|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
sterownik centralnego zamka. |
Autor |
Wiadomość |
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-03-2006, 19:46 sterownik centralnego zamka.
|
|
|
Witam.
Kiedys zamontowalem sobie centralny zamek oczywiscie uniwersalny. Cos takiego [KLIK] tylko ze mam jeszcze 4 silowniki sterowane z dwoch drzwi. No ale chcialbym sobie zamontowac pilocik... np. cos takiego [KLIK]
Ale mam pytanie jak zamontowac cos takiego ? z tego co ptrzylem do mojego zamontowanego sterownika tam nie ma miejsca na podpiecie jeszcze jednego pudeleczka... !! |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-03-2006, 20:04
|
|
|
Musisz sobie sprawdzic u swojej centralki do ktorych kabelków jest podawany minus zamykający i minus otwierający. Wtedy podepniesz pod te kabelki wyjscia sterujace z centralki na pilota. I powinno wszystko dzialac. |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-03-2006, 21:01
|
|
|
o kurcze ale jaja ale jak ja mam to sprawdzic ? ... Tz. ze jak znajde te dwa kable to co w tego ? odpiac je od tego mojego sterownika bez pilota i podpiac te dwa kabelki do sterownika od pilota tak ? ja kw zestawie tez sa jakeis KABLE ! |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-03-2006, 22:00
|
|
|
Juz ci mowie jak ja mam u siebiepodłączone.
Siłownik master (ma 5 kabelkow) podaje minus do zamykania lub minus do otwierania do centralki. Znajdziesz je mierzac miernikiem. Przekrecaj kluczyk w lewo lub w prawo wtedy powinien pokazac sie impuls na ktoryms kabelku przy silowniku. Te kabelki podlaczone sa do centralki, ktora odpowiednio zamyka lub otwiera zamek. I pod te kabelki podpinasz sterowanie z centralki na pilota. I po zawodach. Ja zrobilem tak u siebie i dziala.
Znalazlem stary schemat i tak pewnie kolory beda sie roznic ale bedziesz mniej wiecej wiedzial co jak
Czarny minus
brazowy to jest to sterowanie
bialy to jest to sterowanie
zielony i niebieski podlaczony rownolegle do pozostalych silownikow
i wlasnie pod brazowy i bialy doczepiasz sterowanie z centralki na pilota |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-03-2006, 19:00
|
|
|
aha ok dzieki ... juz zamawim sobie |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-03-2006, 23:43
|
|
|
i tak i nie... różne centralki bywały...
ogólnie do samej centralki od zamka centralnego wcodzi wiadomo zasilanie, wychodzi zasilanie (impulsy) do siłowników drzwi, i wchodzi do niej jeszcze sygnał z siłowników master (czyli tych co mogą np przez kluczyk czy wciśnięcie 'guzika'/blokadki w drzwiach);
siłowniki slave (np na tylne drzwi) mają tylko 2 kable (na zasilanie, +/- lub -/+ pojawia się na chwilę w zal czy zamyka czy otwiera) a master (zazw. przód, pod drzwi z kluczykiem) mają 4 przewody, 2 z nich to też zasilanie +/- -/+ połączone równolegle z tylnymi (zazw przewody niebieski i zielony) a 2 to zazw. biały i brązowy gdzie pod wpływem nacisku / wyciągania na siłownik master (poprzez kręcenie kluczyka w drzwiach lub wciśnięcie blokadki/cypelka) przez siłownik idzie impuls do zamknięcia / otwarcia do centralki a ta odpowiednio na zielony i niebieski podaje +/- lub -/+...
impuls z siłowników to może być + lub -, różne są centralki...
od biedy można by się tu podpiąć , ale normalne centralki (większość) prócz tych w/w kabli (tj 4 na siłowniki: zielony i niebieski zasilające siłowniki, wspólne dla wszystkich siłowników, oraz biały i brązowy, tylko z siłowników master do centralki, oraz kable zasilające centralkę, to w sumie mamy już 6 różnych kabli )
mają też wyprowadzone DODATKOWE kabelki do zewnętrznego sterowania, zaprojektowane właśnie pod to by np w aucie sobie dołożyć przycisk lub wpiąć tu centralkę odbiorczą od pilota; te dodatkowe mogą mieć inne kolory, różnie tu jest.
