|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Uszkodzony silnik-czy oplaca sie naprawiac? |
Autor |
Wiadomość |
parsley
witamy nowego
Wiek: 48 Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 7 Skąd: Polska
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-08-2008, 07:42 [Benzyna] Uszkodzony silnik-czy oplaca sie naprawiac?
|
|
|
Prosba o porade Klubowiczow!
Mam sliczniutkiego grandturismo 2.0 135km ktory jezdzil jak brzytwa az zaczal biedak slabnac i zadymil i silnik zdechl.
Nie znam sie na tym wiec nie wiem czy sie zatarl (pewnie tak)
Moje pytanie jest czy oplaca sie robic kapitalny remont, lub wymieniac silnik? Jakie byly by koszta?
Mam w tej chwili kupca co daje mi 1600zl za auto w tym stanie ale mi normalnie serce sie kraje sprzedawac go za bezcen!
Sama instalacja gazowa kosztowala mnie wiecej!
Co radzicie? Naprawiac silnik? Jak wspomnialem nie znam sie na mechanice |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-08-2008, 08:19
|
|
|
To zalezy, co dokladniej wysiadlo Ci w tym silniku......musisz to zdiagnozowac i przemyslec, czy oplaca sie robic...to zalezy jak bardzo lubisz swoje autko...ja w swoim bez wahania zmienialem silnik, jak mi poprzedni sie skonczyl... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
parsley
witamy nowego
Wiek: 48 Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 7 Skąd: Polska
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-08-2008, 08:58
|
|
|
A ile kosztuje srednio taka operacja wymiany silnika?
(silnik + koszty) ?
Czy robi sie teraz kapitalne remonty tak jak za dawnych czasow z fiatami 125 |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-08-2008, 15:15
|
|
|
Silnik kupisz za 300-800zl zalezy co chcesz, wymiana ze 300 zapewne. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-08-2008, 16:34
|
|
|
dcfan napisał/a: | Silnik kupisz za 300-800zl zalezy co chcesz, wymiana ze 300 zapewne. |
Za te pieniądze 2 litrówke to szrot tylko kupisz a nie silnik, powiem od siebie, szukałem wału do swojego 2.0 16V i rozebralem pare silników na części [chyba z 8 sztuk ] i to wszytko co teraz mozna kupić to jeden wielki szrot i dałem sobie spokój z takimi poszukiwaniami, uzbroilem sie w cierpliwosc i czekalem az kolega siedzacy mocno w lanciach zalatwi mi wał w nominale z dedry turbo. Więc napewno jeśli już to robiłbym od podstaw silnik a nie wkladal uzywany. Koszty owszem są spore, jeśli oddaje się do mechanika tym większe i dla osoby która nie zna się na mechanice naprawa takiego auta moze byc nie oplacalna.
parsley za remont kompletny dobrze zrobiony zapłacisz więcej niz proponuje Ci ten kupiec wiec przemysl sprawe czy ci sie to oplaca, ile tym autem chcesz jezdzic?
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
parsley
witamy nowego
Wiek: 48 Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 7 Skąd: Polska
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-08-2008, 17:05
|
|
|
Dzieki za wszelkei info
Chcialbym jeszcze pojezdzic z 3-4 lata... |
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-08-2008, 21:24
|
|
|
pierścienie koszt około 170zł, uszczelka pod głowice około 100zł, planowanie głowicy z wymianą uszczelniaczy i ewentualne dotarcie zaworów 200zł(lub nowe zawory kosztu nie znam), jeśli był w nominale a cylindry wyglądają przyzwoicie żadnych rys i progów to bez szlifu sie obejdzie no i wał panewki wymienić trzeba jeśli wał ok to też bez szlifu sie obejdzie no i od razu pasek rozrządu trzeba około 120zł lub więcej napinacz i filtr oleju około 100zł, olej około 100zł i do tego wszystkiego trzeba doliczyć robociznę w bardzo dobrym warsztacie cena wynosi około 1000zł a u jakiegoś fachowca "podwórkowca" cena za remont około 600zł i silniczek śmiga jak nowy,a wiem bo robiłem jakiś czas temu w takim silniku remont |
_________________ TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI
http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692 |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-08-2008, 21:48
|
|
|
GrzesiekK., nie pisałem o 2.0 tylko ogólnie, może kolega nie chce montowac 2.0 tylko np zadowoli go 1.8 albo 1.6 ? Ja bym mój 1.6 na gaźniku chętnie zamienił na 1.4 wielopunkt od bravo np... A fakt, że dostać dobry silnik jest teraz bardzo ciężko, chyba że z w miare dobrego autka rozbitego.
** Dodano: 15-08-2008, 22:49 **
poza tym ty mogłeś poczekać sobie na silnik i śmigać czym innym, kolega może niekoniecznie. to jak ja teraz, przez awarię przegubu zostałem bez auta zanim do mnie dojdzie półoś z krzyżakiem |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-08-2008, 07:09
|
|
|
dcfan, no tak mogłem śmigać czym innym - rowerem i komunikacja miejską stary ja byłem taki zawzięty że głowicę do zakładu zawiozłem w plecaku na stelażu na rowerze
Ze zmiana z 2.0 na coś mniejszego w tym aucie wcale tak prosto nie jest, za dużo gratów się różni, jeśli już to raczej ze skrzynia od 2.0 da się ożenić 1,6DOHC bo SOHC juz nie.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-08-2008, 09:36
|
|
|
Jedrzej skąd Ty masz takie ceny?
