|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zakończenie - Cholerne wycieraczki się zacinają! |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 18:56 Zakończenie - Cholerne wycieraczki się zacinają!
|
|
|
Nie wiem, co mam wymienić już. 2 razy rozbierałem podszybie i czyściłem styki. Dzisiaj wyczyściłem cały silnik, a tu dalej skoki. Wymieniłem przekaźnik czasowy i już nie wiem co robić. Co steruje długością impulsu podawanego na silnik? Czy to pudełko plastikowe nad bieżnią przy silniczku ma coś do rzeczy? Kółko od bieżni wykonuje tylko 3/4 ruchu i tak cały czas. Gdzie jest błąd? Manetka? czy to coś przy silniczku wycieraczki (to gdzie schodzą się obie kostki). |
_________________
|
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 26-12-2009, 20:29
|
|
|
mrk69, piszesz ze masz skoki... tzn nierówne czasy miedzy cyklami na przerywanym czy wycieraczki w koncowych pozycjach sie przycinają |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 21:09
|
|
|
tipacz, skoki polegają u mnie na tym, że po włączeniu na czasowe odstępy między podawaniem prądu do silniczka są równe, ale za krótkie. Przez to ramiona idą do 3/4 szyby i koniec (nawet nie idą całkiem do pionu) i po przerwie idą do pionu + kawałek wracają, przerwa itd. Za krótko jest podawane napięcie... |
_________________
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 22:13
|
|
|
mrk69 napisał/a: | skoki polegają u mnie na tym, że po włączeniu na czasowe odstępy między podawaniem prądu do silniczka są równe, ale za krótkie. Przez to ramiona idą do 3/4 szyby i koniec (nawet nie idą całkiem do pionu) i po przerwie idą do pionu + kawałek wracają, przerwa itd. Za krótko jest podawane napięcie... | to znaczy, że źle złożyłeś mechanizm wycieraczek. A wystarczyło poszukać na forum... http://forum.tempra.org/t...%E6+wycieraczki |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 23:28
|
|
|
ciechu, dziękuję, ale to niestety nie tak , bo rozebrałem go dopiero dzisiaj, a przed rozebraniem też tak samo było. Chodzi o to, że silnik dostaje prądu tylko na połowę ruchu i przerywa. Tak jakby coś go rozłączało - nie wykonuje pełnego zamachu. Podczas pracy silnika uchyliłem ten pierdzielnik gdzie jest bieżnia tak, żeby styki nadal dotykały i tylko co jakiś czas silnik zatrzymywał się w dobrym położeniu. Może być to winą manetki? Może macie pomysł na jakiś test, bo nie widzi mi się kupować manetki, przekaźnika i jeszcze mechanizmu |
_________________
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 23:35
|
|
|
mrk69, poczekaj do poniedziałku u mnie w alfie jest identycznie tylko tyle ze ma wszystko i mechanizm i raczke i przekaznik bede sprawdzał to ci powiem co było u mnie a jak sie okaze ze to mechanizm tak mi sie wydaje to moge ci starego podesłac to moze z 2 złozysz jednego |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-12-2009, 00:17
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Może być to winą manetki? | manetka nie ma nic do tego, bo ona aktywuje tylko - nazwijmy to "program" który jest na tej bieżni. Ta bieżnia ma "zaprogramowane" kiedy ma dochodzić prąd, a kiedy nie. Jeśli przerywają w nieodpowiednim momencie to znaczy, że styki nie dociskają, lub ścieżka na bieżni się gdzieś urywa, bądź jest przetarta. Co do przekaźnika - hmmmm, ciężko mi powiedzieć, ale jeśli masz dostęp do innego T/T to zawsze można podmienić, żeby sprawdzić.
