Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
sprężanie na cylindrach
Autor Wiadomość
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 18-02-2009, 17:44   sprężanie na cylindrach

profilaktycznie zmieniając płyn we wspomaganiu kierownicy poprosiłem o pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach

moje wyniki to
1. 12,8
2. 12,2
3. 12,9
4. 12,4

co o tym sądzicie ? w nie których postach znalazłem informacje że ogólnie warto się tym przejmować dopiero poniżej 10 zaś w innym temacie ktoś pisał że 2.0 8v powinno dobijać spokojnie do 13 więc jak to w końcu jest ?
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-02-2009, 18:28   

ja bym nie ruszał - najważniejsze jest że idą w miarę równo, choć 2 i 4 są nieco słabsze
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-02-2009, 19:07   

avenger85, dobre masz wyniki nic nie ruszaj.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-02-2009, 22:33   

avenger85, rewelacji nie ma, zwlaszcza niskie na 2 i 4 garku, dla pewności zrób próbe olejową, wtedy wyjdzie na jaw w jakim naprawde stanie sa pierscienie, jak do "jazdy po bułki do sklepu" dla mnie moze takie sprezanie zostac o ile nie wyjdzie ze silnik uszczelnia sie olejem na pierscieniach, niestety nowy silnik to nie jest, swoj przebieg ma i widac to wyraznie.

Jeszcze jedno, sprawdz luzy zaworowe na garkach na ktorych masz nizsze sprezanie, moze podparte leciutko sa.

Zdrowe 2.0 8V nabija ponad 13barów, 2.0 16V bije koło 14,5bara.

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 19-02-2009, 01:01   

powiem szczerze że ten wynik mnie satysfakcjonuje biorąc pod uwagę 18 lat i przebieg ponad 200 000 ... do kapitalnego remontu jeszcze trochę brakuje ... po za tym nie oczekuje iż ten silnik będzie wieczny ... co 1000km wlewam 1l oleju ale to wynika z tego że kontrolka "power" świeci się częściej niż ekonomo ponadto z aparatu zapłonowgo trochę wycieka i a tak przez ostatnie 2 miechy profilaktycznie wymieniłem przy tym aucie więcej niż co nie którzy przez 5 lat
po bułki nie jeżdżę ... bardziej kosze to z czym na światłach stanę :)

możliwe że zdrowe 2.0 8v nabija 13 barów ale po wyjechaniu z fabryki a nie po 18 latach
nie wiem czy warto inwestować w remont ... ja jestem taki że gdybym miał to robić to na wymianie samych pierścieni by się nie skończyło ... raczej pojechał bym po całości a to kosztuje

GrzesiekK., sądzisz że z takim wynikiem kompresji powalczę jeszcze z rok ?
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-02-2009, 01:11   

avenger85, ja tam mysle ze powinienes jeszcze rok pochulac bez problemu ale niech sie wypowie GrzesiekK.,
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-02-2009, 09:16   

avenger85 napisał/a:
po bułki nie jeżdżę ... bardziej kosze to z czym na światłach stanę
dobre :badgrin: To dobrze,ze 115 koni daje Ci tyle frajdy,bo po tym co napisałes wydaje mi sie,że większa liczbą KM mógłbys sobie zrobic krzywde... a szkoda by Cie było,bo młody jestes...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-02-2009, 09:53   

avenger85, zarzynasz silnik wysokimi obrotami, więc jego żywotność spada. Nic w tym dziwnego.
avenger85 napisał/a:
a tak przez ostatnie 2 miechy profilaktycznie wymieniłem przy tym aucie więcej niż co nie którzy przez 5 lat
to ciekawe, że aparat masz nadal nieuszczelniony. Bo cieknie Ci tam od ponad pół roku.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-02-2009, 10:42   

Uspokójcie się. Auto jest dla Ciebie, nie Ty dla niego. Ma nam dawać przyjemność i tyle.
Ja też kręcę swój silnik wysoko, po to go zbudowałem.

