Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
sterownik centralnego zamka.
Autor Wiadomość
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-03-2006, 19:46   sterownik centralnego zamka.

Witam.

Kiedys zamontowalem sobie centralny zamek oczywiscie uniwersalny. Cos takiego [KLIK] tylko ze mam jeszcze 4 silowniki sterowane z dwoch drzwi. No ale chcialbym sobie zamontowac pilocik... np. cos takiego [KLIK]
Ale mam pytanie jak zamontowac cos takiego ? z tego co ptrzylem do mojego zamontowanego sterownika tam nie ma miejsca na podpiecie jeszcze jednego pudeleczka... !!
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-03-2006, 20:04   

Musisz sobie sprawdzic u swojej centralki do ktorych kabelków jest podawany minus zamykający i minus otwierający. Wtedy podepniesz pod te kabelki wyjscia sterujace z centralki na pilota. I powinno wszystko dzialac.
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-03-2006, 21:01   

o kurcze :| ale jaja ale jak ja mam to sprawdzic ? :| ... Tz. ze jak znajde te dwa kable to co w tego ? odpiac je od tego mojego sterownika bez pilota i podpiac te dwa kabelki do sterownika od pilota tak ? ja kw zestawie tez sa jakeis KABLE ! :|
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-03-2006, 22:00   

Juz ci mowie jak ja mam u siebiepodłączone.

Siłownik master (ma 5 kabelkow) podaje minus do zamykania lub minus do otwierania do centralki. Znajdziesz je mierzac miernikiem. Przekrecaj kluczyk w lewo lub w prawo wtedy powinien pokazac sie impuls na ktoryms kabelku przy silowniku. Te kabelki podlaczone sa do centralki, ktora odpowiednio zamyka lub otwiera zamek. I pod te kabelki podpinasz sterowanie z centralki na pilota. I po zawodach. Ja zrobilem tak u siebie i dziala.

Znalazlem stary schemat i tak pewnie kolory beda sie roznic ale bedziesz mniej wiecej wiedzial co jak

Czarny minus
brazowy to jest to sterowanie
bialy to jest to sterowanie
zielony i niebieski podlaczony rownolegle do pozostalych silownikow

i wlasnie pod brazowy i bialy doczepiasz sterowanie z centralki na pilota
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-03-2006, 19:00   

aha ok dzieki :) ... juz zamawim sobie :D
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-03-2006, 23:43   

i tak i nie... różne centralki bywały...
ogólnie do samej centralki od zamka centralnego wcodzi wiadomo zasilanie, wychodzi zasilanie (impulsy) do siłowników drzwi, i wchodzi do niej jeszcze sygnał z siłowników master (czyli tych co mogą np przez kluczyk czy wciśnięcie 'guzika'/blokadki w drzwiach);
siłowniki slave (np na tylne drzwi) mają tylko 2 kable (na zasilanie, +/- lub -/+ pojawia się na chwilę w zal czy zamyka czy otwiera) a master (zazw. przód, pod drzwi z kluczykiem) mają 4 przewody, 2 z nich to też zasilanie +/- -/+ połączone równolegle z tylnymi (zazw przewody niebieski i zielony) a 2 to zazw. biały i brązowy gdzie pod wpływem nacisku / wyciągania na siłownik master (poprzez kręcenie kluczyka w drzwiach lub wciśnięcie blokadki/cypelka) przez siłownik idzie impuls do zamknięcia / otwarcia do centralki a ta odpowiednio na zielony i niebieski podaje +/- lub -/+...
impuls z siłowników to może być + lub -, różne są centralki...
od biedy można by się tu podpiąć , ale normalne centralki (większość) prócz tych w/w kabli (tj 4 na siłowniki: zielony i niebieski zasilające siłowniki, wspólne dla wszystkich siłowników, oraz biały i brązowy, tylko z siłowników master do centralki, oraz kable zasilające centralkę, to w sumie mamy już 6 różnych kabli :D )
mają też wyprowadzone DODATKOWE kabelki do zewnętrznego sterowania, zaprojektowane właśnie pod to by np w aucie sobie dołożyć przycisk lub wpiąć tu centralkę odbiorczą od pilota; te dodatkowe mogą mieć inne kolory, różnie tu jest.
[ opis centralki, jakiś pseudo schemat wyprowadzeń zdobądź najlepiej , choćby może na google znajdziesz po symbolu , nazwie , modelu centralki ]
Moja centralka OD ZAMKA ma wyprowadzone typowe zielony i niebieski do zasilania siłowników, ma kable od siłowników master do niej, ma zasilające ofkozzzzz i także ma kable 'zewnętrznego' sterowania a nawet kilka ich: do jednych mam podłączoną centralkę ODBIORCZĄ z pilota a do drugich przycisk w aucie (full wypas, sterowanie z kluczyka, z pilota i z przycisku w kabinie jak to normalnie mają autka dziś);
przy tym wszystkim w opisie mojej centralki jest zaznaczone na które kable co można podawać (czy + czy -) do sterowania, też na którym kabelku podając ten + lub - się zamknie a na którym otworzy a ponadto jest przystosowana do różnych gotowych zewnętrznych centralek np od pilota - bo takie mogą dawać tylko impulsy - lub tylko + lub zbocza;
sygnały sterujące można podzielić najprościej na impulsy - na drucie nie masz nic, pykniesz go na chwilę do - -> impuls -, a na chwilę do + -> impuls +, wiadomo, w stanie 'jałowym' nie jest ani do + ani do -;
a także na zbocza - wtedy w stanie jałowym masz np -, a jako impuls na chwilę z tego - przekładasz na + (zbocze narastające) i powrót do - (opadające) albo na odwrót;
musisz wiedzieć na jakich kablach się do twojej centralki możesz doczepić, a potem czy masz nimi cykać do + czy do - a może zbocza podawać;jak to wiesz to pozostaje odpowiednio dobrać/ustawić centralkę ODBIORCZĄ od pilota i ją połączytć z centralką od ZAMKA na odpowiednich kablach;
ponadto zarówno centralki od zamka jak i centralki od pilota można ustawiać czy mają reagować na impulsy - czy na impulsy + czy na zbocza i na jakie, a te 'pilotowe' co mają wysłać/podać, czy + czy - czy zbocze i ile musi ono/impuls minimalnie trwać (np 3 sek) by centrlka od zamka zdążyła zajarzyć;
konfigurację masz w instrukcjach od nich; zazw przełożyć zworki czy luty 'przestawić'/przelutować inaczej (z rysunkami jest).
Po to te różności, bo w sumie nie było standardu i niektóre autka (nie mówię tylko o T/T oczywiście teraz) miały już fabrycznie wbudowane centralki od zamka ale nie miały centralki od pilota; te fabryczne niektóre były sterowane + , niektóre - a jeszcze inne tylko zboczem; dlatego centralki od pilota są przygotowane na możliwość konfiguracji, by dopasować je do każdego auta;
podobnie jak masz fabryczy alarm z opcją sterowania zamkiem centralnym ale tego z kolei nie masz - może być alarm który na centralny zamek (który może być domontowany później) podaje + albo - albo zbocza - wtedy dokładając centralny zamek, by się z takim alarmem dało go zgrać - centralkę od zamka też można konfigurować - by przyjmowała + albo - albo zbocza, to co alarm podaje...

