Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Koła - 14", 15", 16", a może 17"
Autor Wiadomość
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-01-2005, 21:43   Koła - 14", 15", 16", a może 17"

Proponuję kontynuować temat zamienników felg i opon w tuningu naszych autek ( ale nie pseudotjuningowców...hehe ) prowadzony już w dziale "moje auto" :twisted: .
Sądzę, że temat jest ciekawy i wielu z nas - zwłaszcza zwolenników własnych przeróbek - w tym dziale może dzielić się swymi projektami tuningowymi ( pzdr dla Jacacentego :D ).

Na początek proponuję znaleść na stronach z ogumieniem kalkulatora zamienników - może ktoś pamięta adresy. Ja niestety zapomniałem :oops: , ale poszukam.

Tuning rulezzzz!!!!
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-01-2005, 21:53   

Przykro mi,poniewaz myslisz ze jestem pseudotuningowcem z racji tego ze w dziale "Moje Auto" jest opis mojego samochodu.Nie mam nic wspolnego z ta grupa ludzi,nie mam wydechu jak wiadro zrobionego z rynny itp...wszystko co mam mam fabryczne i markowe,a chyba fabryki nie nazwiesz pseudotuningowcami? Sory ze napisalem to tutaj,ale chcialem sie w pewnym sensie wytłumaczyc,gdyz pewne grupa ludzi stwierdzila ze kola 15 w tipo to przesada...ale to jest fabryka!
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-01-2005, 21:59   

15tki byly montowane. 16tki to juz jest "zaawansowany" tuning, a 17tki to juz ultra tuning.

Kazdy oczekuje od auta tego co on chce.
Jeden mozesz na 13tkiach jezdzi do konca zycia a drugiemu i fajne 16tki nie starzcza :>

Wszystko ze smakiem! Mi sie wydaje ze 15tki ta juz ok rozmiarem. Jedynie moze przy lepszym tuningu wlozyc jakies fajne 16tki i to oprawic fajnym wygladem auta!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-01-2005, 22:09   

Ego! Spoko, to nic osobistego! Nawet o Tobie nie pomyślałem!
Użyłem tylko pewnej zabawnej formy, która tam padła. Zwłaszcza to TJU... :lol: :lol: :lol:

Dajcie spokój - rozmawiajmy merytorycznie :evil:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-01-2005, 22:18   

miszko napisał/a:
(...) a 17tki to juz ultra tuning.

wszystko ze smakiem! Mi sie wydaje ze 15tki ta juz ok rozmiarem. Jedynie moze przy lepszym tuningu wlozyc jakies fajne 16tki i to oprawic fajnym wygladem auta!


A propos! Na stronie streetracingu był Tipek właśnie na 17"!!! :D

Po analizie rozmiarów, doszedłem kiedyś do wniosku, że 16" do Tempry będą właśnie fajnym elementem "zaawansowanego" tuningu. Fabryczne 14", 15" to standard, a więc chcę pierwszy krok ponadstndardowy :twisted: .

Pamiętam, że z kalkulatora zamienników opon różnice w wysokości całego koła są max. +/- 15 mm., a w zależności od szerokości gumy profile 35 - 45 (!)

Znajdę linka to zobaczycie...
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-01-2005, 22:31   

Próbowałlem różnych ,ale jeżeli używasz samochodu co dzienie
to proponuję 185x60x14 idealne znośne na naszych drogowych koleinach.
Wiem że to dla kogoś za wąskie,ale na mokrej deszczowej nawieżchni.
najlepiej hamują a odprowadzenie wody z nawieżchni naszych dróg jest fatalne.A jak głośno gumę palą ,
Na pokaz i od święta mam 195x50x15 zaleta tylko dla obserwatorów.
Zawieszenie każdy wie że w fiatach jest głośne a z 195 bardzo głośne.
Koleiny czujesz cały czas jak ci kierownicą szarpie(palcem nie pokierujesz)
Jeżeli chcesz się meczyć w zamian za świecenie kup właśnie takie.
Lepiej błyszczysz na 16 profil 35 ale te miałem tylko tydzień.
Trzeba to samemu przeżyć(lepiej nie kupuj tylko pożycz na próbę)
poszły do alfy 155 gościu nie pisze niewiem czy zadowolony,ale jak je zakładał to widziałlem w jego oku błysk.

DLA MNIE WAŻNE JEST>
Samochodzik zwykłly nie wyróżniający się zadbany.
Nie mósi bassem grać że wszyscy się oglądają.(normalny)
Tylko to co pod maską ma ładnie grać ja mam 1,8
Wyobrażam sobie jak chodzi 2,0 16v EGO
No i odpowiednie odejście po światłach i byle golfiarz mnie nie denerwował.
KM się liczą nie v-max ODPOWIEDNIE ODEJŚCIE II BIEG MUSI SIĘ ODEZWAĆ.
Widziałem film tempry jak dawał po piskach IIbieg to było łuuu.
Daihatsu siostry lepiej mieli .(900cc)
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-01-2005, 22:40   

Taki mały Offtopic
miszko napisał/a:
Taki!

http://www.tempra.org/pliki/kalkulator_opon.htm


Mam java, ale wyskakuje mi coś takiego "Jesli widzisz ten napis oznacza to ze twoja przegladarka nie obsluguje apletow Java! " :(
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Grześko 



Wiek: 67
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-01-2005, 22:56   Re: Koła - 14", 15", 16", a może 17"

Raku napisał/a:
Na początek proponuję znaleść na stronach z ogumieniem kalkulatora zamienników - może ktoś pamięta adresy. Ja niestety zapomniałem :oops: , ale poszukam.


