|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Klekotanie zaworów, kontrolka ciś.oleju,filtr oleju |
Autor |
Wiadomość |
Szczęściarz
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-09-2008, 12:37 Klekotanie zaworów, kontrolka ciś.oleju,filtr oleju
|
|
|
Patrzyłem szukałem i nie wynalazłem podobnego tematu więc...
Pół roku temu wymieniłem olej silnikowy (niestety z powodu chwilowego braku funduszy pojechałem do nieautoryzowanej stacji). Tydzień od wymiany oleju, zaczęły się dziać dziwne rzeczy.Po zgaszeniu ciepłego silnika i pozostawieniu na noc, rano zauważałem,że olej nie spływa z obudowy rozrządu tylko ustala swój poziom pół centymetra poniżej uszczelki. Po odpaleniu silnika, kontrolka ciśnienia oleju zaczęła późno gasnąć tj. po sekundzie do półtorej sekundy (zawsze było tak ,żę gasła już w momencie kręcenia rozrusznikiem!). Po rozgrzaniu silnika, zgaszeniu, i ponownym odpaleniu, silnik przez ok. 15 sekund strasznie klepotał(tylko na ciepłym), jak diesel. Pomyślałem, ("haha kur.... regulacja zaworów się kłania"), i z tą świadomością, przejeździłem kolejne 10 tyś. km!... Parę dni temu nadszedł czas kolejnej wymiany oleju. Tym razem w stacji z autoryzacją.
I teraz panowie i panie pytanie do Was ... czy przedstawiona poniżej sytuacja może mieć techniczne uzasadnienie.
Od mechaników wymieniających olej usłyszałem, że filter który miałem założony do auta, nie jest od tego silnika (nie pamiętam jakiej był firmy ale był o 2 cm "niższy" od tego który został założony teraz)...Gdy to usłyszałem, opowiedziałem im o odczuciach z pierwszej części postu. Panowie wytłumaczyli mi ,że : Filtr miał złą jak to nazwali "przepuszczalność - mniejsza powierzchnia". Wytwarzało się w nim ciśnienie które niwelował zawór redukcyjny układu smarowania i olej zamiast wędrować i smarować górne części silnika to w większości wracał z powrotem do misy olejowej. Dlatego kontrolka ciśnienia oleju gasła późno, i dlatego silnik tak klepotał przez pierwszych parę sekund bo rozrząd nie dostawał oleju. Pytam ich...dlaczego więc nie klepotał zimny?? "...bo ciśnienie chłodnego oleju jest większe więc pompa dawała rade wpompować w górne części silnika, po czym rozgrzany olej częściowo spływał i jako ciepły nie dawał się już tak łatwo wypchnąć przez ten filter do góry. A... i obroty na zimnym silniku były większe więc ten klekot mógł być mniej słyszalny..." to od nich usłyszałem...cuda na kiju!
Ciężko mi było w to uwierzyć, ale wysłuchałem zapłaciłem i odjechałem... no i co?? a mianowicie...
Już w ten sam dzień, zauważyłem że kontrolka oleju znowu gaśnie tak jak dawniej, ciepły silnik przestał klepotać, a olej za każdym razem spływa z obudowy rozrządu do zera, już po ok 15 minutach!!!
Olej to Castrol Magnatec 15W40
Filter oleju (ten co teraz) Austryjackiej firmy MAHLE.
Co o tym sądzicie??
Pozdrawiam. |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 04-09-2008, 12:45
|
|
|
SzczÄĹciarz, To co piszesz to ma uzasadniene, panowie ze stacji dobrze ci to wytłumaczyli. Poza tym oprócz złego filtra załozonego wczesniej, mógłbyc tez olej wlany niewiadomego pochodzenia. Wiec wg. mnie mogło tak byc
Szczęściarz napisał/a: | Castrol Magnatec 15W40 |
Uzywam tego oleju od jakiegos czasu i naprawde nie narzekam |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Szczęściarz
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-09-2008, 14:11
|
|
|
egon. napisał/a: | Uzywam tego oleju od jakiegos czasu i naprawde nie narzekam |
Tipo na tym oleju jeździ od nowości. Niemiec od którego kupiliśmy auto 14 lat temu lał mineralnego Castrola ... Tylko wtedy to był chyba GTX. Do tej pory silnik jak i całe autko spisywało się i spisuje jedwabiście. Mam nadzieje, że ta nieszczęśliwa wymiana oleju tego nie zmieni. A jeżeli zrobili krzywdę mojej bryczce, to za pare tygodni na "dwójce" w programie "997" będzie..."...tajemniczy fiat tipo wjechał do gorlickiej stacji obsługi pojazdów rozjechał pracowników i zniknął..." |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-09-2008, 14:15
|
|
|
Szczęściarz napisał/a: | i zniknął... | obys zdazyl zniknac... A wtedy w dziale "kupie" niejaki Szczęściarz chetnie kupi grill, maske, szybe przednia poniewaz w nocy sarna mu wyskoczyla... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-09-2008, 09:13
|
|
|
Oby Ci kiedyś panewki w trasie nie zrobiły bumbumbum - bo w tedy to albo kapitalka, albo nowy silnik. To tak troche pesymistycznie Ale bądz dobrej myśli.