Ciechu78 napisał/a:
zarzynasz silnik wysokimi obrotami

oczywiście :lol:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-02-2009, 11:42   

Raku napisał/a:
Uspokójcie się.
Ale przecież nikt hałasu nie robi :D
Raku napisał/a:
Auto jest dla Ciebie, nie Ty dla niego. Ma nam dawać przyjemność i tyle.
zgadza się, Jednak jeśli kupujesz produkt i stosujesz go wg swoich upodobań a nie wg wskazań producenta to oczywiste jest, że produkt ma prawo wcześniej ulec uszkodzeniu/zużyciu :D Tylko tyle :)

Raku napisał/a:
Ciechu78 napisał/a:
zarzynasz silnik wysokimi obrotami

oczywiście :lol:
...a jak chcesz poczuć moc wysokich obrotów, to zalej bak czystym metanolem :D Nie poznasz autka w trakcie szaleństwa (sedici wysiądzie :D ) i nie poznasz też silnika po zabawie...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-02-2009, 11:55   

Dlatego używa się mieszanki metanolu i pb. i zmienia zapłony

Pytanie było czy przy takim sprężaniu 8v jeszcze pojeździ. Odpowiedź TAK. I tyle..

A nie
ego napisał/a:
(..)bo po tym co napisałes wydaje mi sie,że większa liczbą KM mógłbys sobie zrobic krzywde... a szkoda by Cie było,bo młody jestes...

Ciechu78 napisał/a:
zarzynasz silnik wysokimi obrotami


Po co te komentarze?
Jego sprawa jak jeździ, i jak użytkuje silnik.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-02-2009, 11:58   

avenger85 napisał/a:
GrzesiekK., sądzisz że z takim wynikiem kompresji powalczę jeszcze z rok ?


Pilnuj stanu oleju, trzymaj caly czas max. poziom, budowa miski tego silnika jest taka, ze przy polowie stanu w szybkim prawym zakrecie smok juz powietrze bedzie ciagnal zamaist oleju. Jak chcesz wiedziec czy mozna ten silnik spokojnie meczyc, zmierz cisnienie oleju, tylko wazne, oliwa nagrzana do 100stopni, zmierzcie na wolnych obrotach przy 3000rpm i przy 4500rpm, wtedy duzo ci powiem, czujnik cisnienia oleju wkreca sie od dolu w łape/podstawe filtra oleju.

Co do tego ile ten silnik pociagnie zalezy tylko i wylacznie od twojego dbania o silnik, jesli czesto go krecisz wysoko proponuje zmienic oliwe na 10W60, na 10W40 moze za dlugo katuszy nie zniesc.

Zuzywanie sie pierscienie w tych silnikach mocno dajace znac o sobie juz przy 200tys przebiegu to niestety wina cechy kontrukcyjnej tego silnika, 2.0 DOHC nie wazne czy 16V czy 8V to niestety silnik dlugoskokowy i ta duzo dluzsza droga cylindra z dol i gore daje znac o sobie w postaci szybciej wycierajacych sie pierscienie.

Co do katowania silnika wysokimi obrotami, jednostce wysokoobrotowej mozna zrobic wiecej krzywdy mulac ja niz krecac non stop wysoko, istnieje cos takiego jak charakterystyka wydajnosci pompy oleju wzgledem obrotow silnika, i producent w zaleznosci od typy silnika, jego charakterystyki inna pompe oleju wciskal, wystarczy zerknac na rodzine DOHC, silnikow od groma, kazdy na tym samym bloku, a w zaleznosci czy 8V, czy 16V czy tez Turbo inna pompa siedzi, rozniaca sie glownie momentem uzyskiwania max wydajnosci, mulac przykladowo sedici na kazdym biegu do max. 3000rpm mozna mu sporo szkody zrobic bo i cienisnie oleju w tych warunkach szalu nie robi ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 19-02-2009, 15:47   

wszystkim dziękuje za odpowiedzi ... w szczególności za te na temat
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load