Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z silnikiem
Autor Wiadomość
padul 


Wiek: 40
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 15
Skąd: zamosc
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-10-2005, 17:20   problem z silnikiem

witam niedawno nabylem tipo 2.0 16v,pare dni temu pojawila mi sie usterka,mianowicie silnik jak jest zimny to ma wolne obroty jak sie zagrzeje to gasnie, nie osiaga wysokich obrotow,ma gora 5,6 tys,spadla tez znacznie moc,pojawilo to sie po tym jak go przytrzymalem na wysokich obrotach,co sie moglo stac?
  
 
muflonek 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 84
Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-10-2005, 19:37   

sprawdz czujnik temperatury cieczy chlodzacej no a pozniej cewke
     Moneta
 
 
padul 


Wiek: 40
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 15
Skąd: zamosc
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-10-2005, 06:39   

czujnik jest sprawny,cewka tez co Sie moglo jeszcze stac,prosze o pomoc,bo autko potrzebne a stoi
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-10-2005, 08:41   

padul, ekspertem nie jestem, ale Ci odpisuje, bo juz bylo kilka tematow podobnych. http://forum.tempra.org/search.php i wpisz 2.0 16V wybierz jako dzial do przeszukania - techniczny. Od reki mi kilka temacikow wyskoczylo.

Example http://forum.tempra.org/v...0&highlight=16v
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
M@ciej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 110
Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 19-10-2005, 10:24   

padul napisał/a:
pojawilo to sie po tym jak go przytrzymalem na wysokich obrotach,co sie moglo stac?

Napisz więcej o tym przytrzymaniu na wysokich obrotach.
Czy gaśnie Ci w czasie jazdy jeżeli tak to w jakich sytuacjach, czy na pstoju.
_________________
Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas.
     Moneta
 
 
padul 


Wiek: 40
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 15
Skąd: zamosc
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-10-2005, 13:16   

dzieki za odpowiedz,przytrzymalem go na maksymalnych przez chwile,i raptownie zgasl,a pozniej gdy go zapalilem nie mial juz wolnych obrotow,i nie osiagal maksymalnych,gasnie w czasie jazdy gdy wcisne pedal sprzegla.
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-10-2005, 14:19   

A może przeskoczył pasek rozrządu o jeden ząbek i stąd te problemy.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
M@ciej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 110
Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 20-10-2005, 07:09   

Witam !

Kolego " romano " ja stawiałbym raczej na zanieczyszczenie czy zapchanie chociaż i takiej przyczyny nie można wykluczyć. Jak wiemy silnik wprowadzony został na wysokie obroty, układ podał więcej paliwa i powietrza. Przy wzroście ciśnienia układ powietrzny czy paliwowy mógł pociągnąć jakieś brudy. Ale to taka moja skromna sugestia.

Miałem kiedyś podobne objawy. Gdy silnik był wygrzany i raptownie wysprzęgliłem albo wyrzuciłem na luz silnik gasł. Przyczyna tkwiła w przepustnicy. Była zapchana, tak twierdzi człowiek który usunął mi tą usterkę. Mówił coś o kanałach powietrznych czy coś takiego. Nie było jednak problemów z obrotami.
A jak odpala Ci gdy silnik jest rozgrzany po dłuższej jeździe ?. Elektrozawór regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego połączony jest z jakimś czujnikiem. Kiedyś przez przypadek została wypięta ta wtyczka. Gdy samochód był rozgrzany trzeba się było dobrze nakręcić aby uruchomić silnik. Podaję Ci linka jak gostek go wymopntowuje i czyści.
http://www.clubedotipo.co...lvula_vae1.html
Również czujnik położenia przepustnicy jak sugeruje kolega " miszko " może być przyczyną.
W naszych autkach wygląda trochę inaczej niż na wskazanej powyżej stronie. Ja będę swój wybierał na dniach to powiem co i jak, może zrobię kilka fotek.
Jeszcze jedno, czy i kiedy wymieniony był filtr paliwa ?
_________________
Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas.
     Moneta
 
 
padul 


Wiek: 40
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 15
Skąd: zamosc
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-10-2005, 23:53   

