Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Delikatny tuning
Autor Wiadomość
arti 



Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 133
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-05-2007, 09:01   Delikatny tuning

Przeczytałem gdzieś, że można zwiększyć nieco moc silnika a tym samym moment obrotowy, zakładając rure o większej średnicy w miejsce gdzie jest zasysane powietrze znad kolektora i wyprowadzając ją gdzieś tak aby łapała tylko zimne. Oczywiście musi za tym iść modyfikacja wydechu, czyli brak katalizatora, tłumik końcowy i środkowy musi być sportowy, a wkład filtra także wymieniony na sportowy np. K&N, w standardowej obudowie filtra. Może ktoś wie ile można zyskać? Warto inwestować w takie przeróbki?
     assistance
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-05-2007, 10:28   

Spróbować można. Słyszałem o tym rozwiązaniu i o tym, że w zależności od jakości wykonania (czyt. jakości podzespołów) można zyskać od 7-12 PS. Czy się opłaca? niby nie (nakłady mogą się okazać wysokie, a przyrost znikomy...choć niekoniecznie :) ), ale zawsze jak masz np. 90 PS i zrobisz taką przeróbkę to możesz mieć ponad 100. Z tą rurą to nie wiem tak do końca, bo chodzi przecież o zasysanie większej dawki powietrza - za czym pójdzie większe spalanie oczywiście, bo na samym powietrzu przecież nie jeździmy i była by za uboga mieszanka. Z wydechem to jasna sprawa, że jak zrobisz przelot to lepiej gazy są odprowadzane, a i silnik po takich przeróbkach zyska większy moment obrotowy. Równie dobrze zamiast tej rury co zasysa z nad kolektora można by po prostu zaślepić ten otwór na obudowie filtra, ale w tej modyfikacji chodzi jednak o zwiększenie dawki zimnego powietrza. Trzeba pamiętać, że ta rura nie może być za długa, bo też nie będzie dobrze. Ogólnie taka instalacja może się okazać bardziej wydajna, niż niejeden chałupniczo zamontowany stożek na kombinowane obudowy i rury. A czy warto? Pewnie, że warto- chociażby dla zaspokojenia ciekawości. Co naszych fiacików nie zabije to je wzmocni :D
_________________
     Moneta
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 11-05-2007, 10:32   

Z wydechem lepiej samemu nic nie kombinować bo można narobić gorzej{wiem bo narobiłem}{jedynie ostatni zastapić sportowym}.Kata można wypróżnić ale go nie usuwać.Można dorobić kopułkę na wtrysk zamiast obudowy i rurą 70mm dojechać do wnęki nadkola i zakończyć ją stożkiem.Silnik napewno będzie troszke mocniejszy bo bedzie ssał zimne powietrze a co za tym idzie bogatsze w tlen-z tym że pod nogą to tego nie odczujesz.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
arti 



Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 133
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-05-2007, 10:45   

Może spróbuje. Spalanie napewno wzrośnie bo czujnik temperatury zasysanego powietrza będzie podawał więcej paliwa. Ale może będzie fajnie, może coś zyskam.
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load