|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
sprężanie na cylindrach |
Autor |
Wiadomość |
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 17:44 sprężanie na cylindrach
|
|
|
profilaktycznie zmieniając płyn we wspomaganiu kierownicy poprosiłem o pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach
moje wyniki to
1. 12,8
2. 12,2
3. 12,9
4. 12,4
co o tym sądzicie ? w nie których postach znalazłem informacje że ogólnie warto się tym przejmować dopiero poniżej 10 zaś w innym temacie ktoś pisał że 2.0 8v powinno dobijać spokojnie do 13 więc jak to w końcu jest ? |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 18:28
|
|
|
ja bym nie ruszał - najważniejsze jest że idą w miarę równo, choć 2 i 4 są nieco słabsze |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 19:07
|
|
|
avenger85, dobre masz wyniki nic nie ruszaj. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 22:33
|
|
|
avenger85, rewelacji nie ma, zwlaszcza niskie na 2 i 4 garku, dla pewności zrób próbe olejową, wtedy wyjdzie na jaw w jakim naprawde stanie sa pierscienie, jak do "jazdy po bułki do sklepu" dla mnie moze takie sprezanie zostac o ile nie wyjdzie ze silnik uszczelnia sie olejem na pierscieniach, niestety nowy silnik to nie jest, swoj przebieg ma i widac to wyraznie.
Jeszcze jedno, sprawdz luzy zaworowe na garkach na ktorych masz nizsze sprezanie, moze podparte leciutko sa.
Zdrowe 2.0 8V nabija ponad 13barów, 2.0 16V bije koło 14,5bara.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-02-2009, 01:01
|
|
|
powiem szczerze że ten wynik mnie satysfakcjonuje biorąc pod uwagę 18 lat i przebieg ponad 200 000 ... do kapitalnego remontu jeszcze trochę brakuje ... po za tym nie oczekuje iż ten silnik będzie wieczny ... co 1000km wlewam 1l oleju ale to wynika z tego że kontrolka "power" świeci się częściej niż ekonomo ponadto z aparatu zapłonowgo trochę wycieka i a tak przez ostatnie 2 miechy profilaktycznie wymieniłem przy tym aucie więcej niż co nie którzy przez 5 lat
po bułki nie jeżdżę ... bardziej kosze to z czym na światłach stanę
możliwe że zdrowe 2.0 8v nabija 13 barów ale po wyjechaniu z fabryki a nie po 18 latach
nie wiem czy warto inwestować w remont ... ja jestem taki że gdybym miał to robić to na wymianie samych pierścieni by się nie skończyło ... raczej pojechał bym po całości a to kosztuje
GrzesiekK., sądzisz że z takim wynikiem kompresji powalczę jeszcze z rok ? |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-02-2009, 01:11
|
|
|
avenger85, ja tam mysle ze powinienes jeszcze rok pochulac bez problemu ale niech sie wypowie GrzesiekK., |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-02-2009, 09:16
|
|
|
avenger85 napisał/a: | po bułki nie jeżdżę ... bardziej kosze to z czym na światłach stanę | dobre To dobrze,ze 115 koni daje Ci tyle frajdy,bo po tym co napisałes wydaje mi sie,że większa liczbą KM mógłbys sobie zrobic krzywde... a szkoda by Cie było,bo młody jestes... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-02-2009, 09:53
|
|
|
avenger85, zarzynasz silnik wysokimi obrotami, więc jego żywotność spada. Nic w tym dziwnego. avenger85 napisał/a: | a tak przez ostatnie 2 miechy profilaktycznie wymieniłem przy tym aucie więcej niż co nie którzy przez 5 lat | to ciekawe, że aparat masz nadal nieuszczelniony. Bo cieknie Ci tam od ponad pół roku. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-02-2009, 11:42
|
|
|
Raku napisał/a: | Uspokójcie się. | Ale przecież nikt hałasu nie robi
Raku napisał/a: | Auto jest dla Ciebie, nie Ty dla niego. Ma nam dawać przyjemność i tyle. | zgadza się, Jednak jeśli kupujesz produkt i stosujesz go wg swoich upodobań a nie wg wskazań producenta to oczywiste jest, że produkt ma prawo wcześniej ulec uszkodzeniu/zużyciu Tylko tyle
Raku napisał/a: | Ciechu78 napisał/a:
zarzynasz silnik wysokimi obrotami
oczywiście | ...a jak chcesz poczuć moc wysokich obrotów, to zalej bak czystym metanolem Nie poznasz autka w trakcie szaleństwa (sedici wysiądzie ) i nie poznasz też silnika po zabawie... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-02-2009, 11:55
|
|
|
Dlatego używa się mieszanki metanolu i pb. i zmienia zapłony
Pytanie było czy przy takim sprężaniu 8v jeszcze pojeździ. Odpowiedź TAK. I tyle..
A nie
ego napisał/a: | (..)bo po tym co napisałes wydaje mi sie,że większa liczbą KM mógłbys sobie zrobic krzywde... a szkoda by Cie było,bo młody jestes... |
Ciechu78 napisał/a: | zarzynasz silnik wysokimi obrotami |
Po co te komentarze?
Jego sprawa jak jeździ, i jak użytkuje silnik. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-02-2009, 11:58
|
|
|
avenger85 napisał/a: | GrzesiekK., sądzisz że z takim wynikiem kompresji powalczę jeszcze z rok ? |
Pilnuj stanu oleju, trzymaj caly czas max. poziom, budowa miski tego silnika jest taka, ze przy polowie stanu w szybkim prawym zakrecie smok juz powietrze bedzie ciagnal zamaist oleju. Jak chcesz wiedziec czy mozna ten silnik spokojnie meczyc, zmierz cisnienie oleju, tylko wazne, oliwa nagrzana do 100stopni, zmierzcie na wolnych obrotach przy 3000rpm i przy 4500rpm, wtedy duzo ci powiem, czujnik cisnienia oleju wkreca sie od dolu w łape/podstawe filtra oleju.
Co do tego ile ten silnik pociagnie zalezy tylko i wylacznie od twojego dbania o silnik, jesli czesto go krecisz wysoko proponuje zmienic oliwe na 10W60, na 10W40 moze za dlugo katuszy nie zniesc.
Zuzywanie sie pierscienie w tych silnikach mocno dajace znac o sobie juz przy 200tys przebiegu to niestety wina cechy kontrukcyjnej tego silnika, 2.0 DOHC nie wazne czy 16V czy 8V to niestety silnik dlugoskokowy i ta duzo dluzsza droga cylindra z dol i gore daje znac o sobie w postaci szybciej wycierajacych sie pierscienie.
Co do katowania silnika wysokimi obrotami, jednostce wysokoobrotowej mozna zrobic wiecej krzywdy mulac ja niz krecac non stop wysoko, istnieje cos takiego jak charakterystyka wydajnosci pompy oleju wzgledem obrotow silnika, i producent w zaleznosci od typy silnika, jego charakterystyki inna pompe oleju wciskal, wystarczy zerknac na rodzine DOHC, silnikow od groma, kazdy na tym samym bloku, a w zaleznosci czy 8V, czy 16V czy tez Turbo inna pompa siedzi, rozniaca sie glownie momentem uzyskiwania max wydajnosci, mulac przykladowo sedici na kazdym biegu do max. 3000rpm mozna mu sporo szkody zrobic bo i cienisnie oleju w tych warunkach szalu nie robi ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-02-2009, 15:47
|
|
|
wszystkim dziękuje za odpowiedzi ... w szczególności za te na temat |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|