90 stopni i silnik wariuje az do wylaczenia |
Autor |
Wiadomość |
kris65
Wiek: 59 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Newbridge
Województwo: Other
|
Wysłany: 15-07-2007, 12:53 90 stopni i silnik wariuje az do wylaczenia
|
|
|
wymienlem cpw, cewke, swiece, kopulke, przewody wn, przeczyscilem cpp i cholercia nic jak zimny to wszystko ok, tylko temperatura podskoczy do 90 i zaczynaja sie klopoty. Falowanie obrotow, spadanie obrotow do zera i zaskok tak kilka razy i silnik przestaje pracowac , z odpaleniem bywa roznie raz bez problemu a innym razem za trzecim czwartym razem. Ma ktos pomysl co jest grane z tym zaplonem, a moze ktos juz mial taki problem i da mi rade jak go rozwiazac?
pozdrowienia |
_________________ krzysiek Fiat Tipo 1.4 ie '89
kris65@onet.eu |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-07-2007, 13:11
|
|
|
A czujnik temperatury? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
kris65
Wiek: 59 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Newbridge
Województwo: Other
|
Wysłany: 15-07-2007, 13:13
|
|
|
ale ktory? czujnik temp.wody,
wsółpracujący z jednostką sterującą pracą silnika, ten z niebieska kosteczka?
bo na ten czujnik czekam jezeli to jest przyczyna to mam nadzieje ze moje probleby znikna bezpowrotnie |
_________________ krzysiek Fiat Tipo 1.4 ie '89
kris65@onet.eu |
|
|
|
|
|
arti
Wiek: 44 Dołączył: 18 Paź 2006 Posty: 133 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-07-2007, 13:19
|
|
|
po przekroczeniu 90 st. nieprzyspiesza? jest zamulony? |
|
|
|
|
kris65
Wiek: 59 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Newbridge
Województwo: Other
|
Wysłany: 15-07-2007, 13:22
|
|
|
arti napisał/a: | po przekroczeniu 90 st. nieprzyspiesza? jest zamulony? |
tak ciezko wchodzi na obroty, ale to sie dzieje tylko jak stoje w korku lub dluzej na swiatlach |
_________________ krzysiek Fiat Tipo 1.4 ie '89
kris65@onet.eu |
|
|
|
|
arti
Wiek: 44 Dołączył: 18 Paź 2006 Posty: 133 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-07-2007, 13:29
|
|
|
Jeżeli ostatnio zdejmowałeś klemy z akumulatora, to przydałby się reset komputera, może ma złe dane. Często niedokręcona klema iskrzy, komp głupieje itp. Takie objawy daje też przebicie na cewce lub przewodach, ale przecież masz nowe więc zresetuj go i zobacz co się stanie. Mi pomogło. |
|
|
|
|
kris65
Wiek: 59 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Newbridge
Województwo: Other
|
Wysłany: 15-07-2007, 13:31
|
|
|
arti napisał/a: | Jeżeli ostatnio zdejmowałeś klemy z akumulatora, to przydałby się reset komputera, może ma złe dane. Często niedokręcona klema iskrzy, komp głupieje itp. Takie objawy daje też przebicie na cewce lub przewodach, ale przecież masz nowe więc zresetuj go i zobacz co się stanie. Mi pomogło. |
dzieki zaraz to zrobie i zobacze co z tego bedzie |
_________________ krzysiek Fiat Tipo 1.4 ie '89
kris65@onet.eu |
|
|
|
|
arti
Wiek: 44 Dołączył: 18 Paź 2006 Posty: 133 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-07-2007, 13:35
|
|
|
a wiesz jak zresetować? |
|
|
|
|
kris65
Wiek: 59 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Newbridge
Województwo: Other
|
Wysłany: 15-07-2007, 13:36
|
|
|
arti napisał/a: | a wiesz jak zresetować? |
wydaje mi sie ale moze jestem w bledzie to popraw mnie odlaczyc + i - od akumulatora na jakies 0,5 godziny i po sprawie, zgadza sie |
_________________ krzysiek Fiat Tipo 1.4 ie '89
kris65@onet.eu |
|
|
|
|
arti
Wiek: 44 Dołączył: 18 Paź 2006 Posty: 133 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-07-2007, 13:43
|
|
|
może być i tak. Ja stosuje inną metode. Odpalam zimny silnik bez dodawania gazu, czekam aż rozgrzeje się do 90 stopni, gasze. Następnie zdejmuje klemy, i stykam je ze sobą na 35 sekund, potem zakładam i jest gotowe. Takie postępowanie poradził mi znajomy mechanik, który miał dużo wspólnego z naprawą fiatów.
