|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
ACS błąd E1 i dziwne zachowanie wentylatora po stłuczce |
Autor |
Wiadomość |
paziak
Wiek: 33 Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 25 Skąd: Krasnystaw
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-05-2011, 21:08 ACS błąd E1 i dziwne zachowanie wentylatora po stłuczce
|
|
|
Witam przewertowałem wiele postów ale nie znalazłem nic co pomogło by mi w rozwiązaniu mojego problemu . Mianowicie miałem lekkie zderzenie ze znakim drogowym w wyniku czego ucierpiała lampa zderzak i maska a także spadł pasek z alternatora i pompy wodnej
w linku foto zniszczeń
http://forum.tempra.org/a...25cd1a719e6.jpg
po naprawie tych uszkodzeń na wyświetlaczu ACS ciągle pokazuje błąd E1 (wcześniej pojawiał sie sporadycznie i na krótko ) konieczne również było uzupełnienie płynu oraz odpowietrzenie układu ponieważ po stłuczce musiałem przejechać jeszcze ok 5 km bez działającej pompy wodnej . w trakcie odpowietrzania gdy włączył juz sie wentylator i zbił temperaturę poniżej 90 okazało sie że nie chce sie już wyłaczyć , postanowiłem odłączyć czujnik temp w chłodnicy i rozgrzać silnik do ok 90 (wcześniej nie pozwolił na to obracajacy sie wentylator) po ponownym podłaczeniu czujnika wentylator zbił temp poniżej 85 i wyłączył sie teoretycznie teraz działa bez zarzutu .
Jednak błąd E1 ciągle blokował mi panel ACS wygrzebałem skrzynke od sterowania klima i zauwarzyłem tam że przekaźniki (najprawdopodobniej od oderzenia) były powysuwane ze wsuwek , poprawialm to a przy okazji też "podejrzane " luty na ścieżkach foliowych ale E1 nadal sie wyświetla .
Niw mam pojęcia jak to diagnozowac i od czego w ogóle zacząć wiec prosze o pomoc i z góry dziekuje za pomocne odpowiedzi |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
|
|
|
|
paziak
Wiek: 33 Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 25 Skąd: Krasnystaw
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-05-2011, 07:56
|
|
|
czytałem te tematy i z tego co wnioskuje to może wymienić te czujniki pt100 znajdujące się w tej skrzynce za lampą pasażera ... co o tym myślicie ?
dodam że problem ciągle chodzącego wiatraka powrócił . Właśnie wyjałem skrzynkę przekaźników i biorę sie za badanie czy nie ma zwarć a przekaźniki działają
** Dodano: 26-05-2011, 19:48 **
Mam jeszcze takie spostrzeżenie że wentylator jest załączany poprzez przekaźnik D z załaczonego obrazka od razu po podpięciu klemy do aku . Z tego co zrozumiałem przekaźnikiem tym steruje klimatyzacja więc chyba moge wykluczyć uszkodzenie czujnika temperatury w chłodnicy szczególnie dlatego że temperatura na desce jest ok . Jeśli sie myle to proszę o poprawkę
Po odpięciu wtyczki L i załorzeniu klemy przekaźnik nie reaguje i nie włącza wentylatora (przewody idące do wtyczki L to masa i zasialanie 2 biegu wentylatora więc nie powinny sterowac przkaźnikiem ...
ma ktos jakieś koncepcje ?? Po sprawdzeniu okazało sie że przekaźniki sa sprawne jest jeszcze możliwość zwarć pomiędzy warstwami foli ze ścieżkami skrzynki przekaźników .....
Ps jak sprawdzić czujnik temp w chłodnicy aby na 100 % wykluczyć uszkodzenie ?? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-06-2011, 07:07
|
|
|
Rozbierz i sprawdź przekaźnik E.Może ten schemat coś Ci pomoże.Co prawda po Włosku ale jakiś tłumacz z neta pomoże
W PDF-ie z którego pochodzi Twój screen w poście wyżej jest po angielsku mniej więcej o awariach i szukaniu usterki.Czytałes to może |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|