dcfan napisał/a: | Ja bym mój 1.6 na gaźniku chętnie zamienił na 1.4 wielopunkt od bravo np |
te silniki w bravo akurat nie cieszą się zbyt dobra opinią użytkowników...
jaki według Ciebie ma sens zeby z dwulitrówki zrobić 1.6? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
ToudiQn
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 139 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-08-2008, 09:58
|
|
|
dcfan napisał/a: | Silnik kupisz za 300-800zl zalezy co chcesz, wymiana ze 300 zapewne. |
Za taka kase to nawet głowicy w dobrym stanie nie kupisz
** Dodano: 16-08-2008, 11:05 **
kolego mam ten sam problem:) silnik mój niestety całkowicie odmówil posłuszenstwa teraz zamierzam kupic silnik od Lanci niesety koszty nie małe 2tysiace + robocizna niewiadomo co wyjdzie jeszcze w trakcie |
_________________ ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo 260HP 1996r |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-08-2008, 20:04
|
|
|
GrzesiekK., no to zmienia obraz rzeczy:) Musiałeś być na prawdę zdesperowany Ja bym wziął taksówkę
GrzesiekK. napisał/a: | skrzynia od 2.0 da się ożenić 1,6DOHC | więc jak się chce to można
ego napisał/a: | te silniki w bravo akurat nie cieszą się zbyt dobra opinią użytkowników... | Ale są nowsze i elastyczniejsze no i ekonomiczniejszy niz 1.6 gaźnik na jednym wałku
ego napisał/a: | jaki według Ciebie ma sens zeby z dwulitrówki zrobić 1.6? | Nie ma sensu, tak samo jak nie ma sensu do 1.4 dokładać spojlerow i naklejek oraz laczków 195, bo nie jedzie szybciej ino wolniej. A tak po szczerości, zależy na czym komu zależy, ja nie muszę się na drodze ściagać i być wszędzie pierwszy, mogę sobie startować wolniej spod świateł a dojechac tak samo szybko bo wiele się nie nadgoni zwłaszcza po mieście, a tylko można dostać gratisowe punkty. A silnik 1.6 DOHC łatwiej dostać i w razie potrzeby wymienic co trza niż 2.0 16v
ToudiQn napisał/a: | Za taka kase to nawet głowicy w dobrym stanie nie kupisz | Jak mówię, zależy kto czego potrzebuje. Ja bym sobie kupił silniczek za 1200 (bez skrzyni) wymienił co trzeba i jeździł. Nierzadko zajadę dalej, niż kolega wydający 4tysiace na silnik i potem go katujący w imię...no właśnie, bo może pokazać że ma więcej kucy? |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-08-2008, 21:50
|
|
|
dcfan napisał/a: | Ja bym mój 1.6 na gaźniku chętnie zamienił na 1.4 wielopunkt od bravo |
ego napisał/a: | dcfan napisał/a:
Ja bym mój 1.6 na gaźniku chętnie zamienił na 1.4 wielopunkt od bravo np
te silniki w bravo akurat nie cieszą się zbyt dobra opinią użytkowników... |
dcfan napisał/a: | ego napisał/a:
te silniki w bravo akurat nie cieszą się zbyt dobra opinią użytkowników...
Ale są nowsze i elastyczniejsze no i ekonomiczniejszy niz 1.6 gaźnik na jednym wałku |
Zależy o jakim 1,4 mówimy, jak masz na myśli na wielopunkcie 90KM lub 100KM to wchodzi w rachubę tylko z nowych fiatów a cena takiego silnika będzie "kosmiczna"
Za to 1,4 na jednopunkcie ze starego Bravo to jest porażka i zdecydowanie lepszym silnikiem jest 1,6 SOHC z T/T zwłaszcza na gaźniku. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-08-2008, 23:30
|
|
|
romano napisał/a: | tylko z nowych fiatów | O tym mówię. Ale pono były też 1.4 na wielopunkcie z ostatniego rocznika bravo, bodajże 86KM ? |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-08-2008, 11:00
|
|
|
dcfan napisał/a: | Ale pono były też 1.4 na wielopunkcie z ostatniego rocznika bravo, bodajże 86KM ? |
To był 1,2 16V, bardzo udany silnik, który zastąpił nieudany 1,4 12V. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-08-2008, 12:03
|
|
|
romano, calkiem możliwe, chodzi mi właśnie o ten silniczek. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
zamelek
witamy nowego
Wiek: 53 Dołączył: 25 Sie 2008 Posty: 4 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-09-2008, 09:27
|
|
|
Właśnie skończyłem remont silniczka w swojej temperówce 2.0 koszty są spore jednak jeśli wziąść pod uwage to że wiem co mam , a nie wiem co bym kupił za silnik za 1200 zł bo na tyle sobie cenią za silnik . Ja postawiłem na remont i się opłaciło kosztów robocizny nie liczę bo sam przez trzy dni to robiłem. szlif wału 210 zł komplet panewek 240 zł regeneracja korbowodu 57 zł olej i filtr oleju 69 zł pasek zębaty 47 zł uszczelka pod głowice 55 zł uszczelniacze wału 39 zł przy okazji wymiana pierścieni tłokowych stare miały już dosyć (2-3 mm przerwy na zamkach) 225 zł razem całość kosztowała mnie 942 zł co przy cenie innego starego silnika z niewiadomą przeszłością chyba jest ceną nie wygórowaną inaczej sprawa wygłąda przy silniczkach 1.6 i 1.4 bowiem są one tanie w zakupie ok 300-400 zł więc tutaj raczej remont jest nie opłacalny. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|