Pojawilo sie jeszcze stukanie w glowicy,wczesniej jakos tego nie slyszalem bo pojawia sie ono po lekkim przygazowaniu od 2,5 3tys i juz myslalem ze jest to pasek rozrzadu,ale jednak nie niby wszystko ok,moze szklanka ktoras sie rozleciala?po stkuka jakby na 2cylindze przy ssacych zaworach,ale niewiem dlaczego nie ma wolnych i wysokich obrotow,dzisiaj bede rozbieral,jak nic nie zobacze to prowadze do mechanika

[ Dodano: 21-10-2005, 11:36 ]
juz zrobilem wolne obroty,to byl brudny elektro zawor biegu jalowego,ale dalej nie ma sily,jednak sprawdze ustawienie paska rozrzadu,gdzie sa punkty bo patrzylem i niewidac ich.
  
 
M@ciej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 110
Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 21-10-2005, 12:06   

padul napisał/a:
juz zrobilem wolne obroty,to byl brudny elektro zawor biegu jalowego

Czy rozbierałeś ten elektrozawór ?
Czyli nadal gaśnie w czasie jazdy po wciśnięciu sprzęgła i słychać stuki ?.
Dokładnie określ miejsce z którego słychać stuki - strona silnika.
Napisz co zostało zrobione po zakupie autka. Co wymieniłeś i tak dalej.
Bo rozumiem, że po zakupie auto chudziło poprawnie bez wspomnianych usterek ?
_________________
Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas.
     Moneta
 
 
padul 


Wiek: 40
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 15
Skąd: zamosc
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-10-2005, 12:41   

tak rozebralem ten elektro zawor i byl brudny,silnik juz nie gasnie,nadal slychac stuki i nie ma mocy,stukanie slychac w glowicy,przy gornym walku jakby 1 lub 2 cylinder,,w sumie to nic nie wymienialem jeszcze od zakupu bo mam go dopiero 2 tygodnie,chodzil dobrze gdy go kupilem,moze jest przestawiony rozrzad ale nie wiem jak go sprawdzic
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-10-2005, 13:39   

Uuu stukanie w kolicy cylidrow zle moze wrozyc. Mozliwe ze walki lub walek rozrzadu moze byc uszkodzony. Albo cos z tlokami? Moze panweki juz wyrobione.
Jak mowisz nie ma mocy to pewnie powod lezy od strony mechanicznej.

Jak nie wiesz jak sprawdzic rozrzad najlepiej jedz do dobrego mechanika.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
M@ciej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 110
Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 21-10-2005, 13:42   

padul napisał/a:
w sumie to nic nie wymienialem jeszcze od zakupu


Moja sugestia pasek i napinacz bo nie wiadomo ile autko na najechane na tych elementach jednocześnie pozwoli Ci to po części wyeliminować przyczynę jaką może być układ rozrządu. Wiem to jest koszt ale dość tanio można dostać np tu http://www.zmax.pl/ taniej nigdzie nie znalazłem. Zaproponował mi za pasek gatsa 5279XS i napinacz SKF VKM 12101 za 165 zł.
Wymianę najlepiej zrób w dobrym zakładzie. Lepiej dać parę pln więcej niż potem .... !!
_________________
Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas.
     Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-10-2005, 18:47   

Podpisuje się pod kolegą Maciejem mógł przeskoczyć pasek rozrządu
     assistance   Moneta
 
 
padul 


Wiek: 40
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 15
Skąd: zamosc
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-10-2005, 15:26   

jednak nie przeskoczyl rozrzad ok,juz wiem dlaczego tanio go kupilem,ma wytarte krzywki na walkach i dlatego tlucze,wiec potrzebuje dwoch walkow :(

[ Dodano: 24-10-2005, 15:27 ]
dziekuje za pomoc wszystkim ,ktorzy zainteresowali sie moim problemem
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load