|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
co zrobić :-) |
Autor |
Wiadomość |
waldik21
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Kańczuga
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-08-2010, 15:24 co zrobić :-)
|
|
|
To wszystko źle zacząłem :-/
Zapytam jeszcze raz? mogę troche pomotać tak więc z góry sorki
a więc,
Mam dwa auta
- Tiopo 93' 1.4 78KM na gaźniku + LPG wersja podstawowa, żadnych konfortów w środku
głośno itd. ogólnie troche sie sypie karoseria silnik w nim: nie dawno załatwiłem mu rozrząd,
było 8 lasek do wyminy, ale już jest wszysto git :-) chodził i chodzi jak igła
- Tipo 95' 2.0 Gran Turismo bęnzyna, elektronika tzn. el szyby, wspomaganie itd. karoseria w
dość dobrym stanie, silnik uszkodzony, ale naprawa nie zbyt kosztowna i nie zbyt trudna,
samemu da rade, tak mi sie wydaje.
Chciałbym z tych aut zrobić jedno
Jak i co najlepiej było by zrobić, chciabym zaznaczy że raczej nie bede jeździł na bęzynie 2.0 tak że wchodzi opcja przekładka gazu.
jestem otwarty na wszelkiego rodzju odp. pomysłu i promozycje. |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 01-08-2010, 15:43
|
|
|
samego gazu z instalacji gaźnikowej do wielopunktu nie da rady przełożyć. Chyba tylko butla się nada ale w zakładzie powiedzą że już lepiej nową kupić do nowej instalacji. Także w grę wchodzi założenie nowej instalacji do 2.0
** Dodano: 01-08-2010, 16:44 **
a co masz uszkodzone w 2.0 ?
** Dodano: 01-08-2010, 16:45 **
niech zgadnę pewnie panewki |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
waldik21
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Kańczuga
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-08-2010, 16:21
|
|
|
odpalic to odpali ale coś sie tłucze w silniku tak jakby jakiś zawór
wydaje sie że w drógim rzędzie na dole drógi zawór, już zacząłem powoli odkręcać |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 01-08-2010, 16:45
|
|
|
waldik21, a czy to czasem nie panewa ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-08-2010, 16:56
|
|
|
Jeśli coś się tłucze w 2.0 8/16v, to na 99% jest to panewka
U mnie też się tłucze i już szukam silnika
waldik21 napisał/a: | naprawa nie zbyt kosztowna i nie zbyt trudna |
Skoro wyjęcie i rozłożenie silnika nie jest trudne, a później ponowne jego złożenie, to ok. To samo koszty, skoro kilka tysięcy(może 2, a może 4 w zależności od dostępności części i tego kto będzie robił) złotych(nie przesadzam) jest dla Ciebie "niezbyt kosztowna" to też ok, można naprawiać
Mowa o remoncie do jazdy, a nie łataniu silnika na 1000 km, bo druciarstwa nie znoszę
** Dodano: 01-08-2010, 17:57 **
I popraw tytuł, bo "zapytanie" nic mi nie mówi...
"zmiana silnika z 2.0 na 1.4, przekładka lpg/gazu" - może to będzie bliżej opisywanego problemu. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
waldik21
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Kańczuga
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-08-2010, 18:03
|
|
|
na razie nie wiem co to dokładnie może być, jutro napisze, ale wydaje mi sie że to nie zbyt poważna rzecz,. odgłos jest taki jak by zawór był luźy, sprężyna go nie trzymała, ale jeszcze nie rozkręciłem to nie wiem na 100 %
silnik to jest 2.0 ale V8 |
|
|
|
|
pawel76
Pomógł: 4 razy Wiek: 48 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 855 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-08-2010, 20:30
|
|
|
waldik21 napisał/a: | silnik to jest 2.0 ale V8 | chyba 8V
Bo Vósemka to nie w tym modelu |
_________________ Było Tipo 1.4ie jest Astra 1.4 rocznik 97 od teściowej |
|
|
|
|
waldik21
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Kańczuga
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-08-2010, 01:18
|
|
|
a tam szczegółów się czepiasz |
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-08-2010, 11:05
|
|
|
Jeśli uszkodzenie 2.0 nie jest poważne i to opanujesz, to ratuj GRANTURISMO, sprzedaj 1.4, a kasę przeznacz na LPG do 2.0.
