Zagadka co do odpalania. |
Autor |
Wiadomość |
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-09-2011, 21:29 Zagadka co do odpalania.
|
|
|
Siemka
Od niedawna zaczyna mi swirowac silnik przy odpalaniu. Raz na jakis czas nie chce odpalic ani na Pb ani na LPG. Ruszanie kablami itp nie daje żadnych efektów. Nie ma znaczenia czy pale na luzie czy na biegu i sprzegle. Jedyny efekt daje przekrecenie silnikiem na biegu - tak zeby tylko auto ruszyło choc 5cm, po tym zabiegu odpala od razu. Mam swój typ ale nie chce dawac zadnego tropu wiec prosze Was o jakies sugestie.
silnik 160A1.046 monowtrysk |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-09-2011, 21:35
|
|
|
KrzychuB, rozrusznik kreci jak wsciekły. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-09-2011, 21:41
|
|
|
KrzychuB, jak jest na biegu i jest wcisniete sprzegło to tez kreci ale nie zapala. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 30-09-2011, 21:43
|
|
|
tipacz napisał/a: | jak jest na biegu i jest wcisniete sprzegło to tez kreci ale nie zapala. |
A to Ci zagdaka |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-09-2011, 21:48
|
|
|
KrzychuB, no własnie. Odpala dopiero jak naped z silnika jest przekazany na koła czyli idzie przez skrzynie biegów. Bo jak sie "zakręci" na biegu to odpala. I ja tu widze problem - tylko czy tam jest jakis czujnik lub cos w tym stylu Na początku podejrzewałem CPW ale wał sie zawsze kreci wiec odpada. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-09-2011, 21:53
|
|
|
coś mi tu śmierdzi CPW |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-09-2011, 22:01
|
|
|
tipacz, nie wiem czy pamiętasz ale ja miałem podobny problem, co u Ciebie. Mianowicie również musiałem, kawałek zjeżdżać by auto odpaliło. A poczyniłem następujące zabiegi:
- wyczyściłem rozrusznik, zero efektów;
- stawiałem na regulator napięcia, ale w ostateczności zrezygnowałem z tego pomysłu regulator wymieniłem później;
- obstawiłem pompę paliwa i trafiłem w sedno sprawy.
Po wymianie na nową problem zniknął, jak ręką odjął i aktualnie nie zdarzyło mi się ani razu, aby tak odpalać auto. Pamiętam również, że początkowe objawy rozpoczęły się od szarpania autem podczas jazdy na wzniesieniu ( pod górkę ). W ostateczności CPW, również miałem problemy z odpalaniem, a mianowicie dodawałem gazu przy próbie odpalenia samochodu. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-09-2011, 22:05
|
|
|
maxi, moze nie doczytałes ale napisałem Cytat: | nie chce odpalic ani na Pb ani na LPG. |
wiec nie tu tkwi problem |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-09-2011, 22:07
|
|
|
tipacz, jesteś pewny w 100 % że CPW jest sprawny ? |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-09-2011, 22:10
|
|
|
maxi, nie - nie jestem ale tak jak pisałem CPW "czyta" ruchy wału a ten zawsze sie rusza przy "kreceniu" silnikiem |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-10-2011, 09:33
|
|
|
Ja bym obstawiał rozrusznik. Może bendiks sie nie wysywa, nie zaskakuje albo ślizga się po kole zamachowym. |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 01-10-2011, 21:53
|
|
|
lynx, czytamy wszystkie posty...
Cytat: | KrzychuB, rozrusznik kreci jak wsciekły. |
Kreci silnikiem tylko nie odpala. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Dobermannn
Wiek: 48 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 136 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-10-2011, 20:15
|
|
|
a może kostka stacyjki lub jakaś masa??
W momencie przestawienia całego samochodu jest drgnięcie i zwiera się jakiś kontakt |
_________________
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 04-10-2011, 05:23
|
|
|
Dobermannn, myslałem o tym ale ruch auta nie jest na tyle gwałtowny aby ruszyc kablami/kostkami itp. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-10-2011, 19:17
|
|
|
a jak krecisz rozrusznikiem to paski pod maska się krecą ( rozrzad ,alternator jesli jest wspomaganie )??silnik byl w ostatnim czasie na remoncie ,znasz kompresje ? |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 04-10-2011, 19:25
|
|
|
MARIOVIRUS, wszystko chodzi tylko nie zapala. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-10-2011, 20:02
|
|
|
CPW na 100% |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-10-2011, 20:27
|
|
|
paliwo do gardziela przepustnicy jest wtryskiwane, iskra jest? |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-10-2011, 22:56
|
|
|
tipacz, Tez obstawiam CPW i na 100 procento to będzie to. Jak miałem Tipo na wtrysku to też miałem takie objawy że nie zawsze zapalał. Wymieniłem i po problemie. Błąd nie tkwi w tym że wał się cały czas obraca. Po prostu czujnik czasami nie sczytuję i sprawę mamy załatwioną, wymaga wymiany bo jest zużyty. A wał w tym czasie może się obracać jak chcę a czujnik nie wykrywa obrotu. Lepiej wymień bo zrobi się tak jak u mnie że wcale nie odpalisz. Jeżeli pompka podaje paliwo i auto nie zapala to wina CPW.
** Dodano: 04-10-2011, 23:57 **
W tipo chyba jest tak zrobione że jak będzie walnięty CPW to iskry też nie będzie na świecach. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-10-2011, 22:07
|
|
|
Lasgo07, jesli dobrze kojaze to paliwo bedzie podawane a nie bedzie iskry |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-10-2011, 22:32
|
|
|
MARIOVIRUS, dokładnie. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 06-10-2011, 19:29
|
|
|
witam
u siebie kilka lat temu tez mialem problemy z iskra i znajomy mechanik powiedzial mi jak sprawdzic cpw potrzebny jest magnes i omomierz po wymontowaniu cpw z silnika przylozyc sondy z miernika do 2 wystajacych bolcow we wtyczce i przy czujniku poruszac magnesem nie pamietam jakie powinno miec wskazania ale powinny sie zmieniac (u mnie bylo tak ze odczyty wogule sie nie zmienialy) pojechalem na szrot kupilem cpw za 20 zl i smigam dalej |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 09-10-2011, 16:47
|
|
|
orientuje sie ktos czy cpw z silnika 1,6 bedzie pasował przypuszczam ze tak ale wole miec pewnosc. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|