|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czerwone są szybsze... Nowy silnik => nowe życie :D |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-10-2007, 08:11 Czerwone są szybsze... Nowy silnik => nowe życie :D
|
|
|
Witam.
Na forum jestem już dosyć długo ale jakoś nigdy nie chciało mi sie nic napisać o swoim aucie, ale w końcu kiedyś trzeba.
Mój fiacik to Tipo 2.0 16V SEDICIVALVOLE w kolorze ROSSO RACING z 1991 roku, mniej więcej rok temu poszukiwałem swojego pierwszego auta, początkowo miała to być Astra GSI 2.0 C20XE ale troche brakowało mi funduszy i wtedy znalazłem ogłoszenie z tym Tipkiem. Telefon, rozmowa ze sprzedającym, potem rozmowa z Ego który auto kojarzył, nie minęły 4 dni i pojechałem busem do Krakowa i tak oto go kupiłem.
Auto w tej chwili w całości jak w oryginale ale trochę pracy mnie to kosztowało, silnik 160A8.046 czyli 148KM. W tej chwili auto posiada jeszcze instalacje LPG na BLOS'ie ale w niedługim czasie dostanie pod choinkę wtrysk gazu STAG 300.
Ze zmian w środku to praktycznie można powiedzieć tylko założone porządnie grające audio, radyjko Alpine CDE-9871R, w przednich drzwiach wylądował zestaw odseparowany PowerBass S-6c, w bagażniku skrzynka oparta na PowerBass'ie S-12 całość w tej chwili napędza wzmacniacz Blaupunkta GTA480, przewody zasilające wzmacniacz pociągnięte przez całe auto wprost z klem akumulatora przekroju 20mm2. Montaż głośników w drzwiach wymagał porządnego ich wytłumienia matami bitumicznymi w środku i od strony tapicerki tak że tworzą praktycznie zamknięta komorę [używałem mat APP], wszystkie cięgna zostały wytłumione specjalną gąbką nie chłonącą wilgoci, zamontowane zostały także dystanse do osadzenia 16cm niskośredniotonowców, wysokotonówki zostały zabudowane w trójkątach lusterek, na chwilę obecna pozostały do ukończenia nowe "kieszenie" na drzwi bo narazie ich całkowicie nie ma
Na zdjęciach autko trochę przybrudzone, niestety mamy jesień a ja nie miałem czasu go nawet umyć
|
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 21-10-2007, 09:14
|
|
|
no no no ladny tipek a najbardziej to mi sie siedzenia i tapicerka podoba |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-10-2007, 11:05
|
|
|
kolego możesz jeszcze zapodać audio w bagażniku
a co do koloru to to jest tylko przesąd |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-10-2007, 11:24
|
|
|
nom zapodaj fotki reszty audio. Ogolnie tipek spoko tylko ta gasnica z prawej strony :/ |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-10-2007, 12:19
|
|
|
StiviHouse napisał/a: | nom zapodaj fotki reszty audio. Ogolnie tipek spoko tylko ta gasnica z prawej strony :/ |
Gaśnica jest tam gdzie powinna, czyli w bardzo szybko dostępnym miejscu, już kiedyś widziałem kolesia który w szoku jak mu auto zaczęło sie palić nie mógł otworzyć bagażnika bo z nerwów nie trafiał kluczykiem w zamek więc gaśnica pozostanie z przodu.
