Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Straszny pisk przy skreconych kolach.
Autor Wiadomość
Miko-Why 


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 31-01-2009, 18:39   Straszny pisk przy skreconych kolach.

Problem jest taki iz przy wykonywaniu manewrow przy parkowaniu czy ruszaniu z mocno skreconmi kolami, spod maski wydobywa sie straszliwy pisk, prawdopodobnie paska od wspomagania.

Stad pytanie, czy jest to spowodowane jego zlym naciagiem czy moze ktoregos z elementow wspomagania?
     Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 31-01-2009, 18:53   

Miko-Why, to nie pasek od wspomagania (choc tego nie wykluczam) tylko pompa w skrajnych położeniach lubi takie odgłosy wydawac.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Miko-Why 


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 31-01-2009, 19:18   

Tipacz ten dziwek nie jest normalny na pewno, to straszliwy wrecz pisk paska, niemozliwe zeby pompa wydawala taki odglos bo to w ogole inny dziwek.
Nawet jesli maglownica jest w skrajnym polozeniu to co to ma do pompy? Ona craczej polozenia nie zmiania, poza tym to pisk i pompa fizycznie nie moze wydawac takiego dzwieku.
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-01-2009, 20:16   

Miko-Why, jeździłem nawet dziś Tipolem ze wspomaganiem (u siebie nie mam wiec ci za bardzo nie pomogę) w skrajnych położeniach słychać tylko jak otwiera ja się upusty, takie delikatne psykniecie przy maksymalnie skręcanych kołach żadnych pisków.
tipacz napisał/a:
tylko pompa w skrajnych położeniach lubi takie odgłosy wydawac.
to chyba nie dobrze wróży :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-01-2009, 20:20   

tipacz napisał/a:
tylko pompa w skrajnych położeniach lubi takie odgłosy wydawac.


lubi jak jest na wykończeniu. Miko-Why, po tych objawach wydaje mi się że pompa się kończy. w moim tipo też miałem taki objaw, no może nie przeraźliwie piszczała ale piszczała.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Miko-Why 


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 31-01-2009, 20:22   

Tak, tak, ja sobie doskonale zdaje sprawe ze to nie jest normalne jak pisalem wczesniej. Albo pasek za malo naciagniety, albo nie wiem co, bo tylko pasek wydaje taki dzwiek. Cale wspomaganie bylo robione w serpniu, mama faktury na to. myslalem ze ktos ma doswiadczenie z takim problemem. oby pasek, bo to nie bedzie problem :)
     Moneta
 
opiotr 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 95
Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-01-2009, 21:16   

Miko-Why,

sprawdź jeszcze tak na poczatek poziom plynu w układzie wspomagania przy niedostecznej ilosci płunu tez potrafi piszczec
_________________
był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT

jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V
     Moneta
 
 
Miko-Why 


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 31-01-2009, 21:35   

Plynu jest bardzo duzo. zmieniany w sierpniu...
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-01-2009, 22:19   

a nie masz kogoś kto by przy otwartej masce posłuchał? może usłyszy skąd pisk dochodzi...
przy skrajnych pozycjach jednak gdy rośnie obciążenie, to nie tylko pasek a częściej pompa piszczy, kiedyś słyszałem , że to nawet chyba jej jakiś zawór...
pompa od wspomagania może piszczeć ale gdy masz naprawdę na końcach , totalnie skrajnych położeniach kierownicę;
piszczy, ale umiarkowanie; jeśli naprawdę tragicznie wyje, to faktycznie może się kończyć albo coś masz nie tak z ukladem;
pisk pompy a pisk ślizgającego się paska to jednak nieco inne odgłosy..
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Miko-Why 


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 31-01-2009, 22:21   

popma to wyje. Ja mam ewidentnie dzwiek slizgajacego sie paska i jest tak ze on albo wcale nie piszczy, ale piszczy okrutnie w skrajnym wykreceniu kiery, wtedy gdy samochod stoi, a ja skrecam kola.
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-01-2009, 22:35   

hm, może jakiś napinacz się kończy lub faktycznie pasek źle naciągnięty?
w skrajnym położeniu pompa stawia większy opór, wtedy się wsio uwydatnia...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Miko-Why 


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 31-01-2009, 22:40   

unknown napisał/a:
hm, może jakiś napinacz się kończy lub faktycznie pasek źle naciągnięty?
w skrajnym położeniu pompa stawia większy opór, wtedy się wsio uwydatnia...