A że tak się spytam, co tam miałes za zły filterek i kto Ci go sprzedał |
|
|
|
|
Szczęściarz
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-09-2008, 10:31
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | niejaki Szczęściarz chetnie kupi grill, maske, szybe przednia poniewaz w nocy sarna mu wyskoczyla... |
No tak. Najprawdopodobniej na TTT bym tego szukał
aro napisał/a: | A że tak się spytam, co tam miałes za zły filterek i kto Ci go sprzedał |
Problem polega na tym, że nie pamiętem nazwy, nie ja zajmowałem się wymianą więc filtra nawet w ręce nie miałem.Moje zadanie ograniczyło sie do poinformowania jaki olej mają wlać. Nazwa napewno zaczynała się na "D". Była dość długa, około ośmiu liter... wiem że felerny filtr był "niższy" od tego co mam aktualnie. Z doborem odpowiedniego filtra miała też problem stacja w której robiłem tą ostatnią wymiane.
Zawsze korzystałem z filtrów FILTRONA i było dobrze!!! ... Kur... coś mnie podkusiło aby zmienić markę na zagraniczną. |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-09-2008, 10:35
|
|
|
Szczęściarz napisał/a: | Zawsze korzystałem z filtrów FILTRONA i było dobrze!!! ... Kur... coś mnie podkusiło aby zmienić markę na zagraniczną.
|
Zagraniczne nie są złe... ja u siebie mam Manna, a silniczek zalany Magnatekiem i śmigam spokojnie... |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Szczęściarz
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-09-2008, 10:48
|
|
|
ubek napisał/a: | Zagraniczne nie są złe... ja u siebie mam Manna, a silniczek zalany Magnatekiem i śmigam spokojnie... |
No tak, zgadzam się. Chodzi tylko o to, żeby nie instalować filtrów z firm o których nigdy się nie słyszało, sugerując się tylko tym ,że są zagraniczne. Trza kupować to co polskie, według filozofii Nikosia Dyzmy - ja odstawiłem Filtrona i się zemściło
MANN to bardzo dobra firma. Sam mam teraz filterek który jest ponoć z tej samej "półki" co MANN, nazywa się MAHLE - nawet też Austryjacki.
Ten temat założyłem, dla przestrogi, żebyście uważali i zawsze mieli się na baczności nawet przy tak standardowej czynności przy silniku, jak wymiana oleju |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-09-2008, 12:44
|
|
|
Filtry oleju Filtrona też nie są super dobre. Ktoś w Lancii robił pomiary ciśnienia oleju z tym filtrem i wyszło mniejsze niż po zastosowaniu filteu Knechta Olej był Valvoline MaxLife 10W40 - w oby dwu przypadkach. |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-09-2008, 12:52
|
|
|
aro napisał/a: | Filtry oleju Filtrona też nie są super dobre. Ktoś w Lancii robił pomiary ciśnienia oleju z tym filtrem i wyszło mniejsze niż po zastosowaniu filteu Knechta Olej był Valvoline MaxLife 10W40 - w oby dwu przypadkach. |
Nie tylko w Lancii, normą jest że np. w 2.0 16V na Filtronie cisnienie oleju potrafi być nawet o 0,5bar niższe niż na Knecht'cie. Raz jedyny założyłem do swojego sedici Filtrona i wyleciał spod maski szybciej niz tam się znalazł ;]
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Szczęściarz
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-09-2008, 13:20
|
|
|
No cóż. Faktem jest, że Filtron-y mają wielu przeciwników. Możliwe, że w tak prostej konstrukcji silnika jak moje 1.4 jakoś dawały rade. Natomiast w silnikach znacznie bardziej zaawansowanych tak jak np. 2.0 16V Grześka poprostu nie zdają egzaminu ... więc nie ma co kruszyć kopii. Stosujmy to co mamy już sprawdzone.
Ps. Nie wiem czy zaglądaliście na temat Artiego "Wygłuszanie auta"... Wkleiłem tam fotki, jeśli ktoś jest zainteresowany.
http://forum.tempra.org/t...uta-vt12528.htm |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|