A jeśli to coś poważniejszego, to szybciej/taniej/prościej/przyjemniej będzie podratować blacharkę w 1.4 i tym jeździć, plus ew.przełożyć wyposażenie z 2.0 do 1.4 |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
waldik21
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Kańczuga
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-08-2010, 20:15
|
|
|
Panocki.... lipa
porozkręcałem żeby dostać sie tylko do spreżyn zaworów, lecz ta usterka co przypuszczałem nie sprawdziła się
pozakręcałem wszystko, i .... i znowu lipa.
silnik nie zapali, coś niby próbuje ale nici, pewnie coś po przestawiane z zapłonem, a i pare razy dmucho tak jakby uszczelka pod głowicą, widać że silnik było robony już wczesniej.
No ale na tym silniku to za bardzo mi nie zalerzało ani nie zalerzy i dałem sobie spokuj.
Jeszcze dzisiaj pomyśle co bedzie korzystniejsze wymienić albo zamienić,
ale chyba postawie na wsadzenie silnika 1.4 do karoseri z 2.0
jest całkiem w dobrym stanie technicznym, no a i wsrodku jakoś tak fajniej, cicho i w ogóle, a i wszystko jest już na miejscu.
Piszcie jeszcze, może wpadnie do głowy jakiś lepszy pomysł.
** Dodano: 03-08-2010, 12:42 **
zrobiłem na razie oględziny i pewnie przełoże cały przód, powinno być łatwiej niż sam silnik. |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-08-2010, 22:33
|
|
|
Cytat: | samego gazu z instalacji gaźnikowej do wielopunktu nie da rady przełożyć. Chyba tylko butla się nada ale w zakładzie powiedzą że już lepiej nową kupić do nowej instalacji. Także w grę wchodzi założenie nowej instalacji do 2.0 |
Kto ci takich głupot nagadał? Instalacja 1 gen da sie założyć w każdym samochodzie, jednopunkcje, wielo, a nawet w bespośrednim. Jest to proste! Moja sierka 2.0 150KM chodzi na 1gen jak igła i to wielopunkt. Jedyne co powinieneś zrobić - a reczej gazownik to urządzenie które odcina napięcie do wtrysków na gazie i ew. nowy mieszalnik (20-30zł)
waldik21 raczej mi się zdaje że nie masz pojecia o tym co piszesz, naprawa uszkodzonego silnika to zawsze jakieś koszta więc przygotuj się że musisz władować jakiesz fundusze aby on pracował przynajmniej przez kilka miesięcy bez grzebania. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-08-2010, 22:39
|
|
|
Larry075, no nie wiedziałem że 1 gen można podłączyć pod sekwencję np.
I chodziło mi też o to, że koszt takich przekładek i sztukowania brakujących części będzie podobny do założenia nowej instalki ( mówię tu o zakładaniu w normalnym zakładzie zajmującym się tym |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-08-2010, 22:59
|
|
|
Luczu, a z czego się składa instalacj 1 gen?
reduktor tzw. parownik - 200-300
butla - nowa 200-300zł z homologacją
przewody miedziane - nie wiem ale około 50zł
no i jeszcze mieszalnik który będzie musiał zmienić to koszt 20-30zł
podsumowując: nowa istalacja wyniesie go prawie 700zł + robocizna, więc po co ma płacić za coś co juz ma?
Jeśli nie wiesz to moge Ci napisać, bo w końcu wiedzą trzeba się dzielić.
1gen to instalacja w której skład mieszanki reguluje się za pomocą tego zaworku z sprężynką (pod maską każdy znajdzie i nie ma możliwości zmiany składu zaleznie od obrotów czy obciążenia. Da się ją wsadzić do wszystkich silników spalinowych w której jest przepustnica.
2gen to instalacja w której skład mieszanki jest regulowany przez komputer sterujący silnikiem który poprzez silniczek krokowy (zamiast zaworku ze sprężynką) reguluje płynnie zaleznie od obrotów, obciążenia itp skład mieszanki gaz-powietrze. Używa się jej do monowtrysku (jednopunktowy wtrysk).