No tak stawia najwiekszy opor przy maksymalnym wychyleniu, ale dziweik na pewno wydaje jakis pasek, sprawdze u mechanika, myslalem ze ktos mial podobny problem, widze ze przetarlem szlak ;)
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-02-2009, 00:03   

Miko-Why napisał/a:
Plynu jest bardzo duzo.
a co to znaczy "bardzo dużo" ? Między poziomem max a min w zbiorniczku jest około centymetra różnicy, więc w tych granicach należałoby się utrzymywać.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Miko-Why 


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 01-02-2009, 00:20   

Jest jakies 80% wypelnienia, poprzedni wlascicel tak musial wlac. Jest mozliwosc ze to za duzy poziom plynu spowodowal piszczenie paska? Tam w sumie wytwarza sie spore cisnienie.
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-02-2009, 10:21   

Miko-Why napisał/a:
Jest mozliwosc ze to za duzy poziom plynu spowodowal piszczenie paska?
nie wiem, bo nigdy tyle oleju nie miałem. Aczkolwiek możliwe, że pompa została przez to dodatkowo obciążona. Weź strzykawę, odessij nadmiar oleju i sprawdź jak będzie :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Miko-Why 


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 01-02-2009, 13:57   

Oddessalem, teraz juz zbiorniczek jest such ale dalej paek slychac (choc dzis juz mniej). Sprawdzalem dzis dokladnie na otwartej masce, dzwiek dochodzi wyraznie z okolic paska, nie zauwazylem zeby sie zacinal chwilowo, ale na bank trzeba mu sprawdzic naciag.
     Moneta
 
Mayones84 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 68
Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-02-2009, 14:42   

No to sprawdz i podciagnij bo sam sobie odpowiadasz na pytanie. Tracisz czas na pisanie bzdurnych postów, przez ten czas juz dawno byś to zrobił. Peace
_________________
Tipo 1.6 Twin Cam
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 02-02-2009, 14:49   

Mayones84 napisał/a:
No to sprawdz i podciagnij bo sam sobie odpowiadasz na pytanie. Tracisz czas na pisanie bzdurnych postów, przez ten czas juz dawno byś to zrobił

Dokładnie.
Miko-Why, ludzie ci tu chcą pomóc, a ty cały czas sie upierasz ze to pasek, jak tak na 100% jestes pewien to po co wogóle zadajesz takie pytania, wez idz zmien pasek i go naciągnij i masz po kłopcie, a nie dwa dni piszesz ciągle to samo :zolta:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Miko-Why 


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 02-02-2009, 17:15   

Pragnalem sie dowiedziec czy ktos spotkal sie juz tym konkretnym problemem, na drodze udzielanych wczesniej rad niektore, musialem odrzucic, oczywiscie dziekuje za wszelka pomoc.
Analizujac wypowiedzi, doszedlem do tego ze na pewno bylo za duzo plynu do wspomagania i jego usuniecie na pewno pomoglo. Poza tym staram sie zasiegac opini u innych zrodel i uzyskana wiedza dziele sie, bo moze przydac sie komus innemu. Nie jest tak ze sie przy czyms upieram bo nie mialo by to sensu. Niestety na razie nie mam mozliwosci zaprowadzic samochodu do mechanika. Kiedy to zrobie, napisze jaki byl rezultat poprawy paska.
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 02-02-2009, 18:21   

Miko-Why napisał/a:
doszedlem do tego ze na pewno bylo za duzo plynu do wspomagania i jego usuniecie na pewno pomoglo.

Ciekawe :roll: usuniecie płynu spowodowało, ze pasek przestał piszczec :?:
Cos mi tu niegra, bo w moim poprzednim tipku miałem prawie zawszze ponad norme w zbiorniczku i takich rzeczy nie zaobserwowałem :P
No chyba, ze to tak niektórzy koledzy podpowiadali, cos z pompą jest nietak ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 02-02-2009, 18:34   

ja bym proponowal usuniecie calego plynu, wtedy napewno wszystko bedzie cacy... Przy okazji olej tez spusc, nie bedziesz mial wyciekow spod pokrywy zaworow i miski...
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Miko-Why 


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 02-02-2009, 18:35   

Jestem umowiony jutro na 9 u mechanika, w koncuznalazl czas :) Jak tylko bede wiedzial przyczyne dam odpowiedz :)

egon pisk nie sutal, wydaje mi sie ze sie zmniejszyl. Chociaz cos tu jest dziwnego bo raz jest mniejszy, raz wiekszy, a jak dam malo gazu to czasmi go w ogole nie ma :/ Mam nadzieje ze jutro juz sie okaze.
     Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-02-2009, 19:08   

ubek napisał/a:
ja bym proponowal usuniecie calego plynu, wtedy napewno wszystko bedzie cacy... Przy okazji olej tez spusc, nie bedziesz mial wyciekow spod pokrywy zaworow i miski...


Po co ktoś zgłosił ten post? nie dziwie sie ubekowi, ze sie denerwuje, ta konwersacja nie ma sensu (moim zdaniem)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-02-2009, 19:20   

Autorowi chodziło o to, że usunął nadwyżkę płynu, a nie sam płyn ;)
Mi w Temprze tez tak piszczało i wcale nie oznacza to jakiegoś końca pompy ani złego naciągu paska bo piszczało mi tak 6 lat.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 02-02-2009, 19:26   

Emf, o co mu chodziło to kazdy wie, ale sie strasznie upiera w swoim przekonaniu i wogóle tak jak maniutek, pisze:
maniutek napisał/a:
ta konwersacja nie ma sensu (moim zdaniem)

;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load