Po takim resecie komputer wraca do ustawień podstawowych. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-07-2007, 13:58
|
|
|
Cytat: | wsółpracujący z jednostką sterującą pracą silnika, ten z niebieska kosteczka? |
Dokładnie ten. Sprawdz jego rezystancje w różnych temperaturach. Jego charakterystyka jest w Downloadzie.
** Dodano: 15-07-2007, 15:00 **
arti, do 90C?
Eee to raczej chodzi o to, aby komputer się "nauczył" odczytywać z czujników.
Każdy czujnik, nawet ten z ASO może się trochę różnić względem paramaterów.
Aby komputerek się dopasował do czujnika po to się odpala auto po resecie kompa i zostawia do nagrzania silnika. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
kris65
Wiek: 59 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Newbridge
Województwo: Other
|
Wysłany: 15-07-2007, 14:07
|
|
|
dzieki panowie, zaraz ruszam z odpaleniem i na mala przejazdzke zobacze czy jest ok
Kupilem jeszcze kleme + bo stara byla jakas podejrzana i jak podlaczylem akumulator i przekrecilem kluczyk to o dziwo nie zadzialalo mi podnoszenie okien oraz deska rozdzielcza wylaczona tylko co uslyszalem to wlaczenie przekaznikow. Silnik uruchomil mi sie bez problemu. po kilku przekreceniach stacyjka wszystko wrocilo do normy ale to dziwne, moze cos nie tak ze stacyjka? kocham tipo tyle niespodzianek i zaskakujacych zwrotow w akcji |
_________________ krzysiek Fiat Tipo 1.4 ie '89
kris65@onet.eu |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-07-2007, 21:09
|
|
|
arti napisał/a: | i stykam je ze sobą na 35 sekund |
odważnie |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
arti
Wiek: 44 Dołączył: 18 Paź 2006 Posty: 133 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-07-2007, 08:29
|
|
|
Czemu odważnie?
Niczego tym nieuszkodzisz, napięcie zgromadzone w module i jego podzespołach pozwala na zresetowanie danych zgromadzonych przez komputer. Rozgrzanie do 90 st przed resetem jest celowe. Po resecie komputer musi odczytać dane dla temperatury pracy silnika i dopasować się do nich. Jeżeli zrobiłoby się to na zimnym silniku to dane byłyby błędne, po rozgrzaniu silnik by się zalewał(sprawdzałem tak naprawe jest).
