Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
świecąca sie kontrolka ładowania
Autor Wiadomość
Jerzy 
witamy nowego


Wiek: 77
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 7
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-11-2005, 18:35   świecąca sie kontrolka ładowania

U mnie równiez wystąpiły jakies nieznane problemy ze świecącą się czasami kontrolka ładowania. Dzis np. cały dzien kontrolka sie nie świeciła , a po próbie manipulacji z kostkami lapm przednich / kostki nowe / kontrolka rozjasniala prawie pełnym blaskiem. poczym po chwili kontrolka sama zgasła . Pomiary alternatora wykazują prawidłowe prądy ładowania . Jakby kto rzucił jakies światło i rozjaśnił mi nieco w głowie byłbym niezmiernie wdzięczny
_________________
jerzy
w naszych czasach auto musi być duże i ciężkie
www.azt.tarman.pl
www.avia.tarman.pl
     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-11-2005, 19:05   

Hmm moze ci gdzies ktoras dioda w mostku pada mialem podobny problem najpierw zadko a pozniej coraz czesciej pozneij sie zarzyla caly czas i w koncu kiedys pieknego dnia auto mi umarlo w krakowie ... oj pamietny wypad :-)
Sprawdz to dokladnie
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Jerzy 
witamy nowego


Wiek: 77
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 7
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-11-2005, 19:45   

"Podejrzuje" że masz 100 proc. rację - wielkie dzięki
_________________
jerzy
w naszych czasach auto musi być duże i ciężkie
www.azt.tarman.pl
www.avia.tarman.pl
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-11-2005, 20:08   

no, diódki mogą szwankować, a to się mogle nagle zonk'iem skończyć.... jak grzebiesz przy żarówkach to mogą przez nie pewne prądy sobie wracać/wędrować lub nie zamiast przez uszkodzoną diodę... to takie gdybanie, bo nie pamiętam teraz schematu, ale to b. prawdopodobne; diody same nie są takie drogie; dostać się można i wymienić samemu, ale wypada mieć kanał by się nie męczyć
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Witek 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 04 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-11-2005, 04:08   

Panowie stawiam na wymianę diód w alternatorze bo w swojej Temperce też to miałem.
Panowie po naprawie alternatora nie zapominajcie u zalożeniu dolnej oslony tej plastikowej pod alternator a w zasadzie pod silnik. Brak tej osłony i wyjazd na nasze krajowe bezdroża pierwsza kałuża chlup i znowu alternator jest do roboty.
Pozdrawiam Witek.
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-11-2005, 14:57   

Hmm witek jakiej oslony??
Ja z tego co pamietam to niemam zadnej oslony pod silnikiem :/
Dyskusja chyba byla na forum juz to gdzies widizalem... ale wiekszosc nie ma :(
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-11-2005, 16:31   

Ja mam całkiem nowy regulator napięcia wraz ze szczotko-trzymaczem.
A dioda dalej się żarzy (gaśnie dopiero przy ok 6000rpm).
Ładowanie jest ok.
Co robić?
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-11-2005, 18:22   

JA tez tak mialem wymienilem regulator po czym sie okazalo ze 1 didoa w mostku juz praktycnzie nie zyje :/ wymiana zalatwila sprawe i nic sie juz nie zarzy mialem dokaldnie ten sam objaw jak ty radke przy wyzszych obrotach czasem gaslo.

Panowie te kontrolki po to sa czerwone zeby gasly i sie nie swiecily jak sie zarzy to znaczy ze cos jest nie tak i nie zaniedbujcie tego bo powiedzmy dizala przez tydizen dwa albo miesiac w najbardziej nieoczekiwanej sytuacji moze wam wysiasc :/
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-11-2005, 10:35   

Radke mialem tez tak jak Mupik walnieta diode'y w mostku.
Pewnie masz to samo
Najgorsze jest to ze jak podjechalem do znajomych elektromechanikow to tez mierzyli i wszystko bylo OK ale w koncu sie wqrzylem bo mnie denerwowalo to zarzenie.
Po wymianie mostka przestala.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
wojcioo 



Wiek: 49
Dołączył: 20 Lut 2005
Posty: 30
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-11-2005, 18:48   

Wymiana diody w alternatorze na bank (można zlutować) poza tym życzę powodzenia wszystkim którzy mają tempę 1.9 tds kupa roboty aby wyjąć alternator.
_________________
wojcioo
     assistance
 
 
beatalaska 



Dołączyła: 05 Sty 2006
Posty: 10
Skąd: Starogard Gdański
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-01-2006, 11:24   

A u nas to jest bardziej skomplikowane. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pozycję grzania (1,9 TDS) nie pali się kontrolka ładowania. Po odpaleniu nie gaśnie kontrolka ABS. Przy obrotach powyżej 4000 gaśnie ABS i jest ładowanie (sprawdzone u elektryka). Podobno coś z deską. Ale co to? #-o
  
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-01-2006, 18:07   

No i alternator wymieniony na nowy (tzn. używany).
Problemu już nie ma... 8)
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-01-2006, 19:00   

a ja mam odwrotny problem,jak zapale auto po nocy i dodam gaz to delikatnie sie jarzy kontrolka od ładowania,jak puszcze gaz i jest na wolnych obrotach to sie nie jarzy,jak np wlacze kierunek to w momencie kiedy sie zapala kierunkowskaz to zapala sie delikatnie ladowanie jak zgasnie to ladowanie tez gasnie :roll: jak sie rozgrzeje to juz tego nie ma,czyzby to tez byly diody?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-01-2006, 21:04   