Co do audio w bagażniku to standardowo wzmacniacz mocowany na oparciu tylnej kanapy na szerszej "połówce", subik to skrzynka około 40litrów netto według własnego projektu obita czarnym kocem z przednią ścianką ściętą lekko pod kątem, stoi sobie po lewej stronie bagażnika bo z prawej leży dojazdówka w pokrowcu. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-10-2007, 12:51
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Gaśnica jest tam gdzie powinna, czyli w bardzo szybko dostępnym miejscu, już kiedyś widziałem kolesia który w szoku jak mu auto zaczęło sie palić nie mógł otworzyć bagażnika bo z nerwów nie trafiał kluczykiem w zamek więc gaśnica pozostanie z przodu |
a tą gaśnicą to można ugasić,ale grilla na działce |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-10-2007, 12:58
|
|
|
ego napisał/a: | a tą gaśnicą to można ugasić,ale grilla na działce |
Aż takim optymistą bym nie był ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-10-2007, 13:29
|
|
|
w sumie to masz racje ale mozna by ja bylo umiescic w jakims mniej widoczynm miejscu, np pod siedzeniem z prawej strony :] |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-10-2007, 10:03
|
|
|
kubek1987 napisał/a: | najbardziej to mi sie siedzenia i tapicerka podoba | i mnie też widać że nie wyszarpana na bokach , ja kiedyś w swoim Tipku miałem plastikowe zagłówki powiem wam koszmar |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-10-2007, 15:48
|
|
|
ego napisał/a: | a tą gaśnicą to można ugasić,ale grilla na działce |
Taaa jak na zlocie 3 gaśnice były użyte z czego Budynia nie wypaliła, a dwie następne w tym moja jedynie zdołały tylko troche przytłumić ogień.
GrzesiekK., ładne fotele i dobrze się w nich siedzi. Kierownice też masz "tą" fajniejszą. Co do gaśnicy, to uważam, że masz ją w dobrym miejscu. Szybko i pod ręką, a aby nie straszyła to możesz zrobić tak jak jest to w UNO. W Uno jest takie "obicie" które zakrywa gaśnicę i normalnie jej nie widać. Gaśnica jest w tym samym miejścu jak Twoja. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-10-2007, 16:31
|
|
|
miszko napisał/a: | ego napisał/a: | a tą gaśnicą to można ugasić,ale grilla na działce |
Taaa jak na zlocie 3 gaśnice były użyte z czego Budynia nie wypaliła, a dwie następne w tym moja jedynie zdołały tylko troche przytłumić ogień. |
a wiesz,że o tym myślałem jak to pisałem ale sie wtedy działo,rob nie zauważył drzewa gaśnice niesprawne... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 10:35
|
|
|
Trzeba trochę odświeżyć temacik, autko od jakiegoś czasu pomyka na nowym niższym zawiasie: B6 + H&R i wygląda sobie to tak:
W tej chwili jestem w trakcie budowania prawie od podstaw nowego serducha, stare niestety w końcu odmówiło współpracy ze mną Przyjechał już wał korbowy w nominale od 2.0 Turbo + korbowody, odelzony zamach, nowa pompa oleju, zaklepana już leży dla mnie skrzynia z Visco [szpera] z dedry turbo, w tej chwili obrabiam głowice [porting itp. plus polerka komory spalania i zaworów], chips RpLab, jak poskładam wszytko do kupy powinno być wesoło. Następny etap to wysłanie do Krakowa do przerobienia na coś o "mocno-sportowej charakterystyce" drugiego kompletu wałków rozrządu które leża od jakiegos czasu i czekają na wolną gotówke ...
A tak wyglądaja tłoki po wstępnej polerce... jeszcze troche pracy i będzie lustro
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 11:58
|
|
|
GrzesiekK., no to 200 KM powinno byc spokojnie tyymbardzie ze turbo z dedry wepchniesz powodzienia w pracach
pzdr.Albert |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 13:41
|
|
|
albert19912 napisał/a: | GrzesiekK., no to 200 KM powinno byc spokojnie tyymbardzie ze turbo z dedry wepchniesz powodzienia w pracach
pzdr.Albert |
Coś niedokładnie doczytałeś, silnik pozostaje nadal N/A czyli niedoładowany realnie mysle że po poprawce głowicy, chipsie koło 170KM wypluje, a po zmianie wałków rozrzadu później nie wiem ile może być, dłubanie N/A jest nieprzewidywalne, z dedry turbo to skrzynia ląduje, dokładniej dyferencjał ze szpera Fergussona [potocznie visco] połączony z resztą z 16V [chcę zachować krótsze seryjne przełożenia z sedici].
