Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Duże ciśnienie w układzie chłodzenia silnika.
Autor Wiadomość
Tip_top 


Wiek: 39
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 35
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-10-2006, 08:36   Duże ciśnienie w układzie chłodzenia silnika.

Witam!
opiszę po krótce historię, która przydarzyła mi się wczoraj.
Rano odpalam silnik- wszystko ok. Potem krótka jazda po mieście (temperatura urosła do około 75 stopni - wskaźnik nie przekłamuje). Potem około 50 kilometrów na trasie z prędkościami 110-140km - temperatura w normie (wskazówka przed 90) i potem wjazd w korek - temperatura urosła do około 100 stopni - następna kreska po 90 - wiatrak się załączył, ale temperatura powolutku w górę. Kiedy załączyłem ogrzewanie, zeby odciągnąć trochę ciepła z silnika, to leciało zimne powietrze i wtedy się wystraszyłem, że nie mam wcale płynu chłodniczego. Zatrzymałem się, podnoszę maskę, nakrywam korek grubą szmatą (żeby mi nie wywaliło w twarz) a tu wylatuje spora ilość płynu. Kiedy go już trochę ubyło i silnik zdążył ostygnął odkręciłem całkiem korek, uruchomiłem silnik i obserwowałem. Stan płynu się podnosił, ale po dodaniu gazu malał. Mam taki odpowietrznik na jednym z przewodów - popuszczam a tam wylatuje spieniony płyn - czekam aż poleci bez baniek. Wyleciało w sumie dobre pół litra płynu - obecnie stan trochę poniżej minimum. W trakcie powrotu do domu prędkość maks 100km. Podnoszę maskę, otwieram odpowietrznik - wylatywało przez ułamek sekundy powietrze a potem sam płyn już. Potem jeszcze krótka runda około 10km po mieście i znowu ciut powietrza wyleciało.

I teraz tak. Płyn jest czysty w zbiorniku. Nie zlokalizowałem żadnego wycieku.
Czy to mogło być jednorazowe? Wcześniej nie jeździłem tak długo z taką prędkością. Ojciec nie przyznawał się też, że dolewał mi płynu, ale dziwi mnie obecny poziom :/
Silnik to 1.7 diesel.
Pozdrawiam
_________________
nie ma jak diesel :D :D
  
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-10-2006, 15:14   

Tip_top, no wynika z tego, że jednak chłodnica była zapowietrzona.
Może są to oznaki walniętej uszczelki pod głowicą - poszukaj o tym na forum
_________________

     assistance   Moneta
 
Tip_top 


Wiek: 39
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 35
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-10-2006, 19:20   

Najlepsze jest to, że silnik nie ma żadnych wycieków... Czy jak padnie uszczelka pod głowicą, to są wycieki, czy objawem jest jeszcze coś?
_________________
nie ma jak diesel :D :D
  
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-10-2006, 20:57   

Zależy w jakim stopniu padnie uszczelka, standardowe objawy to ulatniające się bombelki w zbiorniku wyrównawczym oraz spadek kompresji.
Poważnie - poszukaj na forum, o uszczelce było i to nie raz
_________________

     assistance   Moneta
 
oleklu 



Wiek: 55
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 22
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-10-2006, 21:27   

mam(miałem) to samo w 1.9 td i nie sądze że to uszczelka.też sie przeraziłem i jeżdziłem z popuszczonym korkiem wlewu-wtedy było wszystko ok.jak wzrastało ciśnienie płynu przy temp 90-100 stopni zauważyłem nieszczelność chłodnicy a że byłem przed wyjazdem na wczasy wymieniłem ją .woda mi się nie gotuje myśle że wszystko jest ok ale częściej sprawdzam poziom płynu w chłodnicy i częściej zerkam na temperaturę.do dziś nie wiem co było tego przyczyną może układ zapowietrzał się przez tą nieszczelność chłodnicy
_________________
pozdrawiam jacek
     assistance   Moneta
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load