Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpaleniem i obrotami na gazie i benzynie
Autor Wiadomość
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-03-2009, 13:31   Problem z odpaleniem i obrotami na gazie i benzynie

Witam.
Postanowilem utworzyc nowy temat bo tamten stary jest za bardzo uwiklany w inne poboczne sprawy.

A wiec tak:
Wsiadam do samochodu krece rozrusznikiem i nie odpala, ani na benzynie ani na gazie dopiero jak wcisne lekko gaz to odpala i musze go tak gazowac troche zeby nie zgasl. Po chwili juz jest ok.
Wniosek jeden nie dziala ssanie automatyczne. Sprawdzalem niebieski czujnik jak pisalem w poprzednim temacie i wyglada na sprawny, co do reszty czyli silniczka krokowego to nie wiem.
Co ciekawe, gdy zrobie reset jak bylo pisane na forum to po tym odpala od razu bez problemu i trzyma obroty ale to tylko pomaga na jakis dzien, moze dwa. Na rozgrzanym silniku pali od razu. Z tego co mi na przegladzie mowili ze za duzo mieszanki gazowej dodaje i go zalewa ale to kwestia regulacji i raczej na odpalanie nie ma wplywu.

** Dodano: 31-03-2009, 14:32 **
Ja go tak odpalam i radze sobie z tym ale wkurza mnie to ze gdy komus daje samochod to nie moze odpalic i sa potem same problemy.
_________________
A4
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2009, 15:52   

reset sprawia, że silnik przechodzi w tryb awaryjny i zamaist sygnału z czujników, bierze sobie ustawienia nominalne które ma w pamięci

skoro po resecie działa to silnik krokowy jest sprawny, mimo wszystko skupiłbym się na niebieskim czujniku (najlepiej ugadaj się z kimś z okolicy i zamieńcie się na jeden dzień, lub go odepnij i zobacz czy jest jakaś róznica na zimnym silniku
problem może tez leżeć w kabla od tego czujnika, może są gdzieś naderwane (to już musisz szukać miernikiem) nie zaszkodzi też powypinac kostek z digiplexa, CPP, krokowca i niebieskiego czujnika i przeczyścic jakimś twardym pedzelkiem (jak do maszynek do strzyżenia) i przedmuchać

jeśli na 100% wyeliminujesz niebieski czujnik to wtedy stawiałbym na CPP, ale to już jest wyższa szkoła jazdy i lepiej tego nie ruszać dopóki nie wyeliminujesz innych mozliwych usterek

jak u ciebie ze stanem swiec, kabli, kopułki? może masz poprostu słaba iskrę ?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-03-2009, 16:05   

Yoyo swiece raczej ok ale moga byc dosc stare. Czy trzeba wymieniac komplet swiece + kable czy wystarczy same swiece ?

Nadmieniam, ze po resecie odpala od razu wiec czy swiece maja na to wplyw to nie wiem. Kiedys jak bylem u tego mechanika to mi mowil ze bledow nie ma jak podlaczyl do kompa i bylo jakies zwarcie masy na kablach od tej przepustnicy.
Sprawdze te kable od tego niebieskiego czujnika.
_________________
A4
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2009, 17:14   

świece możesz profilaktycznie przeczyścić papierkiem sciernym tylko uważaj zeby nie zmienić odstępu na alektrodzie

jak wyelimunujesz czujnik to tak jak pisałem CPP
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-04-2009, 17:35   

WItam ponownie.

Ostatnio nie mialem czasu grzebac z tym samochodem. Ale jak go odpalilem na benzynie i troche potrzymalem na wduszonym gazie i gdy zaczal mocno drgac i mial sie na zgasniecie to otwarlem maske i dotknalem ten bolec od silniczka krokowego a on od razu sie wysunal i zlapal obroty wlasciwe, takie cos starczylo na 3 dni i dzis znow tak musialem zrobic. Gdy silnik tak dziala to zadnego problemu nie ma z gasnieciem ani odpalaniem.
Mam wiec pytanie z czym to moze byc zwiazane ? uszkodzony silniczek czy cos innego ?
_________________
A4
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-04-2009, 23:08   

kaliburza, jest to typowa usterka silniczka krokowego.Też to miałem i po rozebraniu go i konserwacji działał przez ponad 2 lata.Problemem jest styk który jest na końcu tego bolca co pcha przepustnicę.Nie łączy on jak trzeba i sterownik nie wie w jakim położeniu jest silniczek krokowy.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-04-2009, 06:31   

ZielonyTBG, w takim razie co musze zrobic by go doprowadzic do poprawnego stanu ?
_________________
A4
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-04-2009, 06:47   

kaliburza, rozkręć silniczek, wszystko wyczyść, blaszki przetrzyj papierkiem ściernym i delikatnie złóż, musisz uważąć bo tam w kółku zębatym sa takie 2 podłużne blaszki które można zgnieść przy składaniu

jeśli czyszczenie nie pomorze to masz do regulacji CPP - ja miałem te same objawy i winny był właśnie CPP który też steruje silniczkiem krokowym
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 17-06-2009, 12:17   

Siemka. Sorki ze sie podepne noi moze powtorze, ale nurtuje mnie taki problem. Moj tipek1.4kat+lpg, cos nie tak z kreceniem. Otoz jak schodze tak po nocy do autka, to musze ze dwa razy dluzej krecic zeby zalapal, pozniej kreci normalnie, nie ma problemow z obrotami. potem po jakichs 2 godzinkach jak chce odpalic to znowu to samo. tak ma byc ?? czy moze rozrusznik do naprawy??
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-06-2009, 23:19   

sprawdz ładowanie moze altek siada albo aku juz nie trzyma a jak bedzie ok to najprawdopodobnie cos nie halo z rozrusznikiem.
Czyli miernik w łapke i zanim odpalisz go rano zmierz ile v pokazuje akus potem odpal i sprawdz napiecie ładowania na aku.
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 20-06-2009, 05:24   

Wielkie dzieki. ale rozwiazanie juz jest, czytaj w innym moim poscie :D pozr
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-06-2009, 09:28   

no tak :)
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 23-06-2009, 22:12   

porazka ze spalaniem :( zrobione 60 km, a spalone 12 litrow gazu :sciana:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-06-2009, 22:31   

krzychTIPOspeed napisał/a:
porazka ze spalaniem :( zrobione 60 km, a spalone 12 litrow gazu :sciana:
no to regulacja!
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 23-06-2009, 22:37   

a jesli regulacja nic nie da?? :?
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-06-2009, 23:00   

krzychTIPOspeed, w twoim wypadku napewno pomoże, potem jest jeszcze opcja wymiany filtra gazu
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load