Brak wzbudzenia alternatora |
Autor |
Wiadomość |
Killer84
Wiek: 40 Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 10 Skąd: Włocławek i okolice
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-12-2009, 09:23 Brak wzbudzenia alternatora
|
|
|
Witam Panowie. Mam taki problem ze swoim Tipo 1,4 i.e. Mianowicie : kilka dni temu zielona strzała straciła ładowanie. Wziął się za to elektryk i stwierdził, iż w altku trza wymienić diody (były spalone) i regulator. Po wymianie montujemy altka i nic - nie ma ładowania. Więc trzeba sprawdzić kable - ten większy czerwony jest ok, ale w kablu wzbudzenia nie ma wcale prądu. I teraz pytanie - dokąd idzie ten kabel? W książce wyczytałem, że idzie do jakiegoś przekaźnika, na Forum znalazłem, że ten przekaźnik powinien znajdować się obok bezpieczników, ale w moim egzemplarzu po prostu go nie ma, na zdj. w książce jest, dodam, że moje Tipo jest z 92 r., może w tych latach montowali ten przekaźnik w innym miejscu? Proszę o pomoc i pozdrawiam. |
_________________ Ciągle psujący się Fiat Tipo 1.4 i.e. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-12-2009, 10:14
|
|
|
Killer84, kabel od wzbudzenia idzie do kontrolki od ładowania na desce rozdzielczej.Jeżeli się spaliła to i nie będzie altek wzbudzony.A ten przekaźnik o którym piszesz,według schematu jest od podgrzewania kolektora ssącego,a takie coś występowało tylko w silnikach wyposażonych w gaźnik.
Wygląda na to że musisz wyjąć deskę i wymienić żarówkę,ale na identyczną |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Killer84
Wiek: 40 Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 10 Skąd: Włocławek i okolice
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-12-2009, 10:29
|
|
|
ZielonyTBG, dzięki za radę, zrobię tak, może coś z tego będzie. |
_________________ Ciągle psujący się Fiat Tipo 1.4 i.e. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-12-2009, 23:16
|
|
|
Killer84, a kontrolka ładowania zapala się w ogóle przy włączeniu zapłonu? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Killer84
Wiek: 40 Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 10 Skąd: Włocławek i okolice
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-12-2009, 01:23
|
|
|
Właśnie wcale nie świeci. Wyjąłem deskę i faktycznie jest przepalona. Mam drugą, z pozoru jest identyczna, jednak nie ma takich samych oznaczeń. Nie wiem za bardzo, czy ją zamontować, żeby znów coś się nie spaliło . |
_________________ Ciągle psujący się Fiat Tipo 1.4 i.e. |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-12-2009, 16:14
|
|
|
Killer84, kupisz bez problemu w każdym motoryzacyjnym koszt 60gr.,tylko kup taką jaką miałeś nie wsadzaj żarówek 1,2w bo szybko palą się te małe kostki.
** Dodano: 06-12-2009, 17:03 **
Killer84, jak masz nawet inną to zamontuj i sprawdź czy w tym był problem,nic się nie stanie,jak wszystko będzie ok to dokupisz ori żaróweczkę tak żeby po przekręceniu kluczyka-zapłonu równo świeciły. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Killer84
Wiek: 40 Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 10 Skąd: Włocławek i okolice
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-12-2009, 21:13
|
|
|
Sprawa do tej pory się nie wyjaśniła. Zamontowałem nową diodkę, jest identyczna i nic. Lampka od akumulatora nie świeci po włączeniu zapłonu a altek nie ładuje. Nie wiem w czym tkwi problem, ale mam pytanie:
1. Czy w kabelku wzbudzania powinno być napięcie? Bo u mnie nie ma, ale może prąd idzie od altka do kontrolki?
2. Czy możliwe że sprzedali mi walnięty regulator, może to o niego chodzi?
3. Mam miernik i na zapalonym silniku, jak podłączę go pod aku pokazuje 12 V, to znaczy, że altek nie ładuje (bo coś mi się wydaje, że powinno być 14, czy jakoś tak)? |
_________________ Ciągle psujący się Fiat Tipo 1.4 i.e. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-12-2009, 21:17
|
|
|
Killer84, w przewodzie ma być napięcie.Skoro go nie masz to masz coś nie tak.Sprawdź czy przewód nie jest gdzieś przy altku przerwany wewnątrz i sprawdź też wtyczki w desce. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Killer84
Wiek: 40 Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 10 Skąd: Włocławek i okolice
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-12-2009, 21:30
|
|
|
ZielonyTBG, przewód wygląda dobrze, w desce wszystko działa (oprócz wspomnianej kontrolki), wtyczki też wyglądają ok. Co do tego wzbudzenie - ten kabelek idzie bezpośrednio do kontrolki, czy gdzieś po drodze jest jakiś element? |
_________________ Ciągle psujący się Fiat Tipo 1.4 i.e. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-12-2009, 19:19
|
|
|
To że przewód wygląda dobrze.wcale nie znaczy że jest dobry.Musisz wiedzieć że jego żyła nie jest przerwana w środku,mimo że na zewnątrz jest OK.