[ opis centralki, jakiś pseudo schemat wyprowadzeń zdobądź najlepiej , choćby może na google znajdziesz po symbolu , nazwie , modelu centralki ]
Moja centralka OD ZAMKA ma wyprowadzone typowe zielony i niebieski do zasilania siłowników, ma kable od siłowników master do niej, ma zasilające ofkozzzzz i także ma kable 'zewnętrznego' sterowania a nawet kilka ich: do jednych mam podłączoną centralkę ODBIORCZĄ z pilota a do drugich przycisk w aucie (full wypas, sterowanie z kluczyka, z pilota i z przycisku w kabinie jak to normalnie mają autka dziś);
przy tym wszystkim w opisie mojej centralki jest zaznaczone na które kable co można podawać (czy + czy -) do sterowania, też na którym kabelku podając ten + lub - się zamknie a na którym otworzy a ponadto jest przystosowana do różnych gotowych zewnętrznych centralek np od pilota - bo takie mogą dawać tylko impulsy - lub tylko + lub zbocza;
sygnały sterujące można podzielić najprościej na impulsy - na drucie nie masz nic, pykniesz go na chwilę do - -> impuls -, a na chwilę do + -> impuls +, wiadomo, w stanie 'jałowym' nie jest ani do + ani do -;
a także na zbocza - wtedy w stanie jałowym masz np -, a jako impuls na chwilę z tego - przekładasz na + (zbocze narastające) i powrót do - (opadające) albo na odwrót;
musisz wiedzieć na jakich kablach się do twojej centralki możesz doczepić, a potem czy masz nimi cykać do + czy do - a może zbocza podawać;jak to wiesz to pozostaje odpowiednio dobrać/ustawić centralkę ODBIORCZĄ od pilota i ją połączytć z centralką od ZAMKA na odpowiednich kablach;
ponadto zarówno centralki od zamka jak i centralki od pilota można ustawiać czy mają reagować na impulsy - czy na impulsy + czy na zbocza i na jakie, a te 'pilotowe' co mają wysłać/podać, czy + czy - czy zbocze i ile musi ono/impuls minimalnie trwać (np 3 sek) by centrlka od zamka zdążyła zajarzyć;
konfigurację masz w instrukcjach od nich; zazw przełożyć zworki czy luty 'przestawić'/przelutować inaczej (z rysunkami jest).
Po to te różności, bo w sumie nie było standardu i niektóre autka (nie mówię tylko o T/T oczywiście teraz) miały już fabrycznie wbudowane centralki od zamka ale nie miały centralki od pilota; te fabryczne niektóre były sterowane + , niektóre - a jeszcze inne tylko zboczem; dlatego centralki od pilota są przygotowane na możliwość konfiguracji, by dopasować je do każdego auta;
podobnie jak masz fabryczy alarm z opcją sterowania zamkiem centralnym ale tego z kolei nie masz - może być alarm który na centralny zamek (który może być domontowany później) podaje + albo - albo zbocza - wtedy dokładając centralny zamek, by się z takim alarmem dało go zgrać - centralkę od zamka też można konfigurować - by przyjmowała + albo - albo zbocza, to co alarm podaje...
to chyab cała filozofia...
poniemaja? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-04-2006, 10:28
|
|
|
ale jaj mam teraz zamontowalem na poczatku ... potem zdemontowalem oczywiscie chodzi o centralke od pilota ... no i pojechalem do fachowca... i podobno zjaralem sterownik jakis przekaznik ... poszlo to do elektronika ... da rade to naprawic ? chodzi o jakies tam przekazniki podobno pltka jest ok nie znam sie na tym. A jak sie da naprawic to ile to moze kosztowac ? |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-04-2006, 10:47
|
|
|
przekaźnik jeśli zjaraeś, czy to styk czy cewkę t nie problem, nowy przekaźnik nawet porządny u mnie koszt od 1,50 do 3zeta, zależy czy np 3A, 5A czy więcej ma wytrzymywać na złączu; jeśli płytka OK to to nie problem przekaźnik wylutować i dać inny;
a to co Ci pisałem (post zniknął, forum się zj...) o programowaniu centralki przyciskami z pilota, samouzbrojeniu (auto-lock) co samo zmienia stan po czasie i przełożeniu kabli zam/otw zrobiłeś? nie otwierają się same po czasie już? mogą się jedynie po czsie same zamknąć jeśli nie przeprogramujsze centralki, czy to zworami czy z pilota; instrukcję potrzebujesz... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-04-2006, 11:17
|
|
|
narazie nic nie zrobie bo u elektronika jest sterownik ... jak gosc naprawi ... to bedize super... to juz w tedy bede sie bawil jeszcze ! |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-04-2006, 17:32
|
|
|
to miłej zabawy mimo, że post się poszedł paść to pamiętasz chyba o co chodzi? zam i otw musisz zamienić i przeprogramować pilotem centralkę (wyłączyć auto-zamykanie po czasie) albo znaleźć, może jednak ma wejście deaktywujące auto-zamykanie gdy np przekręcisz kluczyk; przekaźniki o ile pamiętam nie były tam na dużą obciążalność, może z 5A góra, jeden taki to z 2,5 zeta, a przelutować nowy w miejsce starego to momencik... ciekawe jak mogłeś taki spalić ? by cewkę spalić to sam sterownik musiałby paść, a by styki które przekaźnik zwiera już sam to naprawdę dobre zwarcie... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-04-2006, 10:02
|
|
|
ja sam nie wiem jak sie to stalo ... podpialem + do + i - do -. No a potem Ja glupi stwierdzilem ze nic sie nie powinno stac !! ... i - do + i + do - ... i moze to w tedy sie grzalo ... !! cholera wie ... czasem mam odchyly zeby zrobic cos innego ... eh ... |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|