to chyab cała filozofia...

poniemaja?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-04-2006, 10:28   

ale jaj mam teraz zamontowalem na poczatku ... potem zdemontowalem oczywiscie chodzi o centralke od pilota ... no i pojechalem do fachowca... i podobno zjaralem sterownik jakis przekaznik ... poszlo to do elektronika ... da rade to naprawic ? chodzi o jakies tam przekazniki podobno pltka jest ok :P nie znam sie na tym. A jak sie da naprawic to ile to moze kosztowac ? :>
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-04-2006, 10:47   

przekaźnik jeśli zjaraeś, czy to styk czy cewkę t nie problem, nowy przekaźnik nawet porządny u mnie koszt od 1,50 do 3zeta, zależy czy np 3A, 5A czy więcej ma wytrzymywać na złączu; jeśli płytka OK to to nie problem przekaźnik wylutować i dać inny;

a to co Ci pisałem (post zniknął, forum się zj...) o programowaniu centralki przyciskami z pilota, samouzbrojeniu (auto-lock) co samo zmienia stan po czasie i przełożeniu kabli zam/otw zrobiłeś? nie otwierają się same po czasie już? mogą się jedynie po czsie same zamknąć jeśli nie przeprogramujsze centralki, czy to zworami czy z pilota; instrukcję potrzebujesz...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-04-2006, 11:17   

narazie nic nie zrobie bo u elektronika jest sterownik ... jak gosc naprawi ... to bedize super... to juz w tedy bede sie bawil jeszcze !
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-04-2006, 17:32   

to miłej zabawy :) mimo, że post się poszedł paść to pamiętasz chyba o co chodzi? zam i otw musisz zamienić i przeprogramować pilotem centralkę (wyłączyć auto-zamykanie po czasie) albo znaleźć, może jednak ma wejście deaktywujące auto-zamykanie gdy np przekręcisz kluczyk; przekaźniki o ile pamiętam nie były tam na dużą obciążalność, może z 5A góra, jeden taki to z 2,5 zeta, a przelutować nowy w miejsce starego to momencik... ciekawe jak mogłeś taki spalić :D ? by cewkę spalić to sam sterownik musiałby paść, a by styki które przekaźnik zwiera już sam to naprawdę dobre zwarcie... ;D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-04-2006, 10:02   

ja sam nie wiem jak sie to stalo ... podpialem + do + i - do -. No a potem Ja glupi stwierdzilem ze nic sie nie powinno stac !! ... i - do + i + do - ... i moze to w tedy sie grzalo ... !! cholera wie ... czasem mam odchyly zeby zrobic cos innego ... eh ...
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load