A napięcie wychodzi ze stacyjki (62) i idzie do skrzynki bezpieczników (50) potem dochodzi do deski rozdzielczej (66) i do do samej żarówki (N).Potem według tego schematu idzie do przekaźnika od podgrzewania kolektora (108) którego u Ciebie nie powinno być bo masz wtrysk i dalej,prosto do alternatora (27).
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 10-12-2009, 19:27
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | podgrzewania kolektora (108) którego u Ciebie nie powinno być bo masz wtrysk |
Gdzies mi się obiło o oczy na forum, że w mono było podgrzewanie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-12-2009, 19:55
|
|
|
Podgrzewacz,czyli popularny jeż był w wersji z gaźnikiem.Jeżeli jest inaczej to proszę to jakoś udowodnić żeby mnie przekonać |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-12-2009, 20:42
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | To że przewód wygląda dobrze.wcale nie znaczy że jest dobry. |
Killer84, ogólnie to już było przerabiane X-razy,ale spróbuj przekręcić stacyjkę i wtedy dotknąć przewód od wzbudzenia do masy silnika,jęśli kontrolka się zaświeci to licznik masz oki,zostaje tylko alternator. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-12-2009, 09:39
|
|
|
Luczu, ale w 8 jest już wyjaśnione co i jak. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Killer84
Wiek: 40 Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 10 Skąd: Włocławek i okolice
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-12-2009, 07:54
|
|
|
No i znowu jest problem, samochód raz ma ładowanie, raz nie, kontrolka wymieniona, regulator też, diody też, altek sprawdzony pod tym kątem, wczoraj wszystko złożone, i było tak : na zapłonie kontrolka świeci, przy 1000 do 4000 obr. też świeci, od 4000 gdzieś do 5000 żarzy się, a powyżej 5000 znów świeci, dzisiaj znów stracił ładowanie , i trza go było holować. Po naładowaniu aku i kilkunastokrotnym odpaleniu znów ładuje . Co jest grane? |
_________________ Ciągle psujący się Fiat Tipo 1.4 i.e. |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-12-2009, 09:29
|
|
|
Uszkodzenie mechaniczne alternatora, tzn stojan pęknięty. Sprawdzone były uzwojenia i wirnik? |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Killer84
Wiek: 40 Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 10 Skąd: Włocławek i okolice
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-12-2009, 22:03
|
|
|
lazik666, faktycznie, wirnik był uszkodzony, skończyło się na wymianie altka, kolejna usterka usunięta . |
_________________ Ciągle psujący się Fiat Tipo 1.4 i.e. |
|
|
|
|
poul1987
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 203 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-03-2010, 23:01
|
|
|
witam Panowie. jaj mam u siebie powiedzmy to samo. nie świeci mi sie kontrolka od ładowania ale jak wkręcę silnik tak okuło 3000obr/min to ładowanie sie pojawia. i to sie zrobiło po remoncie alternatora.wymieniłem żarówkę i sprawdziłem kable i wszystko ok i nie wiem co dalej. |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 14-03-2010, 23:25
|
|
|
poul1987 napisał/a: | witam Panowie. jaj mam u siebie powiedzmy to samo. nie świeci mi sie kontrolka od ładowania ale jak wkręcę silnik tak okuło 3000obr/min to ładowanie sie pojawia. i to sie zrobiło po remoncie alternatora.wymieniłem żarówkę i sprawdziłem kable i wszystko ok i nie wiem co dalej. |
A sprawdzales ładowanie bez wkrecania na takie obroty? Jakie masz ?? |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-03-2010, 23:34
|
|
|
poul1987, szczerze, to szykuj się na zakup nowego. Miałem podobnie, po jakimś czasie przestał wogóle działać. Po interwencji elektryka działał przez 3-4misiące, potem zaczęło się od początku. W innym warsztacie od alternarów i powiedzieli, że można go reanimować, ale nie na długo, że pochodzi najwyżej 1000-2000 km i znowu zdechnie. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-05-2010, 23:52
|
|
|
u mnie za to nagle padlo ładowanie i kontrolka ani nie mrugnie.. zarówke sprawdzalem ale to nie to.. jutro rozbiórka :/
** Dodano: 25-05-2010, 22:29 **
i oto u mnie stała sie czarna magia :/ wyciagnelem altka na wierzch, sprawdzilem przejscia na diodach wszystko ok, podpinam na wierzchu i nie dziala.. jak dam mu prąd prosto z + to kontrolka sie zaswieca przy zgaszonym zaplonie a jak włącze zapłon gaśnie.. badz mądry i pisz wiersze.. jutro altek jedzie do sprawdzenia i zobaczymy jak to wyjdzie.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
|