Ciezko chodzi po odpaleni (warczy). |
Autor |
Wiadomość |
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-09-2009, 11:06 Ciezko chodzi po odpaleni (warczy).
|
|
|
Witam serdecznie.
Gdy odpalam moje tipo to ciezko chodzi zaraz po odpaleniu. Po dodaniu gazu to klekocze/warczy tak jakby mu czegos brakowalo (jest to dosc glosne). Gdy ruszam to jedzie tez dosc ociezale, gdy wcisne gaz prawie ze do dechy to wolno przyspiesza tak jakby sie dusil. Po przejechaniu okolo pol kilometra i gdy temperatura skoczy nieco powyzej 50 stopni gdy wcisne gaz to robi troche takie kangurki i szarpie i po chwili jest juz ok i jedzie normalnie caly czas. Na cieplym silniku jest ok.
Nigdy tak nie mialem i nie mam zbytnio pomyslu na to czym to moze byc spowodowane. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
wsmpw
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-09-2009, 11:08
|
|
|
czujnik temeperatury kolektora ssącego odpowiedzialny za kalkulator długości otwarcia wtrysku |
_________________ Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-09-2009, 11:13
|
|
|
moze cos wiecej ? Sprawdzalem juz kiedys ten niebieski i byl ok. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
wsmpw
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-09-2009, 11:14
|
|
|
hmm a przybiera obroty po odpaleniu? |
_________________ Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-09-2009, 11:18
|
|
|
no tak, tylko ze jest takie jakby warczenie, jakby dzwiek dziurawego tlumika ale jak pisalem po pol kilometra sa 2-3 lekkie szarpnieca i za chwile zalapuje i jedzie elegancko. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-09-2009, 11:18
|
|
|
Kali, robi ci tak na benzynie czy na gazie? Jeśli na gazie to sprawdź silniczek krokowy od gazu. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
wsmpw
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-09-2009, 11:18
|
|
|
jak na benzynie to ten przy wtrysku
nie polecam odpalać zimnego silnika na lpg |
_________________ Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-09-2009, 11:25
|
|
|
na lpg bo pompa mi padla jak juz kiedys pisalem. Gdzie znajde ten silniczek krokowy od gazu ? Nawet nie wiem czy cos takiego mam. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
wsmpw
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-09-2009, 11:26
|
|
|
na przewodzie który idzie od reduktora lpg do mixera pod wtryskiem a przepustnicą |
_________________ Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-09-2009, 11:31
|
|
|
i co mam z tym zrobic ? Ja nie wiem czy mam cos takiego bo wiem ze u mnie regulatorem obrotow biegu jalowego jest taka srubka na wezu. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
wsmpw
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-09-2009, 11:34
|
|
|
tym sie nie reguluje obrotów jałowych tylko dawke gazu ..
ciekawi mnie to warczenie ..
może sie okazać ze reduktor jest już zużyty i musisz jednak się zaopatrzyć w pompe paliwa i odpalać z paliwa do nagrzania i dopiero przełączać
ps.
pomyśl o tym bo idzie zima i moze być ciężko |
_________________ Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-09-2009, 11:36
|
|
|
Wiem wiem, chce to zrobic ale nie mam czasu by to zrobic samemu ani tez nie moge dac do zrobienia bo samochod potrzebuje. Reduktor mam nowy, w marcu wymieniany, bo stary przepuszczal.
** Dodano: 18-09-2009, 12:37 **
Dziekuje za pomoc.
Jak macie jeszcze jakies sugestie to prosze smialo pisac. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
wsmpw
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-09-2009, 11:38
|
|
|
ciężko powiedzieć tak naprawde co to może być mi wygląda na zalewanie się nie odprężonym gazem. |
_________________ Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-09-2009, 11:40
|
|
|
Cytat: | u mnie regulatorem obrotow biegu jalowego jest taka srubka na wezu. |
czyli nie masz krokowego. Jedź na regulację gazu!
Co do klekotania - jak tam ze stanem oleju wygląda? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-09-2009, 11:46
|
|
|
bylem patrzec, nie mam tego silniczka krokowego.
Oleju bylo dosc malo ale dolalem jakies 3 dni temu. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-09-2009, 12:00
|
|
|
Kali, więc jedź na tą regulację. Możliwe jeszcze, że filtr gazu masz też do wymiany (to już gazownik stwierdzi). Co do odpalania na LPG - jednym szkodzi - innym nie. Moja poprzednia tempra była odpalana na gazie przez 6 lat - teraz stosuje to nowy właściciel. I tylko raz był filtr wymieniany. I żadnych efektów ubocznych.
Do regulacji gazu (jak nie bardzo masz gdzie) polecam stację diagnostyczną PZMotu w Lesznie na ulicy 17go Stycznia. Tanio i fachowo |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-09-2009, 12:05
|
|
|
Wlasnie tam pojade bo gdzie jezdzilem ostatnio tez bylo daleko a koles robil na sluch a jak sie na przegladzie okazalo to zalewa gazem. Dlatego wybiore sie do leszna, ale najpierw ta pompe wymienie.
Zreszta co jest ciekawe w moim samochodzie. Mowicie ze silniczek krokowy od PB nie ma wplywu na lpg. A moj tak ma ze sie zacina i sie nie wysuwa i (zdarza sie tak raz na ok 8 odpalen zimnego silnika) i na lpg nie moge odpalic a jak odpale to gasnie. Gdy pojde i pchne palcem ten bolec to sie wysuwa i potem od razu odpala na lpg.
Troche tego nie rozumiem i tego co zawsze piszecie. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
wsmpw
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-09-2009, 12:07
|
|
|
Kali napisał/a: | Troche tego nie rozumiem i tego co zawsze piszecie. |
|
_________________ Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-09-2009, 12:10
|
|
|
Z czego ten smiech i co on wnosi do tematu ? |
_________________ A4 |
|
|
|
|
wsmpw
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-09-2009, 12:11
|
|
|
nic poprostu Twoje stwierdzenie mnie rozwaliło |
_________________ Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-09-2009, 12:13
|
|
|
No co ktorys temat takie stwierdzenie sie przewija ze silnik krokowy od pb nie ma nic wspolnego z lpg, wiec tak napisalem.
Co jeszcze zawazylem jak bylem patrzec pod maska to to ze jedna swieca jest mokra, tzn ta otulina kabla jest troche mokra, bo jak zwykle gdzies cieknie troche olej od zaworow. Moze jeden tlok nie dziala po odpaleniu. Hmm. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
wsmpw
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-09-2009, 12:14
|
|
|
e nie raczej nie olej nie przewodzi prądu. |
_________________ Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-09-2009, 12:15
|
|
|
Kali, silniczek krokowy od Pb ma taki wpływ na LPG, że jeśli się nie wsunie do końca na swoje miejsce, to przepustnica nie domknie się do żądanego ustawienia i może spowodować podniesienie się obrotów na jałowym. Też się tym ostatnio trochę bawiłem, bo podobny problem miałem |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|