Kolejny problem z mechanizmem wycieraczek |
Autor |
Wiadomość |
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 18-07-2009, 07:14 Kolejny problem z mechanizmem wycieraczek
|
|
|
Witam wszystkich klubowiczów. Tak jak w temacie. Kolejny problem z wycieraczkami. Na początku pwszystko OK. Działa na wszystkich biegach po jakimś czasie 5-10 min wycieraczki umierają. Rozkręciłem mechanizm cały. Wyczyściłem, nasmarowałem i dalej to samo. Możę to wina przerywnika. Pomocy bo przy deszczy nici z wycieraczek. Aha chciałem dodać że na maksymalnej prędkości wszystko chodzi tylko nie działa czasowe. |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-07-2009, 21:47
|
|
|
kamyk0077 napisał/a: | nasmarowałem i dalej to samo | wszystko ok pyzatym że prowadnica powinna właśnie być nie zasmarowana tylko oczyszczona ze smaru gdyż ten wcina się między płytkę i styk i zanika prąd. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 18-07-2009, 21:53
|
|
|
Tylko ze właśnie o to chodzi że działa ale po pewnym czasie przestaje. Poczeka sie pól godz i znowu działa. No to chyba będzie trzeba jeszcze raz rozkręcić hehe |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-07-2009, 20:23
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | wszystko ok pyzatym że prowadnica powinna właśnie być nie zasmarowana tylko oczyszczona ze smaru gdyż ten wcina się między płytkę i styk i zanika prąd. | oryginalnie była zasmarowana, mi też wycieraczki zacinały, więc oczyściłem i nałożyłem świeżego smaru i od kilku miesięcy działają bez zarzutu. Wydaje się wręcz, że bez smaru ścieżki się za szybko powycierają. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-07-2009, 21:25
|
|
|
ciechu, Nie wytrą się tak szybko. Ja zrobiłem również jak ty ale problem zniknął na kilka miesięcy po czym znowu to samo teraz usunąłem prawie cały smar i nie mam problemu. Ten sam myk miałem z klaksonem, czasem mi trąbił a czasem nie. Wszystko po sprawdzałem i już nie wiedziałem czego się łapać, aż pewnego razu wyczyściłem prowadnice styków z kierownicy i zasmarowałem smarem miedzianym, trąbiło ładnie przez miesiąc potem znowu to samo, tak wiec usunąłem prawie cały smar i wszystko pięknie działa do dziś. Wniosek jaki wyciągnąłem, smar dział jak izolator. Oczywiście nie upieram się przy swoim jedynie mówię że u mnie w dwóch przypadkach usuniecie smaru naprawiło usterkę.
P.S: Smar miedziany to syf kiła i mogiła traci swoje właściwości bardzo szybko, nie nadaje się do elektryki na dłuższa metę, teraz czyszczę wszystkie styki które mnie podkusiło żeby tym przesmarować i zaczyna mi odzywać elektryka. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 27-07-2009, 23:03
|
|
|
No i dalej to samo z wycieraczkami dalej się zacinają. Rozkręciłem wszystko jeszcze raz. Wyczyściłem dokładnie ten smar. Odgiołem trochę styki aby był mocniejszy docisk i nadal to samo. Raz działa raz nie |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-07-2009, 00:42
|
|
|
może zainteresuj się przekaźnik od wycieraczek zlokalizowanym w skrzynce z bezpiecznikami |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-12-2009, 20:26
|
|
|
Ja się dopiszę do tematu, bo mam podobny problem. Nagle zaczęły mi się wycieraczki przycinać. Jest tak: idą w górę, przerwa, idą w dół i kawałek w górę, przerwa. Góra i kawałek w dół, przerwa itd. Bieżnie wyczyściłem, styki dogiąłem i przetarłem papierem lekko. Dalej to samo. Na szybkich działa wszystko ok, ale czasowe przycinają. Zauważyłem, że mam w skrzynce 2 przekaźniki odpowiedzialne za wycieraczki (duża skrzynka). Biały - po lewej pierwszy od góry oraz po przekątnej, czyli mały po prawej całkiem na dole. Jak je wyjmę to wycieraczki się wyłączają. Który jest do czego? Manetkę odkręcałem, kable docisnąłem a tu dalej takie cyrki. Powiem jeszcze tak, że jeżeli pchnę manetkę do góry (tak, żeby raz przetarło szyby) to wycieraczki też przycinają - czyli de facto mogę sobie machnąć o 1/4 ruchu, albo 3/4 i tak zostawić, albo przytrzymać i wtedy wykonają pełen ruch góra - dół. Wcześniej było automatycznie