Rozumiem, że problem jest tylko na czasowych? Jak sprawa ma się na pojedynczym ruchu, a jak na ciągłym? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-12-2009, 12:04
|
|
|
ciechu, na ciągłym jest ok, ale na pojedynczym muszę trzymać, bo jak puszczę manetkę to się ramiona zatrzymują Przekaźnik podmieniłem i nic nie pomogło, bo wygląda na to, że przerwy w pracy są dobre, tylko moment zasilania jest zbyt krótki
** Dodano: 27-12-2009, 12:06 **
Jeżeli mówisz, że manetka nie, ja wiem, że to też nie przekaźnik to to musi być coś przy mechanizmie. Będzie to zapewne coś w tym białym pudełeczku przy bieżni. |
_________________
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 27-12-2009, 12:18
|
|
|
mrk69 napisał/a: | ale na pojedynczym muszę trzymać, bo jak puszczę manetkę to się ramiona zatrzymują |
Czyli nic innego jak nie łączy Ci kostka przy manetce i dlatego stanie w połowie bo wyłącznik ni poda prądu na układ przerywacza i siłą rzeczy dalej nie pójdzie... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-12-2009, 12:51
|
|
|
tipacz, dlatego już mnie szlag z tym trafia, bo manetkę 2 razy wyjmowałem, odłączałem, podłączałem i dupa. Przez jakiś moment było ok, ale nie wiem co się chwilowo naprawiło, a potem się coś zrąbało znów.... |
_________________
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-12-2009, 12:58
|
|
|
tipacz, miałem podobny problem na pojedynczym ruchu, ale sprawę załatwiłem czyszcząc i doginając tylko styki i podając świeży smar. Nie ingerowałem w manetkę, a problem ustał. Dlatego wykluczyłem manetkę. Ona chyba ma za zadanie tylko wzbudzenie całego procesu. A o tym kiedy ma się zakończyć podawanie prądu decydują właśnie bieżnie. Takie moje zdanie |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-12-2009, 15:00
|
|
|
mrk69, Ja bym stawiał jednak na manetke - wczoraj zmieniałem manetke od wycieraczek którą kupiłem od Młodego, (w mojej nie działał przycisk ogrzewanie tynej szyby).Po wymianie okazało się że nie działa czasowa praca wycieraczek .Po włożeniu starej manetki wycieraczki działały . Obydwie manetki wziąlem więc do domu i sprawdziłem miernikiem czy zmienia się oporność między 5 pin-em, a 7 pin-em złącza.Okazało sie że na tej starej oporność się zmienia po przekręceniu pokrętła, natomiast na tej od Młodego, na tych samych pinach nie ma żadnej reakcji . Tu masz schemat tej manetki wraz z rysunkiem gdzie podłączyć omomierz:
Gdzie:
64-manetka
N-włącznik czasowej pracy wycieraczek
mrk69, Spóbuj podłączyć jakąś inna manetke i zobaczysz co się będzie działo |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 27-12-2009, 15:27
|
|
|
ciechu napisał/a: | Dlatego wykluczyłem manetkę. Ona chyba ma za zadanie tylko wzbudzenie całego procesu |
Wzbudzanie czyli podanie pradu na układy - prosto mówiac przełącznikiem na manetce podajesz prad na wybrany układ i to wlasnie układ decyduje o czestotliwosci cyklów, których ruch z kolei jest sterowany bieżniami przy silniczku wycieraczek. Na przerywanym jest podawany co okreslony czas impuls aby styk "najechał" na bieznie i wtedy juz napiecie jest brane z biezni i silnik działa az do przerwy w obwodzie. Na ciagłym z kolei prad jest podawany cały czas. Wiec jesli wycieraczki na przerywanym zaczynają chodzic i sie zatrzymuja to albo jest to wina zaniku napiecia w okolicach manetki lub brak napiecia na biezni, ale ze pszesz ze nie rozbierałes mechanizmu to obstawiam okolice manetki.
BTW troche zakreciłem ale moze zrozumiesz... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-12-2009, 16:40
|
|
|
Czyli krótko mówiąc masz problem z podtrzymaniem pracy wycieraczek.Po podaniu impulsu przez czasówkę,wycieraczki mają zrobić pełny ruch,ale na napięciu które je podtrzymuje,a u Ciebie zatrzymują się zaraz po tym jak czasówka rozłącza styk sterowania.