Oto co znalazłem. Może komuś się przydadzą:
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
lub
http://www.opony.pl/zamienniki.asp
ewentualnie
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
No, to chyba tyle na początek.
Powodzenia w "przymiarkach".
_________________
Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124).
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Faja



Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2005
Posty: 58
Skąd: WARSZAWKA
Wysłany: 27-01-2005, 10:36   

Dla mnie i tak podstawą tuningu są kapcie :D Uwielbiam patrzeć właśnie na takich "TUNINGOWCÓW",którzy mają "sportowy wydech" i się nim podniecają,wielka lotka na klape a pod maską 75 km :lol: :lol: :lol: Normalnie śmiech na sali :D A zamiast zainwestować w fajne alu,śmigają na kołpaczkach z supermarketu,które imitują alu :( Fajne kapcie znakomicie poprawiają wygląd samochodu,bezpieczeństwo.Wiadomo wiąże się to z większym spalaniem,ale coś kosztem czegoś 8) Wiadomo że po coś producenci podpowiadają nam jakie ogumienie jest najlepsze,ale żeby się czepiać i mówić że to głupota to już dziwne...Kurcze a może założyć 12" koła od Mini Morrisa do Tempry+sportowy wydech i już śmigamy :D :D Pozdro:)Dobry temacik 8)
_________________
Misia sprzedana...:(Na zawsze pozostanie w mej pamięci....
Opelek-2.0 brązik:)
Temperki to są wozy... :D
  
 
 
kazub 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 59
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-01-2005, 11:30   Moje marzenie 17"

Mnie to sie widza ladne 17 na brazylijskiej stronie maja ladne zalozone 17 i wiecej im do szczescia nie trzeba i jeszcze obnizyc zeby nie bylo przeswitu jak w nysie albo zuku:) Ja mam teraz 7X15 opona 195/50/15 i nie narzekam (chociaz jak nie mialem prawie bieznika i wjechalem w dziure z szybkoscia ladna to mialem wystrzal z kola:)
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 27-01-2005, 11:32   

Ja mam 195/50 R15 na lato i 185/60 R14 na zimę na 2 kpl alusów Borbeta.
Sloneczna, czy to nie robi różnicy jeśli Twój profil jest 45, zamiast 50?
Wiem, że takie miał poprzednik wpisane w Brief więc na pewno sa oryginalne. Szykuje mi się zmiana więc patrzę co mi wejdzie.
Co do 16 to ja już bym sie w to nie bawił. 15 wystarczająco obciążają kregosłup, pompę wspomagania i ręce. Cięzko sie kieruje i przy takim rozmiarze szerokość będzie min 205 więc zachowanie na trasie nie jest do końca przwidywalne. Szczególnie w deszczu...
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2005, 15:19   Re: Moje marzenie 17"

kazub napisał/a:
Mnie to sie widza ladne 17 na brazylijskiej stronie maja ladne zalozone 17 i wiecej im do szczescia nie trzeba i jeszcze obnizyc zeby nie bylo przeswitu jak w nysie albo zuku:) Ja mam teraz 7X15 opona 195/50/15 i nie narzekam (chociaz jak nie mialem prawie bieznika i wjechalem w dziure z szybkoscia ladna to mialem wystrzal z kola:)


jak załozysz 17 to juz nie bedziesz mial co obnizyc bo nie bedzie z czego :D
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-01-2005, 16:51   

Na pewno by się dało obniżyć :!: Zawsze można zmodyfikować nadkola :D
Pamiętać trzeba, że nie zmienia się drastycznie wielkość koła (średnica), tylko sam rozmiar felgi kosztem profilu opony :roll: Im mniejszy profil tym fajniej to wygląd :twisted: Ale kij ma zawsze dwa końce:
1. wygląd :twisted:
2. wygoda :evil:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2005, 22:24   

mialem przez chwile na przodzie 195/55/15 i musze ci przyznac ze to jest porazka! Dwa razy w tygodniu prostowałem felge i to zawsze prawą od dziur!
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-01-2005, 22:33   

przy 55 profil? :roll:
To musisz zaje... dziury u siebie :!: Znam gościa ktury po Warszawie i okolicach jeździł na 205/45/15 przód 215/45/15 tył i ani razu mu się to nie zdarzyło, wpaść w aż tak głęboką dziurę. Pewnie to zależy od szerokości... :roll:
A na pewno był ostrożny, bo parę złotych za fele dał!!
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
  