Pytanie: manetka, przekaźnik, czy silnik? |
_________________
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-12-2009, 21:27
|
|
|
mrk69, wygląda jak by mechanizm się przestawił.Silnik staje w dobrym miejscu,ale wycieraczki nie są ustawione w pozycji spoczynku i pewnie dlatego tak masz.Tak zrozumiałem z Twojego opisu. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-12-2009, 21:56
|
|
|
ZielonyTBG, no to źle opisałem Wycieraczka idzie do góry i staje w górnym położeniu - przerwa i idzie na dół, znów przerwa i do góry, ale nie do końca. Znów przerwa i kawałek do góry i na dół - zamiast góra - dół i przerwa. Tak jakby wycieraczki dostawały prądu tylko na lekko ponad 1/2 ruchu i przerwa. Coś jakby źle odmierza czas zapodawania prądu. |
_________________
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-02-2010, 00:41
|
|
|
moze plytka drukowana padla ?
ja dzisiaj robilem ze swoimi wycieraczkami i wszystko jak w naszych poradnikach - srodek caly w smarze (sadze ze sie on topi w upaly i splywa na prowadnice).
Wyczyscilem i jest jak noweczka - smiga ze milo.
Dwie rady z mojej roboty:
1. zapuscic wczesniej wd40 dwie sruby na dole sanek od silnika - moze puscic kontra i wowczas jest meka
2. nie trzeba odkrecac silnika od ciegien zeby to naprawic
3. koniecznie trzeba smaru na przeguby rzucic bo u mnie bylo sucho.. nie koniecznie trzeba je do tego zdejmowac
robota raczej latwa - zajelo mi 2 godziny (nie spieszylem sie + walka z zapieczona nakretka) |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 18-02-2010, 18:26
|
|
|
A teraz ja sie podepne Otoz od kad kupilem Tipka mam tylko 2 opcje wycieraczki (przod) tj. albo ida calkiem albo trzeba trzymac manetke do gory zeby przeszly tam i z powrotem wymienilem caly mech wycieraczek i to samo. nie mam juz sily co dalej z tym robic poradzcie co |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-02-2010, 19:26
|
|
|
krzychTIPOspeed, skoro mechanizm jest w całości wymieniony to zostaje czasówka.Masz może podmienić od kogoś na testy A przeglądałeś ten "nowy" mechanizm,czy od razu go założyłeś |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 18-02-2010, 19:28
|
|
|
ZielonyTBG, ten mechanizm byl sciagany z tipolca na szrocie i wtedy działał A co biega z tą czasówka?? bo nimam pojecia |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-02-2010, 19:18
|
|
|
krzychTIPOspeed, w skrzynce bezpieczników jest przekaźnik który steruje czasowo wycieraczkami.Może on padł
A jeżeli podniesiesz manetkę do góry i puścisz ją w momencie kiedy wycieraczki zaczynają wracać,to wrócą czy od razu się zatrzymają |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 19-02-2010, 22:35
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | A jeżeli podniesiesz manetkę do góry i puścisz ją w momencie kiedy wycieraczki zaczynają wracać,to wrócą czy od razu się zatrzymają |
Zatrzymaja sie musze przytrzymac zeby wrocily calkiem |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-02-2010, 00:03
|
|
|
Przeglądnij TEN TEMAT bo jest tam dość dużo opisane o pracy wycieraczek.Na pewno coś tam znajdziesz. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|