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 19:46
|
|
|
zeczywiscie umkło mi to ale i tak powodzienia |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-07-2008, 20:41
|
|
|
Trochę wieści z pola walki, do sedici przyjechal wał i korbowody od dedry turbo w nominale co mnie niezmiernie cieszy, głowica poskładana, nówki zaworki, gniazda, prowadnice zaworowe, planowanko, porting i polerka kanałów, w sumie muszę powiedzieć że ze starego silnika tylko tłoki zostaną, blok i kolektory ;] wszystkie uszczelnienia, paski, napinacze, pompa wody itp. nowe .... więc serducho będzie jak dzwon
Poniżej parę fotek "pacjentów" z mojej "dziupli"
Jak widać sedici stoi sobie z mniejszym bratem uno ;] ale tez szybkim bo 1.3T
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-07-2008, 20:54
|
|
|
GrzesiekK., widać że w garażu praca wre... litr, 0,7 i połówka |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-07-2008, 21:20
|
|
|
ubek napisał/a: | GrzesiekK., widać że w garażu praca wre... litr, 0,7 i połówka |
Hehe no jakoś tak wyszło, dopiero po wrzuceniu na forum zdjęcia zauważyłem że trunki wzmacniające się uwieczniły ;]
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-07-2008, 21:26
|
|
|
ubek, no cóż innego ty mógłbyś tam dojrzeć |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-07-2008, 09:44
|
|
|
Rudiger, hehe jakbym widział swoja głowicę, dziś walczę z kolektorem ssącym ....
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Dragomi
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 151 Skąd: Czechowice-Dziedzice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-07-2008, 15:00
|
|
|
Raku napisał/a: | Będzie ganiać, jak się nie rozpadnie |
oraz dopóki się nie rozpadnie chyba że go prędzej sprzedasz lecz to chyba nie grozi |
_________________ Pod opieką:
Seat Toledo 1.8
Seat Ibiza 1.2(system porshe)
Fiat Tempra 1.6;] |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-07-2008, 16:10
|
|
|
Dragomi napisał/a: | Raku napisał/a: | Będzie ganiać, jak się nie rozpadnie |
oraz dopóki się nie rozpadnie chyba że go prędzej sprzedasz lecz to chyba nie grozi |
Powiem szczerze, w tej chwili w ten silnik poszło tyle kasy że głupota wielką moja była by decyzja o sprzedaniu auta, zwłaszcza że dodatkowo jakies pół roku temu w aucie wylądowało całe kompletnie nowe zawieszenie Bilstein B6 + H&R wraz w nowymi poduchami górnymi i łożyskami, wahacze, końcówki kierownicze, łączniki stabilizatora i jego gumy, łożyska tylnych wahaczy, cały układ hamulcowy auta też doinwestowany, ogólnie auto mechanicznie igła.
Kolejny upgrade to skrzynia z visco od dedry turbo, która czeka na chwilę wolnego czasu żebym przy niej pogmerał .... a potem.... wizyta w Rewarze - niektórzy pewnie po nazwie firmy juz wiedzą wjakim celu
Wielu z Was zapewne myśli sobie że jestem jakis nie normalny że w 17-to letnie auto wpakowałem ładne pare tysięcy złotych za które można by było kupic drugie auto, ale naprawde sedici daje tyle frajdy z jazdy ze nie szkoda mi tej kasy.
Kiedys chcialem sprzedać sedici, było ogłoszenie jakis czas, byli chętni do kupna ale odeszło mi ze wzgledu na to że nie mogłem znaleźć auta które po przesiadce z sedici dawało by mi frajde z jazdy, Bravo HGT jakies takie nijakie, bez emocji, Alfa 145QV tu już lepiej zdecydowanie wypadła niż Bravo ale jednak ciut za mała, dopiero prawdziwą frajde i to "coś" do auta poczułem gdy wsiadłem w prawie dwustukonną Alfę 156 2,5 V6 i zakochałem się w tym aucie od pierwszej jazdy, zreszta tak samo było z sedici. Na chwilę obecna brakuje mi jeszcze troche funduszy na naprawde zadbana taka Alfę z 2000-2002r wiec sedici zostaje nadal w moim wladaniu a za jakies pol roku bedzie do kompletu upragniona Alfa ...... Wtedy Alfa=auto rodzinne, sedici = zabawka do wygłupów na torze ... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|