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2005, 22:58   

tak,przy profilu 55,uwierz mi,krakow po zimie jest okropnie dziurawy :?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-01-2005, 21:16   

205/45R16 --> śr. 590,9 mm (+5,2 mm w średnicy, czyli + 0,9 % )
Taka wydaje mi się godna sprawdzenia oczywiście w lecie :P ( jak już naprawią pozimowe dziury to może nawet wybiorę się do Krakowa? :twisted: ). W zimie jeżdżę na 175/14 :?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-01-2005, 14:58   

Raku napisał/a:
205/45R16 --> śr. 590,9 mm (+5,2 mm w średnicy, czyli + 0,9 % )
Taka wydaje mi się godna sprawdzenia oczywiście w lecie :P ( jak już naprawią pozimowe dziury to może nawet wybiorę się do Krakowa? :twisted: ). W zimie jeżdżę na 175/14 :?



Zobaczysz że wrucisz do normalnych kół!!!

Miałem okazje troche po śmigać roverem 214 po tuningu miał potętżne koła !! wygląd bdb szerokie i profil super niski !!! Wygląd szał!!! niebieski metalic!!

Auto na dziurach było nie do uprowadzenia a wszególności koleiny!!

Jak ktoś dużo smyka np trasy to to odpada zresztą po miescie np w poznaniu też sporo dziur,i nierówności .Szybko bym załatwił takie laczuszki :lol:

Co do tego rovera jechałem później nim w zimie miał zimówy na stałówkach i szerokość albo 185 lub 175 inna jazda!!

Kolejna sprawa to jak już pisałem ja czuje róznice osiągi!!
Przyspieszenie bardzo się pogarsza na walcach większe opory tarcia !!
Co zatym idzie znacznie większe żużycie beny !!!


Przyznam że przy samochodach typu supra np. ,jest to wskazane ale nie przy mocy ok 100 koni czy 140 koni bo to nie parametr sportowy. Dla mnie sportowy zaczyna się od 200kucy hehe
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Tomasz 



Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 152
Skąd: Ziębice
Wysłany: 02-02-2005, 19:54   

Witam Panowie i Panie!!!Mam pytanko co do aluskow,mam Tipko 1.6 93 bez wspomagania-chce zalozyc 15-stki,dokladnie 195/50,czy bede mogl w miare lekko krecic kierownicą??Oplaca mi sie pchac w takie rozmiary czy raczej postawic na 185.60/14??
_________________
tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r
     Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-02-2005, 20:51   

TomciuHerba napisał/a:
Witam Panowie i Panie!!!Mam pytanko co do aluskow,mam Tipko 1.6 93 bez wspomagania-chce zalozyc 15-stki,dokladnie 195/50,czy bede mogl w miare lekko krecic kierownicą??Oplaca mi sie pchac w takie rozmiary czy raczej postawic na 185.60/14??

Jakie to TIPO 1,6 bez wspomagania.
Jak chcesz zrobić z siebie MIĘŚNIAKA to 195
Ale myślę że dla wygladu Tipek na 185 nieżle wyglada .
Zobacz w galeri mój tipek tam takie są tylko zimówki
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-02-2005, 20:58   

Myślę, że aż tak źle nie będzie. Dasz rade przy kręceniu fajerą :twisted:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Grześko 



Wiek: 67
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-02-2005, 21:01   

1.6 bez wspomagania? Hm, trochę dziwne, no ale u Fiata można niestety spotkać się z wieloma dziwnymi konfiguracjami wyposażenia samochodu.
195/50R15 to chyba jednak troszkę za dużo jak na układ bez wspomagania.
No, chyba że będziesz jeździł głównie w trasie poza miastem. Tam układ wspomagania ma stosunkowo niewielki wpływ na komfort prowadzenia samochodu.
Takie jest przynajmniej moje zdanie na ww temat.
_________________
Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124).
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kazub 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 59
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-02-2005, 15:18   Nie jest zle!

Ja mam Temperke 1,6 bez wspomagania (wlasciwie to jest GOLA, bez niczego:) i wlasnie mam oponki 195/50/15 wcale zle sie nie kreci, glownie dlatego ze naped jest na przod i to pomaga:) na trasie luzik, a na parkingach tez wyrobisz!! A co do dziur to Slaska nie pobijecie (szkody gornicze itp) a takie oponki sie sprawuja niezle, trzeba tylko na koleinach uwazac bo kierownice z rak wyrywa:) OGOLNIE POLECAM PS. Niedlugo bedzie 205/45/16 wtedy sie okaze:) POZDRO
  
 
 
Bart18 



Wiek: 37
Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 23
Skąd: Bojanowo
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-03-2006, 09:54   

Mam pytanie czy do Tipo 94rok 1,4i.e mozna załozyc felgi stalowe 13*???????
_________________
Tipo 1.4i.e + LPG

.... Cokolwiek robisz, robisz dla siebie ......
  
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 29-03-2006, 10:10   

Tak.Gniazdo i rozstaw śrub jest taki sam.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load