Miałem kiedyś taki sam problem, silnik rozgrzewał się do 90st i jechać się niedało, gasł, szarpał. sprawdziłem wszystkie czujniki, wszystkie kable i nic niemogłem poradzić . Dopiero przy wymianie sprzęgła, znajomy zrobił reset w sposób opisany przezemnie powyżej i jak ręką odjął, wszystko wróciło do normy, nawet spalanie zmalało. Dodam że tą metodą to można resetować tylko moduły Magnetti Marelli. |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-07-2007, 18:15
|
|
|
arti napisał/a: | po rozgrzaniu silnik by się zalewał(sprawdzałem tak naprawe jest). |
słuchaj ja restart robie zawsze na zimnym silniku. wg mnie komp ma się "przyzwyczaić" do odczytów z czujników że tak powiem od początku. nic ki nie zalewa, chodzi dobrze. i nie zwieram kabli... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
kris65
Wiek: 59 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Newbridge
Województwo: Other
|
Wysłany: 16-07-2007, 19:53
|
|
|
konikks napisał/a: | arti napisał/a: | po rozgrzaniu silnik by się zalewał(sprawdzałem tak naprawe jest). |
słuchaj ja restart robie zawsze na zimnym silniku. wg mnie komp ma się "przyzwyczaić" do odczytów z czujników że tak powiem od początku. nic ki nie zalewa, chodzi dobrze. i nie zwieram kabli... |
No i tak zrobilem ale zanim wlaczyla sie wiatrak a na wskazniku mialem 90 stopni to silnik zgasl. Mam pytanie czy jak jest okolo 90 stopni i rozlacze czujnik temp.wody,
wsółpracujący z jednostką sterującą, to silnik pracuje troche lepiej, ten z niebieska kostka, gasnie ale nie tak czesto jak z podlaczonym. To ten czujnik jest walniety, czy moze cos innego? |
_________________ krzysiek Fiat Tipo 1.4 ie '89
kris65@onet.eu |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-07-2007, 22:06
|
|
|
Raczej czujnik. A sprawdziłeś jego rezystancję (oporność)?
Czujnik temp. wody zazwyczaj psuje się tak, że uzyskuje dużą oporność. Komputer wtedy myśli, że silnik jest zimny i może go zalewać paliwem, co prowadzi do nieprawidłowej pracy silnika.
Jeżeli równo z 90C Ci silnik gaśnie to widocznie ten czujnik w tym momencie świruje.
U mnie w Uno było tak, że chodził silnik. Rozgrzał się i było w miarę ok, a czasami tak świrował, że już ręce mi opadały. Wymieniłem sondę, map sensor i nadal było to samo. Wymieniłem czujnik od wody i auto znowu chodzi. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
kris65
Wiek: 59 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Newbridge
Województwo: Other
|
Wysłany: 16-07-2007, 22:08
|
|
|
miszko napisał/a: | Raczej czujnik. A sprawdziłeś jego rezystancję (oporność)?
Czujnik temp. wody zazwyczaj psuje się tak, że uzyskuje dużą oporność. Komputer wtedy myśli, że silnik jest zimny i może go zalewać paliwem, co prowadzi do nieprawidłowej pracy silnika.
Jeżeli równo z 90C Ci silnik gaśnie to widocznie ten czujnik w tym momencie świruje.
U mnie w Uno było tak, że chodził silnik. Rozgrzał się i było w miarę ok, a czasami tak świrował, że już ręce mi opadały. Wymieniłem sondę, map sensor i nadal było to samo. Wymieniłem czujnik od wody i auto znowu chodzi. |
dzieki, jutro zmierze i zobacze jaka jest rezystancja
** Dodano: 16-07-2007, 22:11 **
nie powiem ze na 100% bylo 90 stopni tak wskazywal mi wyswietlacz, ale to jest napewno zwiazane z temperatura. jeszcze raz dziekuje |
_________________ krzysiek Fiat Tipo 1.4 ie '89
kris65@onet.eu |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-07-2007, 14:18
|
|
|
przyda ci się |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
kris65
Wiek: 59 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Newbridge
Województwo: Other
|
Wysłany: 21-07-2007, 21:20
|
|
|
kurde mierzylem czujnik tem jak jest zimny i cholera omomierz wskazuje 0, dokladnie nic. A z tego zdjecia co konikks wkleil to wynika ze przy 20 stopniach powinien wachac sie w granicach 2000 do 4500 ohmow. W piatek droga powrotna z pracy byla jedna udreka, jakies z 4 razy przymusowy postuj, bez mozliwosci odpalenia i jest coraz gorzej. Silnik przestaje pracowac w czasie jazdy |