Na schemacie poniżej widać,że po podaniu sygnału (masy) z czasówki (COM) cewka przekaźnika przełączy oby dwa widoczne styki.(cewka ma stałe zasilanie +)Styk pierwszy(nr1) od cewki puści + na silnik a drugi styk(nr2) puści masę - (z przewodu N) która podtrzyma cewkę mimo zaniku(com) sygnału sterowania z czasówki.Trwa to do momentu aż skończy się ścieżka na płytce w przekładni wycieraczek (dolne położenie)Jeżeli u Ciebie jest inaczej to jest problem ze stykiem na owej zębatce w przekładni (brak styku) albo jest brak masy na złączu masowym (nr21)na podłużnicy pod akumulatorem.Bo zamiast masa podtrzymywać cewkę z przewodu N,to jest ona brana ale do silnika przez styk nr2.
Sprawdź złącze masowe na podłużnicy pod akumulatorem.To tak na prędce.
EDIT:nie wiem czy sam się nie zamatałem hehe |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-12-2009, 19:33
|
|
|
tipacz napisał/a: | Wiec jesli wycieraczki na przerywanym zaczynają chodzic i sie zatrzymuja to albo jest to wina zaniku napiecia w okolicach manetki lub brak napiecia na biezni, ale ze pszesz ze nie rozbierałes mechanizmu to obstawiam okolice manetki. | ale problem dotyczy też ruchu pojedynczego wycieraczek załączany jednym impulsem z manetki (manetka w górę) i na tym zadanie manetki się kończy. W końcu sama wraca ona do pierwotnego położenia, a silnik wycieraczek powinien wykonać pełny obrót. Ale nie wykonuje.
krzysiek82 napisał/a: | Po wymianie okazało się że nie działa czasowa praca wycieraczek | nie chodzi nam o brak działania tylko o działanie nieprawidłowe. Manetka podaje impuls. I podaje. Resztą ma się zająć "program" a zajmuje się niepoprawnie.
ZielonyTBG, też zaczynam podejrzewać brak masy. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-12-2009, 16:02
|
|
|
Dzisiaj problem rozwiązałem. Czynności wykonane w ciągu tego tygodnia:
- masę pod akumulatorem przeczyściłem....nic
- rozłożyłem manetkę...nic
- przekaźnik wsadziłem inny...nic
- czyściłem bieżnię....to samo
- smarowanie układu nie pomogło
- prąd kostkami do silnika dochodził
Rozwiązanie jest następujące. Białe pudełeczko, w którym są styki dotykające bieżni ma od drugiej strony otwieraną klapkę. Widać tam tylko płytkę ze ścieżkami a w otworze cewkę, ale nic to nie daje bo jest to jej dolna strona. Pomyślałem, że nic nie stracę jak odlutuje te 3 nogi, które dochodzą do blaszek dotykających bieżni. Odlutowałem i oglądam. Jest trop - mikro przełącznik. Takie małe gówienko przy cewce, które tyka jak wycieraczki są już w położeniu spoczynkowym. Przeczyściłem go i dogiąłem blaszki, bo widocznie cewka nie dawała rady go załączyć i przytrzymać. Przylutowałem nogi z powrotem i teraz gra elegancko i na pojedynczym i na czasowym i ciągłe. |
_________________
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-12-2009, 20:15
|
|
|
mrk69, jak byś zapodał jakąś fotkę dla przyszłych osób walczących z tym problemem było by fajnie.
Gratuluje bycia twardym
Za parę dni przeniosę ten temat do działu "rozwiązane" |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-01-2010, 00:07
|
|
|
ZielonyTBG, spoko, zapodam foto. Zakupiłem mechanizm od Młodego bo w moim już upierdzieliłem wielokliny i ramiona wycieraczek opadają podczas ruchu. Muszę tylko wrócić do domu i to rozlutować. Wtedy walnę foto i pokażę co jest 5. |
_________________
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|