Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciezko chodzi po odpaleni (warczy).
Autor Wiadomość
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-09-2009, 11:06   Ciezko chodzi po odpaleni (warczy).

Witam serdecznie.

Gdy odpalam moje tipo to ciezko chodzi zaraz po odpaleniu. Po dodaniu gazu to klekocze/warczy tak jakby mu czegos brakowalo (jest to dosc glosne). Gdy ruszam to jedzie tez dosc ociezale, gdy wcisne gaz prawie ze do dechy to wolno przyspiesza tak jakby sie dusil. Po przejechaniu okolo pol kilometra i gdy temperatura skoczy nieco powyzej 50 stopni gdy wcisne gaz to robi troche takie kangurki i szarpie i po chwili jest juz ok i jedzie normalnie caly czas. Na cieplym silniku jest ok.
Nigdy tak nie mialem i nie mam zbytnio pomyslu na to czym to moze byc spowodowane.
_________________
A4
  
 
wsmpw 


Wiek: 34
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-09-2009, 11:08   

czujnik temeperatury kolektora ssącego odpowiedzialny za kalkulator długości otwarcia wtrysku
_________________
Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG
  
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-09-2009, 11:13   

moze cos wiecej ? Sprawdzalem juz kiedys ten niebieski i byl ok.
_________________
A4
  
 
wsmpw 


Wiek: 34
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-09-2009, 11:14   

hmm a przybiera obroty po odpaleniu?
_________________
Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG
  
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-09-2009, 11:18   

no tak, tylko ze jest takie jakby warczenie, jakby dzwiek dziurawego tlumika ale jak pisalem po pol kilometra sa 2-3 lekkie szarpnieca i za chwile zalapuje i jedzie elegancko.
_________________
A4
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-09-2009, 11:18   

Kali, robi ci tak na benzynie czy na gazie? Jeśli na gazie to sprawdź silniczek krokowy od gazu.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
wsmpw 


Wiek: 34
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-09-2009, 11:18   

jak na benzynie to ten przy wtrysku
nie polecam odpalać zimnego silnika na lpg
_________________
Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG
  
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-09-2009, 11:25   

na lpg bo pompa mi padla jak juz kiedys pisalem. Gdzie znajde ten silniczek krokowy od gazu ? Nawet nie wiem czy cos takiego mam.
_________________
A4
  
 
wsmpw 


Wiek: 34
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-09-2009, 11:26   

na przewodzie który idzie od reduktora lpg do mixera pod wtryskiem a przepustnicą
_________________
Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG
  
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-09-2009, 11:31   

i co mam z tym zrobic ? Ja nie wiem czy mam cos takiego bo wiem ze u mnie regulatorem obrotow biegu jalowego jest taka srubka na wezu.
_________________
A4
  
 
wsmpw 


Wiek: 34
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-09-2009, 11:34   

tym sie nie reguluje obrotów jałowych tylko dawke gazu ..
ciekawi mnie to warczenie ..
może sie okazać ze reduktor jest już zużyty i musisz jednak się zaopatrzyć w pompe paliwa i odpalać z paliwa do nagrzania i dopiero przełączać
ps.
pomyśl o tym bo idzie zima i moze być ciężko
_________________
Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG
  
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-09-2009, 11:36   

Wiem wiem, chce to zrobic ale nie mam czasu by to zrobic samemu ani tez nie moge dac do zrobienia bo samochod potrzebuje. Reduktor mam nowy, w marcu wymieniany, bo stary przepuszczal.

** Dodano: 18-09-2009, 12:37 **
Dziekuje za pomoc.
Jak macie jeszcze jakies sugestie to prosze smialo pisac.
_________________
A4
  
 
wsmpw 


Wiek: 34
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-09-2009, 11:38   

ciężko powiedzieć tak naprawde co to może być mi wygląda na zalewanie się nie odprężonym gazem.
_________________
Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-09-2009, 11:40   

Cytat:
u mnie regulatorem obrotow biegu jalowego jest taka srubka na wezu.

czyli nie masz krokowego. Jedź na regulację gazu!

Co do klekotania - jak tam ze stanem oleju wygląda?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-09-2009, 11:46   

bylem patrzec, nie mam tego silniczka krokowego.
Oleju bylo dosc malo ale dolalem jakies 3 dni temu.
_________________
A4
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-09-2009, 12:00   

Kali, więc jedź na tą regulację. Możliwe jeszcze, że filtr gazu masz też do wymiany (to już gazownik stwierdzi). Co do odpalania na LPG - jednym szkodzi - innym nie. Moja poprzednia tempra była odpalana na gazie przez 6 lat - teraz stosuje to nowy właściciel. I tylko raz był filtr wymieniany. I żadnych efektów ubocznych.

Do regulacji gazu (jak nie bardzo masz gdzie) polecam stację diagnostyczną PZMotu w Lesznie na ulicy 17go Stycznia. Tanio i fachowo ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-09-2009, 12:05   

Wlasnie tam pojade bo gdzie jezdzilem ostatnio tez bylo daleko a koles robil na sluch a jak sie na przegladzie okazalo to zalewa gazem. Dlatego wybiore sie do leszna, ale najpierw ta pompe wymienie.

Zreszta co jest ciekawe w moim samochodzie. Mowicie ze silniczek krokowy od PB nie ma wplywu na lpg. A moj tak ma ze sie zacina i sie nie wysuwa i (zdarza sie tak raz na ok 8 odpalen zimnego silnika) i na lpg nie moge odpalic a jak odpale to gasnie. Gdy pojde i pchne palcem ten bolec to sie wysuwa i potem od razu odpala na lpg.
Troche tego nie rozumiem i tego co zawsze piszecie.
_________________
A4
  
 
wsmpw 


Wiek: 34
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-09-2009, 12:07   

Kali napisał/a:
Troche tego nie rozumiem i tego co zawsze piszecie.

haha :uklony:
_________________
Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG
  
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-09-2009, 12:10   

Z czego ten smiech i co on wnosi do tematu ?
_________________
A4
  
 
wsmpw 


Wiek: 34
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-09-2009, 12:11   

nic poprostu Twoje stwierdzenie mnie rozwaliło ;) ;)
_________________
Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG
  
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-09-2009, 12:13   

No co ktorys temat takie stwierdzenie sie przewija ze silnik krokowy od pb nie ma nic wspolnego z lpg, wiec tak napisalem.

Co jeszcze zawazylem jak bylem patrzec pod maska to to ze jedna swieca jest mokra, tzn ta otulina kabla jest troche mokra, bo jak zwykle gdzies cieknie troche olej od zaworow. Moze jeden tlok nie dziala po odpaleniu. Hmm.
_________________
A4
  
 
wsmpw 


Wiek: 34
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-09-2009, 12:14   

e nie raczej nie olej nie przewodzi prądu.
_________________
Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-09-2009, 12:15   

Kali, silniczek krokowy od Pb ma taki wpływ na LPG, że jeśli się nie wsunie do końca na swoje miejsce, to przepustnica nie domknie się do żądanego ustawienia i może spowodować podniesienie się obrotów na jałowym. Też się tym ostatnio trochę bawiłem, bo podobny problem miałem ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load