_________________ krzysiek Fiat Tipo 1.4 ie '89
kris65@onet.eu |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-07-2007, 19:28
|
|
|
no to masz go strzelonego - ciesz się że zdiagnozowałeś usterkę (choć te 0 Ohm to coś dziwnego )
na pewno masz dobry ohmomierz
sprawdź go jeszcze w gorącej wodzie (wrzuć do wrzątku) |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
kris65
Wiek: 59 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Newbridge
Województwo: Other
|
Wysłany: 22-07-2007, 21:31
|
|
|
konikks napisał/a: | no to masz go strzelonego - ciesz się że zdiagnozowałeś usterkę (choć te 0 Ohm to coś dziwnego )
na pewno masz dobry ohmomierz
sprawdź go jeszcze w gorącej wodzie (wrzuć do wrzątku) |
Mam nadzieje ze to ten czujnik, wczoraj mierzylem po przejechaniu to miernik wskazal mi na goracym silniku ( a ustawiony byl na 2k, czyli wnioskuje ze 2 kOmy) i pokazalo mi .295 jak wlacze miernik na tej pozycji to wskazuje mi 1. Mam nadzieje ze nic nie pokrzanilem
a jak zmierze rano na zimnym to widze 0
** Dodano: 24-07-2007, 20:44 **
Mialem nadzieje ze po kupnie czujnika temperatury silnik bedzie pracowal lepiej i niestety totalna klapa zaplacilem za czujnik 38.94 euro i nic. Pod komputer w serwisie fiata nie podlacza bo przeszkoda jest wiek samochodu, juz dawno powinien byc na zasluzonej emeryturze .Rece mi opadaja, pozostaje mi kupienie uzywanego modulu zaplonowego. Ale obawiam sie czy to nie bedzie nastepny moj niepotrzebny wydatek. mam nowa cewke, CPW, czujnik temp, przewody wysokiego napiecia, swiece, kopulka i niestety jak osiagnie temperature okolo 90 stopni to silnik gasnie, to dzieje sie jak stoje, jak jade to szrpnie i gasnie. Po takim zgasnieciu klopot z odpaleniem. Ma ktos moze jakis pomysl na ta usterke? Czy mam racje odnosnie tego modulu? Moze ktos juz mial taki problem? |
_________________ krzysiek Fiat Tipo 1.4 ie '89
kris65@onet.eu |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-03-2008, 22:32
|
|
|
odswieze temacik
i jak kris65 doszedles co bylo przyczyna takiego zachowania bo tez mi swiruje po nagrzaniu ale jeszcze nie wiem co jest przyczyna |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-03-2008, 22:53
|
|
|
a zrobiłeś wszystko to co mówili inni koledzy??? sprawdź może jeszcze sonde lambda... |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-03-2008, 23:04
|
|
|
czujnik temp sprawdzalem lambde odlanczalem nawet w warsztacie na salonie fiata stwierdzili ze to wina przepustnicy po wymienie brak efektow dalej to samo swiece byly wymieniane (iskry dedykowane do mojego silnika )kable janmora juz myslalem ze moze kable nieodpowiedznie zalozylem stare boscha tylko od 1 swiecy oizolowalem bo mial uszkodzona oslone fajki i to samo pozostal jeszcze CPW do sprawdzenia jak autko jest zimne to idzie jak zloto nawet nie zajaknie sie ciagnie na kazydch brotach i ciagnie do odciecia paliwa a tylko sie nagrzeje i zaczyna szarpac spadaja obroty czasami moge pedal gazu dac w podloge i brak jest jakiejkolwiek reakcji (a CPP zalozony inny razem z przepustnica i wtryskiem z jezdzacego auta )i to samo a jak sie zatrzymuje to i potrafi zgasnac i raz odpali a raz sa problemy zeby odpalil sprawdze jeszcze CPW i moze uda mi sie jeszcze zalatwic czujnik temp na podmianke bo swoj sprawdzalem po rezystancji i niby jest wpozadku ewentualnie zostanie do przeanalizowania cala instalacja elektryczna moze gdzies styki niedokonca lacza albo pod wplywem temp traca styk nie wiem juz powoli trace cierpliwosc w najgorzszym wypadku sprzedam autko i trzeba bedzie szukac cos innego bo nie bedzie sensu ladowac kasy na marne i sie meczyc bo nigdzie w trase nie mozna sie wybrac bo strach ze padnie |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
|