4gen to sekwencja, czyli 4ry wtryskiwacze gazowe, podczas pracy silnika zamiast wtryskiwaczy paliwowych komputer gazowy uruchamia na ich miejsce stuczne obciążenie, wtryski nie podają paliwa ale komputer ECU o tym nie wie bo zamiast nich komputer gazu podaje ich odpowiedniki - rezystory na podstawie których wtryskuje odpowiednią ilość gazu a ECU nie wywala nam błędu podczas jazdy na gazie. Używany tylko w wielopunkcje
i te instalacje mają te same elementy bazowe czyli parownik, przewody, mieszalnik(czy wtryskiwacz w 4gen)
5gen - wtrysk bezpośredni gazu w stanie ciekłym ... długo bym pisał ale powiem tak: groga instalacja ale bardzo dobrze się spisuje, taka sama moc silnika, umiarkowane spalanie i dużo opcji np. opuźnienie przełańczania na gaz odpowiednich cylindrów dzięki czemu nie czuć szarpnięcia gdy włącza się gaz. Po prostu wielo wtrysk to tylko 5gen. Pozdrawiam!
no i 5gen nie ma parownika i mieszalnika |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-08-2010, 23:11
|
|
|
Larry075 napisał/a: | Jeśli nie wiesz to moge Ci napisać, bo w końcu wiedzą trzeba się dzielić. |
dzięki
a jest 3 gen ?
ps. EGON. jak chciał przerobić instalację w sedici ze " zwykłej" na sekwencję to mu powiedzieli prawie tyle co za samo założenie nowej instalki od zera. Chyba tylko butlę mu zostawili |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-08-2010, 17:26
|
|
|
Bo dla gazownika to i tak czas roboczy, ogólnie to nie opłaca się tego robić przez zakład, jak ktoś może zrobić sam to koszta instalacji są o połowe mniejsze.
3gen nie ma instalacji. |
|
|
|
|
waldik21
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Kańczuga
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-08-2010, 23:38
|
|
|
Panowie dzieki za podpowiedzi i odpowiedzi, wsadzenie LPG z gażnika do wielopunktu nie bedzie łatwe więc postanowiłem zostać przy silniczku 1.4 tak jak pisałem dobierałem mu sie juz do głowicy i na tłokach nawet nie ma najmniejszego wżeru, silnik jest naprawde w bardzodobrym stanie. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-08-2010, 01:40
|
|
|
Larry075 napisał/a: | 3gen nie ma instalacji. |
Hehe jasne jest I, II i nagle ... IV
Oczywiście, że jest instalacja III generacji tylko nie opłaca jej się montować ponieważ lepiej zamontować sekwencję.
Stosowana była w silnikach z wielopunktowym wtryskiem i plastikowym kolektorem, jest swego rodzaju "namiastką" sekwencji. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-08-2010, 20:30
|
|
|
Cytat: | Oczywiście, że jest instalacja III generacji tylko nie opłaca jej się montować ponieważ lepiej zamontować sekwencję.
Stosowana była w silnikach z wielopunktowym wtryskiem i plastikowym kolektorem, jest swego rodzaju "namiastką" sekwencji. |
Raczej wątpie, skoro w szkole w której się uczyłem profesorowie twierdzili że nie ma 3ciej generacji, w dodatku na stronach producentów i informacyjnych nie ma o niej śladu ale być moze jestem niedouczony więc chętnie posłucham na temat budowy i działania III generacji.
Cytat: | wsadzenie LPG z gażnika do wielopunktu nie bedzie łatwe więc postanowiłem zostać przy silniczku 1.4 |
Raczej nie słuchasz tego co pisze, jedyny element który może się różnić to mieszalnik - chociaż w 1.4 na gaźniku nie ma możliwości zamontowania dwu gardzielowego mieszalnika płytkowego (z powodu jego budowy) więc jest pojedyńczy mieszalnik w okrągłej obudowie w przewodzie dolotowym więc gdyby nie było innego wyjścia to i bez przeróbki by weszła.
@edit@
zwracam honor. jest instalacja IIIGen i nie rozumiem dlaczego w placówce dydaktycznej do szkolenia w zawodzie elektomechaniki i mechaniki samochodowej nikt na temat tego zagadnienia nie wspomniał |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-08-2010, 21:14
|
|
|
Heheh Larry075, Ci "profesorowie" to chyba ledwo zawodówkę skończyli |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-08-2010, 23:28
|
|
|
różne rzeczy się w tej szkole działy ale ten profesor wydawało się że wie o czym mówi - po za tym reszta miała mniejszą wiedze o silnikach i pojazdach w ogóle niż ja przychodząc do tej szkoły... szkolnictwo w polsce ;/
w sumie to nie zastanawiałem się nawet nad tym czy jest ta 3cia gen ale z tego co widze to ciekawa sprawa |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|