Zamiana silnika 1.7D na 1.9TD |
Autor |
Wiadomość |
pawcar
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 88 Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 14:09 Zamiana silnika 1.7D na 1.9TD
|
|
|
witam potrzebuje pomocy dawno nosilem sie z zamiarem wymiany silnika wreszcie udalo mi sie kupic za rozsadne pieniadze calego tipka w fatalnym stanie blacharskim ale ma dobry silnik 1.9TD tylko teraz zastanawiam sie jak zrobic przezutke rozpatruje kilka wariantow
- wymienic kompletny silnik razem z turbina
- wymienic sam silnik ale zalozyc kolektor z mojego 1.7D i wywalic turbo
czy da rade zostawic skrzynie biegow ta co mam czy koniecznie trzeba zmieniac |
_________________ PAWCAR |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 14:15
|
|
|
pawcar napisał/a: | czy da rade zostawic skrzynie biegow ta co mam czy koniecznie trzeba zmieniac | no nie bardzo prawie dwa razy większa moc i moment. Obydwie skrzynie to inne bajki. Cytat: | - wymienić sam silnik ale zalozyc kolektor z mojego 1.7D i wywalic turbo | yyyy a jaki sens miała by ta operacja skoro masz kompletny silnik, na silę go okaleczać. 1.9 bez turbiny miał 65KM a 1.7 58KM widzisz tu logikę? pawcar napisał/a: | - wymienić kompletny silnik razem z turbina | tylko to ma sens, ale na tym nie koniec bo musisz założyć jeszcze skrzynię b. sporo elektryki, pełne sterowanie silnikiem, do tego cały zawias z przodu, hamulce, zwrotnice gdyż 1.7D a 1.9 TD to przepaść
** Dodano: 22-01-2009, 14:23 **
Ale skoro masz drugiego Tipola to nie będzie problemu jedynie będziesz musiał kupić nowe tarcze klocki i amorki z osprzetem bo szkoda przekładać starych skoro i tak już wybebeszasz cały przód, a zapewne z tamtego auta są wstanie agonalnym. Jak się pokusisz możesz wymienić też łożyska w zwrotnicy.
** Dodano: 22-01-2009, 14:24 **
O jeszcze bym zapomniał o układzie wydechowym. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
pawcar
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 88 Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 15:08
|
|
|
to musze sie niezle pobawic czy wymiana zawieszenia jest konieczna |
_________________ PAWCAR |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-01-2009, 15:21
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | koniec bo musisz założyć jeszcze skrzynię b. sporo elektryki |
nic tam innego w skrzynce bezpiecznikow wzgledem 1.7D a 1.9D czy 1.9TD nie ma
wiazki el. sa ta sama tez
** Dodano: 22-01-2009, 15:25 **
JAM_BELFEGOR napisał/a: | pełne sterowanie silnikiem |
a przez pelne sterowanie silnikiem co kolega rozumie? |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
pawcar
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 88 Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 15:34
|
|
|
no nie wiem jak wlasnie z tytm licznikiem zrobic bo sa roznice i pewnie trzeba przekladac cala instalacje |
_________________ PAWCAR |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-01-2009, 15:49
|
|
|
pawcar, roznice w tym ze nie masz obrotka itp? licznik jaki masz digitala czy analoga?
podmienisz licznik i wepniesz sie sygnalem z czujnika obrotomierza w skrzyni w kostke i bedzie dzialal |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 15:49
|
|
|
Cytat: | nic tam innego w skrzynce bezpiecznikow wzgledem 1.7D a 1.9D czy 1.9TD nie ma | nie skrzynkę bezpieczników tylko skrzynie biegów opti napisał/a: |
nic tam innego w skrzynce bezpieczników wzgledem 1.7D a 1.9D czy 1.9TD nie ma | a 1.9TD nie ma większej czasem tak swoja drogą.
** Dodano: 22-01-2009, 15:51 **
opti napisał/a: | pawcar, roznice w tym ze nie masz obrotka itp? licznik jaki masz digitala czy analoga? | choćby dla tego założę się ze przeróbka elektryki go nie ominie wątpię żeby wszystko było Plug&Play za łatwo by było. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-01-2009, 15:52
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | nie skrzynkę bezpieczników tylko skrzynie biegów |
aaa zle zlookalem
JAM_BELFEGOR napisał/a: | a 1.9TD nie ma większej czasem tak swoja drogą |
to samo, ogolnie instalacja ta sama dla kazdego diesla, hipek przeciez przekladal motory i zadnych instalacji czy skrzynek bezp. nie ruszal |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 15:52
|
|
|
Cytat: | a przez pelne sterowanie silnikiem co kolega rozumie? | a co steruje pompo wtryskiwaczem?
