|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
problem z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
padul
Wiek: 40 Dołączył: 18 Paź 2005 Posty: 15 Skąd: zamosc
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-10-2005, 17:20 problem z silnikiem
|
|
|
witam niedawno nabylem tipo 2.0 16v,pare dni temu pojawila mi sie usterka,mianowicie silnik jak jest zimny to ma wolne obroty jak sie zagrzeje to gasnie, nie osiaga wysokich obrotow,ma gora 5,6 tys,spadla tez znacznie moc,pojawilo to sie po tym jak go przytrzymalem na wysokich obrotach,co sie moglo stac? |
|
|
|
|
muflonek
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 84 Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-10-2005, 19:37
|
|
|
sprawdz czujnik temperatury cieczy chlodzacej no a pozniej cewke |
|
|
|
|
padul
Wiek: 40 Dołączył: 18 Paź 2005 Posty: 15 Skąd: zamosc
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-10-2005, 06:39
|
|
|
czujnik jest sprawny,cewka tez co Sie moglo jeszcze stac,prosze o pomoc,bo autko potrzebne a stoi |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 19-10-2005, 10:24
|
|
|
padul napisał/a: | pojawilo to sie po tym jak go przytrzymalem na wysokich obrotach,co sie moglo stac? |
Napisz więcej o tym przytrzymaniu na wysokich obrotach.
Czy gaśnie Ci w czasie jazdy jeżeli tak to w jakich sytuacjach, czy na pstoju. |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
padul
Wiek: 40 Dołączył: 18 Paź 2005 Posty: 15 Skąd: zamosc
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-10-2005, 13:16
|
|
|
dzieki za odpowiedz,przytrzymalem go na maksymalnych przez chwile,i raptownie zgasl,a pozniej gdy go zapalilem nie mial juz wolnych obrotow,i nie osiagal maksymalnych,gasnie w czasie jazdy gdy wcisne pedal sprzegla. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-10-2005, 14:19
|
|
|
A może przeskoczył pasek rozrządu o jeden ząbek i stąd te problemy. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 20-10-2005, 07:09
|
|
|
Witam !
Kolego " romano " ja stawiałbym raczej na zanieczyszczenie czy zapchanie chociaż i takiej przyczyny nie można wykluczyć. Jak wiemy silnik wprowadzony został na wysokie obroty, układ podał więcej paliwa i powietrza. Przy wzroście ciśnienia układ powietrzny czy paliwowy mógł pociągnąć jakieś brudy. Ale to taka moja skromna sugestia.
Miałem kiedyś podobne objawy. Gdy silnik był wygrzany i raptownie wysprzęgliłem albo wyrzuciłem na luz silnik gasł. Przyczyna tkwiła w przepustnicy. Była zapchana, tak twierdzi człowiek który usunął mi tą usterkę. Mówił coś o kanałach powietrznych czy coś takiego. Nie było jednak problemów z obrotami.
A jak odpala Ci gdy silnik jest rozgrzany po dłuższej jeździe ?. Elektrozawór regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego połączony jest z jakimś czujnikiem. Kiedyś przez przypadek została wypięta ta wtyczka. Gdy samochód był rozgrzany trzeba się było dobrze nakręcić aby uruchomić silnik. Podaję Ci linka jak gostek go wymopntowuje i czyści.
http://www.clubedotipo.co...lvula_vae1.html
Również czujnik położenia przepustnicy jak sugeruje kolega " miszko " może być przyczyną.
W naszych autkach wygląda trochę inaczej niż na wskazanej powyżej stronie. Ja będę swój wybierał na dniach to powiem co i jak, może zrobię kilka fotek.
Jeszcze jedno, czy i kiedy wymieniony był filtr paliwa ? |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
padul
Wiek: 40 Dołączył: 18 Paź 2005 Posty: 15 Skąd: zamosc
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-10-2005, 23:53
|
|
|
Pojawilo sie jeszcze stukanie w glowicy,wczesniej jakos tego nie slyszalem bo pojawia sie ono po lekkim przygazowaniu od 2,5 3tys i juz myslalem ze jest to pasek rozrzadu,ale jednak nie niby wszystko ok,moze szklanka ktoras sie rozleciala?po stkuka jakby na 2cylindze przy ssacych zaworach,ale niewiem dlaczego nie ma wolnych i wysokich obrotow,dzisiaj bede rozbieral,jak nic nie zobacze to prowadze do mechanika
[ Dodano: 21-10-2005, 11:36 ]
juz zrobilem wolne obroty,to byl brudny elektro zawor biegu jalowego,ale dalej nie ma sily,jednak sprawdze ustawienie paska rozrzadu,gdzie sa punkty bo patrzylem i niewidac ich. |
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 21-10-2005, 12:06
|
|
|
padul napisał/a: | juz zrobilem wolne obroty,to byl brudny elektro zawor biegu jalowego |
Czy rozbierałeś ten elektrozawór ?
Czyli nadal gaśnie w czasie jazdy po wciśnięciu sprzęgła i słychać stuki ?.
Dokładnie określ miejsce z którego słychać stuki - strona silnika.
Napisz co zostało zrobione po zakupie autka. Co wymieniłeś i tak dalej.
Bo rozumiem, że po zakupie auto chudziło poprawnie bez wspomnianych usterek ? |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
padul
Wiek: 40 Dołączył: 18 Paź 2005 Posty: 15 Skąd: zamosc
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-10-2005, 12:41
|
|
|
tak rozebralem ten elektro zawor i byl brudny,silnik juz nie gasnie,nadal slychac stuki i nie ma mocy,stukanie slychac w glowicy,przy gornym walku jakby 1 lub 2 cylinder,,w sumie to nic nie wymienialem jeszcze od zakupu bo mam go dopiero 2 tygodnie,chodzil dobrze gdy go kupilem,moze jest przestawiony rozrzad ale nie wiem jak go sprawdzic |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-10-2005, 13:39
|
|
|
Uuu stukanie w kolicy cylidrow zle moze wrozyc. Mozliwe ze walki lub walek rozrzadu moze byc uszkodzony. Albo cos z tlokami? Moze panweki juz wyrobione.
Jak mowisz nie ma mocy to pewnie powod lezy od strony mechanicznej.
Jak nie wiesz jak sprawdzic rozrzad najlepiej jedz do dobrego mechanika. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 21-10-2005, 13:42
|
|
|
padul napisał/a: | w sumie to nic nie wymienialem jeszcze od zakupu |
Moja sugestia pasek i napinacz bo nie wiadomo ile autko na najechane na tych elementach jednocześnie pozwoli Ci to po części wyeliminować przyczynę jaką może być układ rozrządu. Wiem to jest koszt ale dość tanio można dostać np tu http://www.zmax.pl/ taniej nigdzie nie znalazłem. Zaproponował mi za pasek gatsa 5279XS i napinacz SKF VKM 12101 za 165 zł.
Wymianę najlepiej zrób w dobrym zakładzie. Lepiej dać parę pln więcej niż potem .... !! |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-10-2005, 18:47
|
|
|
Podpisuje się pod kolegą Maciejem mógł przeskoczyć pasek rozrządu |
|
|
|
|
padul
Wiek: 40 Dołączył: 18 Paź 2005 Posty: 15 Skąd: zamosc
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-10-2005, 15:26
|
|
|
jednak nie przeskoczyl rozrzad ok,juz wiem dlaczego tanio go kupilem,ma wytarte krzywki na walkach i dlatego tlucze,wiec potrzebuje dwoch walkow
[ Dodano: 24-10-2005, 15:27 ]
dziekuje za pomoc wszystkim ,ktorzy zainteresowali sie moim problemem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|