Maserati, czy lamborghini ale z Golfa? :p |
_________________ Był:
Tipo 1.4 94r
Chevrolet Spark 0.8L 2008r
Tempra 1.6 LPG 91r
Jest:
ZTM |
|
|
|
|
Marek_RADOM
Wiek: 36 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 49 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-05-2011, 18:30
|
|
|
Wczoraj sobie przeciągnąłem wiązkę i rurkę do klapy, wszystko działa, załatwię sobie resztę siłowników i zamontuje w drzwiach. Musiałem przerobić lekko zamek, ale i tak był uszkodzony więc nie mogłem zamknąć kluczykiem bagażnika. |
|
|
|
|
bert32
witamy nowego
Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 5 Skąd: kato
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-07-2011, 10:46
|
|
|
Uważaj z przewodami pneumatycznymi. Kumpel w Golfie przypadkiem uszkodził taki i kilka minut po otwarciu samochód syczał, a wymiana trochę kłopotliwa jest. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|