|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Duże ciśnienie w układzie chłodzenia silnika. |
Autor |
Wiadomość |
Tip_top
Wiek: 39 Dołączył: 04 Wrz 2006 Posty: 35 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-10-2006, 08:36 Duże ciśnienie w układzie chłodzenia silnika.
|
|
|
Witam!
opiszę po krótce historię, która przydarzyła mi się wczoraj.
Rano odpalam silnik- wszystko ok. Potem krótka jazda po mieście (temperatura urosła do około 75 stopni - wskaźnik nie przekłamuje). Potem około 50 kilometrów na trasie z prędkościami 110-140km - temperatura w normie (wskazówka przed 90) i potem wjazd w korek - temperatura urosła do około 100 stopni - następna kreska po 90 - wiatrak się załączył, ale temperatura powolutku w górę. Kiedy załączyłem ogrzewanie, zeby odciągnąć trochę ciepła z silnika, to leciało zimne powietrze i wtedy się wystraszyłem, że nie mam wcale płynu chłodniczego. Zatrzymałem się, podnoszę maskę, nakrywam korek grubą szmatą (żeby mi nie wywaliło w twarz) a tu wylatuje spora ilość płynu. Kiedy go już trochę ubyło i silnik zdążył ostygnął odkręciłem całkiem korek, uruchomiłem silnik i obserwowałem. Stan płynu się podnosił, ale po dodaniu gazu malał. Mam taki odpowietrznik na jednym z przewodów - popuszczam a tam wylatuje spieniony płyn - czekam aż poleci bez baniek. Wyleciało w sumie dobre pół litra płynu - obecnie stan trochę poniżej minimum. W trakcie powrotu do domu prędkość maks 100km. Podnoszę maskę, otwieram odpowietrznik - wylatywało przez ułamek sekundy powietrze a potem sam płyn już. Potem jeszcze krótka runda około 10km po mieście i znowu ciut powietrza wyleciało.
I teraz tak. Płyn jest czysty w zbiorniku. Nie zlokalizowałem żadnego wycieku.
Czy to mogło być jednorazowe? Wcześniej nie jeździłem tak długo z taką prędkością. Ojciec nie przyznawał się też, że dolewał mi płynu, ale dziwi mnie obecny poziom :/
Silnik to 1.7 diesel.
Pozdrawiam |
_________________ nie ma jak diesel :D |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-10-2006, 15:14
|
|
|
Tip_top, no wynika z tego, że jednak chłodnica była zapowietrzona.
Może są to oznaki walniętej uszczelki pod głowicą - poszukaj o tym na forum |
_________________
|
|
|
|
|
Tip_top
Wiek: 39 Dołączył: 04 Wrz 2006 Posty: 35 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-10-2006, 19:20
|
|
|
Najlepsze jest to, że silnik nie ma żadnych wycieków... Czy jak padnie uszczelka pod głowicą, to są wycieki, czy objawem jest jeszcze coś? |
_________________ nie ma jak diesel :D |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-10-2006, 20:57
|
|
|
Zależy w jakim stopniu padnie uszczelka, standardowe objawy to ulatniające się bombelki w zbiorniku wyrównawczym oraz spadek kompresji.
Poważnie - poszukaj na forum, o uszczelce było i to nie raz |
_________________
|
|
|
|
|
oleklu
Wiek: 55 Dołączył: 23 Mar 2006 Posty: 22 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-10-2006, 21:27
|
|
|
mam(miałem) to samo w 1.9 td i nie sądze że to uszczelka.też sie przeraziłem i jeżdziłem z popuszczonym korkiem wlewu-wtedy było wszystko ok.jak wzrastało ciśnienie płynu przy temp 90-100 stopni zauważyłem nieszczelność chłodnicy a że byłem przed wyjazdem na wczasy wymieniłem ją .woda mi się nie gotuje myśle że wszystko jest ok ale częściej sprawdzam poziom płynu w chłodnicy i częściej zerkam na temperaturę.do dziś nie wiem co było tego przyczyną może układ zapowietrzał się przez tą nieszczelność chłodnicy |
_________________ pozdrawiam jacek |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|