Problem z odpaleniem i obrotami na gazie i benzynie |
Autor |
Wiadomość |
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-03-2009, 13:31 Problem z odpaleniem i obrotami na gazie i benzynie
|
|
|
Witam.
Postanowilem utworzyc nowy temat bo tamten stary jest za bardzo uwiklany w inne poboczne sprawy.
A wiec tak:
Wsiadam do samochodu krece rozrusznikiem i nie odpala, ani na benzynie ani na gazie dopiero jak wcisne lekko gaz to odpala i musze go tak gazowac troche zeby nie zgasl. Po chwili juz jest ok.
Wniosek jeden nie dziala ssanie automatyczne. Sprawdzalem niebieski czujnik jak pisalem w poprzednim temacie i wyglada na sprawny, co do reszty czyli silniczka krokowego to nie wiem.
Co ciekawe, gdy zrobie reset jak bylo pisane na forum to po tym odpala od razu bez problemu i trzyma obroty ale to tylko pomaga na jakis dzien, moze dwa. Na rozgrzanym silniku pali od razu. Z tego co mi na przegladzie mowili ze za duzo mieszanki gazowej dodaje i go zalewa ale to kwestia regulacji i raczej na odpalanie nie ma wplywu.
** Dodano: 31-03-2009, 14:32 **
Ja go tak odpalam i radze sobie z tym ale wkurza mnie to ze gdy komus daje samochod to nie moze odpalic i sa potem same problemy. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2009, 15:52
|
|
|
reset sprawia, że silnik przechodzi w tryb awaryjny i zamaist sygnału z czujników, bierze sobie ustawienia nominalne które ma w pamięci
skoro po resecie działa to silnik krokowy jest sprawny, mimo wszystko skupiłbym się na niebieskim czujniku (najlepiej ugadaj się z kimś z okolicy i zamieńcie się na jeden dzień, lub go odepnij i zobacz czy jest jakaś róznica na zimnym silniku
problem może tez leżeć w kabla od tego czujnika, może są gdzieś naderwane (to już musisz szukać miernikiem) nie zaszkodzi też powypinac kostek z digiplexa, CPP, krokowca i niebieskiego czujnika i przeczyścic jakimś twardym pedzelkiem (jak do maszynek do strzyżenia) i przedmuchać
jeśli na 100% wyeliminujesz niebieski czujnik to wtedy stawiałbym na CPP, ale to już jest wyższa szkoła jazdy i lepiej tego nie ruszać dopóki nie wyeliminujesz innych mozliwych usterek
jak u ciebie ze stanem swiec, kabli, kopułki? może masz poprostu słaba iskrę ? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-03-2009, 16:05
|
|
|
Yoyo swiece raczej ok ale moga byc dosc stare. Czy trzeba wymieniac komplet swiece + kable czy wystarczy same swiece ?
Nadmieniam, ze po resecie odpala od razu wiec czy swiece maja na to wplyw to nie wiem. Kiedys jak bylem u tego mechanika to mi mowil ze bledow nie ma jak podlaczyl do kompa i bylo jakies zwarcie masy na kablach od tej przepustnicy.
Sprawdze te kable od tego niebieskiego czujnika. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2009, 17:14
|
|
|
świece możesz profilaktycznie przeczyścić papierkiem sciernym tylko uważaj zeby nie zmienić odstępu na alektrodzie
jak wyelimunujesz czujnik to tak jak pisałem CPP |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-04-2009, 17:35
|
|
|
WItam ponownie.
Ostatnio nie mialem czasu grzebac z tym samochodem. Ale jak go odpalilem na benzynie i troche potrzymalem na wduszonym gazie i gdy zaczal mocno drgac i mial sie na zgasniecie to otwarlem maske i dotknalem ten bolec od silniczka krokowego a on od razu sie wysunal i zlapal obroty wlasciwe, takie cos starczylo na 3 dni i dzis znow tak musialem zrobic. Gdy silnik tak dziala to zadnego problemu nie ma z gasnieciem ani odpalaniem.
Mam wiec pytanie z czym to moze byc zwiazane ? uszkodzony silniczek czy cos innego ? |
_________________ A4 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-04-2009, 23:08
|
|
|
kaliburza, jest to typowa usterka silniczka krokowego.Też to miałem i po rozebraniu go i konserwacji działał przez ponad 2 lata.Problemem jest styk który jest na końcu tego bolca co pcha przepustnicę.Nie łączy on jak trzeba i sterownik nie wie w jakim położeniu jest silniczek krokowy. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-04-2009, 06:31
|
|
|
ZielonyTBG, w takim razie co musze zrobic by go doprowadzic do poprawnego stanu ? |
_________________ A4 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-04-2009, 06:47
|
|
|
kaliburza, rozkręć silniczek, wszystko wyczyść, blaszki przetrzyj papierkiem ściernym i delikatnie złóż, musisz uważąć bo tam w kółku zębatym sa takie 2 podłużne blaszki które można zgnieść przy składaniu
jeśli czyszczenie nie pomorze to masz do regulacji CPP - ja miałem te same objawy i winny był właśnie CPP który też steruje silniczkiem krokowym |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 17-06-2009, 12:17
|
|
|
Siemka. Sorki ze sie podepne noi moze powtorze, ale nurtuje mnie taki problem. Moj tipek1.4kat+lpg, cos nie tak z kreceniem. Otoz jak schodze tak po nocy do autka, to musze ze dwa razy dluzej krecic zeby zalapal, pozniej kreci normalnie, nie ma problemow z obrotami. potem po jakichs 2 godzinkach jak chce odpalic to znowu to samo. tak ma byc ?? czy moze rozrusznik do naprawy?? |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-06-2009, 23:19
|
|
|
sprawdz ładowanie moze altek siada albo aku juz nie trzyma a jak bedzie ok to najprawdopodobnie cos nie halo z rozrusznikiem.
Czyli miernik w łapke i zanim odpalisz go rano zmierz ile v pokazuje akus potem odpal i sprawdz napiecie ładowania na aku. |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-06-2009, 09:28
|
|
|
no tak |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-06-2009, 22:31
|
|
|
krzychTIPOspeed napisał/a: | porazka ze spalaniem zrobione 60 km, a spalone 12 litrow gazu | no to regulacja! |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-06-2009, 23:00
|
|
|
krzychTIPOspeed, w twoim wypadku napewno pomoże, potem jest jeszcze opcja wymiany filtra gazu |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|