|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Nie pali na wszystkie garczki |
Autor |
Wiadomość |
doolek
Dołączył: 24 Lis 2004 Posty: 27 Skąd: Skąś
|
Wysłany: 08-02-2006, 13:22 Nie pali na wszystkie garczki
|
|
|
Mozecie mi powiedziec co moze byc powodem tego ze rano rzy odpalaniu auta nie pali ono na wszystkie garczki?? Auto chodzi jak traktor :DPo rozgrzaniu jest juz wszystko ok. Moze to wina kabli?? |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-02-2006, 14:27
|
|
|
Kable swiece bym sprawdizl na dobry poczatek, potem czy z podawaniem paliwa wszyskto ok moze go zalewa
Napisz jaki masz silniczek :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-02-2006, 17:49
|
|
|
tez mialem ten problem ze chodzil z rana jak traktor ale poprawilem mieszanke + wymienilem swiece + wysuszylem kabelki WN i autko chodzi jak marzenie czyli jak Mupik pisze podstawa to kabelki Wn i swiece bo przy wilgoci to wszystko jest mokre i zawsze cos przerywa. Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-02-2006, 18:44
|
|
|
Doolek jaki masz silnik.
Ja mam to samo ale tylko na paliwku.
Gaźnik pewnie mam źle ustawiony. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-02-2006, 19:22
|
|
|
Warto sprawdzić ciśnienie. Być może uszczelniacze w głowicy puszczają i jakaś ilość oleju dostaje się do cylindrów i zarzuca świecę. Ja tak miałem. |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-02-2006, 22:27
|
|
|
doolek
Mam dla Ciebie zadanie polegające na pomiarze oporności świec przy pomocy omomierza z zakresem pomiarowym 100 kΩ. Pomiar należy wykonać na świecach wkręconych w silniku. Zdejmujesz przewód z świecy i z omomierza jeden przewód na świecę a drugi na masę silnika
Napisz jakie masz wyniki!
W moim samochodzie gdy nie chciał uruchomić się silnik i pracował jakby na jeden cylinder pomiary były następujące:
1 cylinder: nieskończoność!
2 cylinder: 50 kΩ.
3 cylinder: 30 kΩ.
4 cylinder: 50 kΩ.
Świece oczyściłem i silnik po dwóch tygodniach poszukiwań ożył.
Jest jeszcze jeden element elektryczny wbudowany w świecę. Jest to opornik, który w świecy NGK ma wartość 5kΩ. Wbudowany jest w tę elektrodę , która jest zamknięta "porcelaną". Zakładając nową świecę zmierz oporność tej elektrody przykładając przewody omomierza do główki i stopki tej elektrody.
Sprawdź także oporność między elektrodami powinna być większa niż 1 MΩ (nieskończonkość dla zakresu 100kΩ omomierza).
To jest test dla Twego samochodu , jeżeli świece są dobre pod względem elektrycznym j.w. to możesz rozpocząć poszukiwania w pozostałej instalacji!
Czekam na rzetelne pomiary! |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
doolek
Dołączył: 24 Lis 2004 Posty: 27 Skąd: Skąś
|
Wysłany: 08-02-2006, 23:19
|
|
|
Nie sądziłem, że to co studiuję już od 3-ech lat może mi się przydać w czymś takim. Mam silnik 1.6 na wtrysku, bez gazu - auto nawet nigdy nie było na nim jeżdżone. Świece wymieniałem latem ale rzeczywiście sprawdzę je jutro. W zasadzie to jest auto moejgo taty tylko, że ja przy nim zawsze majsterkuje. Dzięki Panowie za porady, postaram się dojść do tego co to jest i dam Wam znać jeżeli problem rozwiąże. |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-02-2006, 20:02
|
|
|
a sonde lambda masz sprawną?? stawiam na to
objawianie sie usterki sondy to chyba wiecie jak wygląda.
za duże spalanie - za bogada mieszanka
nierówna praca silnika
świece na bank są całe zakopcone czyli czarne
niepamiętam jak się to sprawdza domowym sposobem sonde bo ja wpinam sie pod złącze servisowe w VW i wiem wszystko |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|