Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem przez nie uwagę
Autor Wiadomość
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 23-11-2010, 22:43   Problem przez nie uwagę

Witam. Panowie podczas walki z rudą. Przez nieuwagę niechcący nadciąłem cienki przewód. Który idzie pod nadkolem od wlewu paliwa.


Na fotce zaznaczyłem mniej więcej miejsce przewodu. Mam kilka pytań do was panowie: Za co odpowiada ten przewodzik ? I jakie mogą być konsekwencje jego naciecia ? No i ostatnie czy istnieje jakiś sposób na naprawienie owego przewodu ?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-11-2010, 22:53   

Jeśli to jest przewód elektryczny co za problem? lutujesz izolujesz i po sprawie. Pytanie ty chcesz matami i żywica łatać to nadkole? Miało być kilka nie znacznych dziur w podłodze, a nie pół nadkola. Tu już tylko migomat i cienka blacha pomoże.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 23-11-2010, 23:01   

Cytat:
Jeśli to jest przewód elektryczny co za problem?


Nie nie to nie jest ten przewodzik widoczny na zdjęciu. On jest paliwowy i idzie pod nadkolem.

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Pytanie ty chcesz matami i żywica łatać to nadkole?


Nie nie tu pójdą blachy i nity...
JAM_BELFEGOR napisał/a:
Miało być kilka nie znacznych dziur w podłodze,


Wszystko sie zgadza maty sa ale na podłogę tam na szczęście takich herezji nie ma ;D
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-11-2010, 06:10   

Hmmm, jeśli tak to mogłeś obciąć albo główny przewód do tankowania albo cieńszy przewód odpowietrzenia baku. W obydwu przypadkach nie jest dobrze, na pewno tak nie możesz zostawić. Zbierające się opary w nadkolu, a może nawet w bagażniku jeśli będzie jakaś nieszczelność np. w upalne dni mogą doprowadzić do nieszczęścia. Jak to naprawić? Jeśli to ten cieńszy to na razie tylko taśma izolacyjna mi do głowy przychodzi. Oczyścić przecięty przewód dokładnie, bo na pewno pełno na nim syfu spod koła i sukcesywnie dobrą taśmą mocno ją naciągając owijać dookoła na zakładkę idąc od góry do dołu i z powrotem. Trzeba to bardzo dokładnie zrobić tak żeby nic nie odstawało. Każda nierówność i będzie tam wchodziła woda i powoli niszczyła klej z taśmy. Opcja nr dwa wymiana całego przewodu, poszukać na szrocie, allegro, świstakach itp. może u nas w dziale części, kupić i wymienić. Tak będzie najpewniej. Nie mam więcej pomysłów
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-11-2010, 06:27   

taśma to raczej nie jest najlepszy pomysł i nie woda będzie największym zagrożeniem, tylko sama benzyna i jej opary. Kleje na taśmach opierają się na rozpuszczalnikach organicznych, tak jak na zwykłych naklejkach, a czym najlepiej się usuwa naklejki? Nie benzyną przypadkiem? Dlatego lepiej poszukać całej rurki na zmianę.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 24-11-2010, 07:30   

Cytat:
Hmmm, jeśli tak to mogłeś obciąć albo główny przewód do tankowania albo cieńszy przewód odpowietrzenia baku.


No właśnie ten cieńszy nadciąłem...

Jelcyn napisał/a:
Dlatego lepiej poszukać całej rurki na zmianę.


A mogę wiedzieć jak sie go zmienia ?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-11-2010, 09:50   

Keray69, zmierz średnicę zewnętrzną tego przewodu, kup przewód gumowy bardziej elastyczny z taką samą średnicą wewnętrzną o długości "bezpiecznej". Wsuń oba przerwane końce w ten łącznik i po kłopocie. Tylko żeby Ci nie przyszło do głowy podgrzewanie zapalniczką, bo będzie bigos z mięsem.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 24-11-2010, 22:17   

chłopaki z ciekawości dobrałem sie do tego przewodu i wyciągnąłem go. Zachodzę do sklepu pytam a koleś do mnie 250 zł A ja yyyy zgłupiałem ... Za taka pierdołkę tyle, ale po chwil dodał: No można dokupić ten patent w zamienniku za 25 zł co gdy auto dachuje nie wylewa sie benzyna i sobie dorobić. Wiedzieliście, że tempra ma coś takiego ? Czy to raczej standard w każdym samochodzie takie coś a ja jestem po prostu nie doinformowany na ten temat ? ;p Kiedyś czytałem o jakimś kabelku który w momencie zderzenia samochodu odcinana dopływ paliwa ale o czymś takie to nie słyszałem.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-11-2010, 23:16   

Podejrzewam, że standard. To nie jest trudne do zbudowania, układ 2-3 zastawek (zaworów) klapowych i masz układ pozwalający na jednokierunkowy przepływ płynu.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 25-11-2010, 20:05   

http://allegro.pl/zawor-z...1337148144.html
Kupiłem sobie coś w podobie do tego. I chciałbym zapytać. Co działo by się gdym zamontował odwrotnie ? Jak to można poznać ? Co by się działo w tedy ?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load