opti napisał/a: |
to samo, ogolnie instalacja ta sama dla kazdego diesla, hipek przeciez przekladal motory i zadnych instalacji czy skrzynek bezp. nie ruszal | no to dobrze dla kolegi pawcar, |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-01-2009, 15:54
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | co steruje pompo wtryskiwaczem |
to nie TDI zeby pompo wstyski mialo, zasada dzialania 1.7D czy 1.9TD jest identyczna.. nie masz zadnej elektroniki w tych silnikach, pompa wtryskowa linka gaz i jazda |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 15:56
|
|
|
hmmmm to rewalka byłe świece przekonany ze jednak 1.9TD fiacika bardziej zaawansowane. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
pawcar
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 88 Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 16:01
|
|
|
a co jesli chodzi o zawieszenie koniecznie trzeba je zmieniac |
_________________ PAWCAR |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-01-2009, 16:03
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | choćby dla tego założę się ze przeróbka elektryki go nie ominie wątpię żeby wszystko było Plug&Play |
ale jest.. dolozy sterowanie obrotka w postaci 2 kabelkow, opis jak to zrobic w digitalu jest na forum podwieszony, opis jak to zrobic w analogu hipo pisal, jak sie mu bedzie chcialo to podciagnie wskaznik ladowania turbiny itp a jak nie to nie
** Dodano: 22-01-2009, 16:04 **
pawcar, amortyzatory w 1.9td sa inne, jest grubszy trzpien.. wahacze, laczniki itp to samo |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
pawcar
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 88 Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 16:08
|
|
|
czyli chyba nic sie nie stanie jak sobie podaruje wymiane amorkow |
_________________ PAWCAR |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-01-2009, 16:09
|
|
|
td jest ciezszy wzgledem 1.7 tak ze nie wiem jak sie auto bedzie zachowywalo na amorkach z 1.7 |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 16:52
|
|
|
opti napisał/a: | td jest ciezszy wzgledem 1.7 tak ze nie wiem jak sie auto bedzie zachowywalo na amorkach z 1.7 | siądzie mu przód i tyle będzie miał, zwłaszcza że pewnie amortyzatory nie są nowe pawcar, albo robisz to porządnie albo tego nie rób bo sobie tylko krzywdę za sponsorujesz. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-01-2009, 15:31
|
|
|
Jeździłem 1,9TD na amorkach z cieńszymi lagami i jakoś nic z auta nie powypadało. Zawias jest ten sam bo czy 1,9 czy 1,7 to silnik ma podobną wage. Różnica jest dopiero w zwrotnicach, piastach i hamulccach.
A jak kolega ma całego Tipka to wszystkie potrzebne graty do tego ma. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
pawcar
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 88 Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-01-2009, 18:02
|
|
|
niby mam wszystkie graty ale nie dokonca w zadawalajacym stanie umnie wszystko jest cacy i nie chce za bardzo zmieniac dlatego pytam czy to konieczne |
_________________ PAWCAR |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-01-2009, 19:54
|
|
|
Koniecznie musisz zmienić silnik, skrzynie, pólosie z przegubami, zwrotnice i hamulce. Do tego zbiorniczek płynu jest z drugiej strony zdaje mi się (napewno w 1,9D jest ta różnica). Do tego poduszki od zawieszenia zespołu napędowego są troszkę inne, szczególnie ta z prawej bo masz mocowaną tam chłodniczkę oleju. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-01-2009, 20:01
|
|
|
Hipo napisał/a: | Do tego zbiorniczek płynu jest z drugiej strony zdaje mi się |
w 1.7 jest w tym samym miejscu co w 1.9td |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-01-2009, 16:23
|
|
|
Cytat: | w 1.7 jest w tym samym miejscu co w 1.9td |
A tam twój to jakiś składak |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
pawcar
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 88 Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-01-2009, 17:58
|
|
|
tak to skladak z 1997 roku |
_________________ PAWCAR |
|
|
|
|
kaka22
Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 20 Skąd: Krotoszyn
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-08-2010, 18:30
|
|
|
Sory za OT ale mam pytanie. A czy dałoby się do 1.7 dołożyć tylko turbinę z 1.9TD? Bo z tego co widzę na zdjęciach to oba silniki są identyczne, więc może dałoby się dołożyć tylko turbinę? Prosiłbym o odpowiedź bo mnie to bardzo nurtuje |
_________________ niezawodna biała Strzała 1,7D |
|
|
|
|
|