Hmm diody albo gdzies jakeis zimne luty albo licho wie :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-01-2006, 23:42   

MupiK napisał/a:
Hmm diody albo gdzies jakeis zimne luty albo licho wie :-)


a jak mozna zlokalizowac to licho? :lol:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Remi 



Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 27
Skąd: Slesin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-02-2006, 18:44   

a ja bym się zapytał ile żeczone diody kosztują?? bo tez mnie sie żaży i sie zabrac musze, stawiam wiec na regulator, albo diode jakąś...
_________________
Tipo 1.6 i.e. `94 LPG
  
 
 
Zuzanna82 



Wiek: 41
Dołączyła: 10 Paź 2005
Posty: 306
Skąd: Maryport, Cumbria
Województwo: Other
Wysłany: 16-02-2006, 11:59   

Remi napisał/a:
ile żeczone diody kosztują

Odpowiedz brzmi 100 zl.
_________________
Trust The Girl!!
     Moneta
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-02-2006, 14:11   

ileeeeeee??
Zuza nie strasz kolegi :-) tyle to caly mostke kosztuje a nawet mniej bo cos kolo 70zł z tego co wiem jak kupisz w elektronicznym i sam polutujesz to zakniesz sie w 50 spokojnie :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Zuzanna82 



Wiek: 41
Dołączyła: 10 Paź 2005
Posty: 306
Skąd: Maryport, Cumbria
Województwo: Other
Wysłany: 16-02-2006, 16:15   

MupiK napisał/a:
ileeeeeee??
Zuza nie strasz kolegi :-) tyle to caly mostke kosztuje a nawet mniej bo cos kolo 70zł z tego co wiem jak kupisz w elektronicznym i sam polutujesz to zakniesz sie w 50 spokojnie :-)

Tyle usyszalam u elektryka....chodz jest on lekko podejrzany,ale ja sama sobie nic nie bede lutowac wiec umnie zamknie sie pewnie w 100zl. :roll:
_________________
Trust The Girl!!
     Moneta
 
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-02-2006, 16:33   

Za wymianę diody u elektryka zapłaciłem 150 zł.
_________________
Oto moje furki:

- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja
     assistance
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-02-2006, 16:55   

Caly mostek w ASO kosztuje 80zł
regulator napiecia 39zł
wszystko fiatowskie a nie zamiennki pzdr
Patrzcie elektrykom na oczy ;-) kurcze sam bede elektrykiem jzu za roczek caly hehe
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-02-2006, 17:17   

MupiK napisał/a:
sam bede elektrykiem jzu za roczek caly hehe


Ale nie wysokich napięć :?: :D
_________________
Oto moje furki:

- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja
     assistance
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-02-2006, 23:08   

Raczej nie chcialbym isc w kierunku miernictwa ew przetwarzania ale to sie okaze :-)
Wysokie napiecia nie maja u nas niestety szans :/ bo linni tkaich malo
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-02-2006, 00:40   

Cześć,

Ja miałem różne usterki. Może się przydać:

- cały czas świecąca się lampka ładowania, permanentny brak ładowania -> przetarł się i zwarł do masy przewód łączący mostek (wzbudzenie) z regulatorem -> wymiana przewodu

- lampka świecąca się po uruchomieniu zimnego silnika i gasnąca po jakimś czasie lub po mocniejszym dodaniu gazu -> przebicie uzwojenia stojana do masy (zwarcie się "przepalało") -> wymiana uzwojenia

- okresowe żarzenie się lampki ładowania -> uszkodzona dioda wzbudzenia -> wymiana całego mostka

- po jakimś czasie od ww. znów to samo - zimny lut na łączeniu mostka z uzwojeniami (skutek niefachowego lutowania w punkcie powyżej) -> poprawienie lutowań

- na zimnym silniku wszystko OK (lampka ładowania świeci się przy zatrzymanym silniku). Po nagrzaniu wyraźny spadek napiecia w instalacji i brak ładowania. Po zatrzymaniu silnika i włączeniu zapłonu lampka się nie świeci (!) -> uszkodzony regulator (elektronika) -> wymiana regulatora.

Te same objawy j.w. mogą powodować za krótkie lub wieszające się szczotki (przypadek mojego kolegi). Brak kontaktu szczotek jest szczególnie złośliwy bo nie ma sygnalizacji braku ładowania ale lampka nie świeci się przy włączonym zapłonie a zatrzymanym silniku co (szczególnie w moim przypadku) może być trudne do zauważenia. Jeśli lampka się nie świeci przy włączonym zapłonie to też jest sygnał alarmowy (nie zakładajcie przepalenia żarówki bo staniecie tak jak kolega na środku skrzyżowania z rozładowanym akumulatorem ;-) ).

Pozdr,
Z.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 19-02-2006, 00:45   

U mnie w Temprze świeci się sporadycznie - ładowanie jest.
W Cinquecento to samo.
Koledze w Lanci Y10 świeciło się ciągle, ładowanie było. Ma teraz Dedrę i zaczyna mu się żarzyć... ładuje z dobrymi parametrami.
Ten typ tak ma! (makarony...)

[ Dodano: 19-02-2006, 00:47 ]
Aha w Temprze mam tak od ponad roku, czyli 25 tys km...
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load