Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czerwone są szybsze... Nowy silnik => nowe życie :D
Autor Wiadomość
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-10-2007, 08:11   Czerwone są szybsze... Nowy silnik => nowe życie :D

Witam.

Na forum jestem już dosyć długo ale jakoś nigdy nie chciało mi sie nic napisać o swoim aucie, ale w końcu kiedyś trzeba.


Mój fiacik to Tipo 2.0 16V SEDICIVALVOLE w kolorze ROSSO RACING z 1991 roku, mniej więcej rok temu poszukiwałem swojego pierwszego auta, początkowo miała to być Astra GSI 2.0 C20XE ale troche brakowało mi funduszy i wtedy znalazłem ogłoszenie z tym Tipkiem. Telefon, rozmowa ze sprzedającym, potem rozmowa z Ego który auto kojarzył, nie minęły 4 dni i pojechałem busem do Krakowa i tak oto go kupiłem.

Auto w tej chwili w całości jak w oryginale ale trochę pracy mnie to kosztowało, silnik 160A8.046 czyli 148KM. W tej chwili auto posiada jeszcze instalacje LPG na BLOS'ie ale w niedługim czasie dostanie pod choinkę wtrysk gazu STAG 300.


Ze zmian w środku to praktycznie można powiedzieć tylko założone porządnie grające audio, radyjko Alpine CDE-9871R, w przednich drzwiach wylądował zestaw odseparowany PowerBass S-6c, w bagażniku skrzynka oparta na PowerBass'ie S-12 całość w tej chwili napędza wzmacniacz Blaupunkta GTA480, przewody zasilające wzmacniacz pociągnięte przez całe auto wprost z klem akumulatora przekroju 20mm2. Montaż głośników w drzwiach wymagał porządnego ich wytłumienia matami bitumicznymi w środku i od strony tapicerki tak że tworzą praktycznie zamknięta komorę [używałem mat APP], wszystkie cięgna zostały wytłumione specjalną gąbką nie chłonącą wilgoci, zamontowane zostały także dystanse do osadzenia 16cm niskośredniotonowców, wysokotonówki zostały zabudowane w trójkątach lusterek, na chwilę obecna pozostały do ukończenia nowe "kieszenie" na drzwi bo narazie ich całkowicie nie ma :D



Na zdjęciach autko trochę przybrudzone, niestety mamy jesień a ja nie miałem czasu go nawet umyć :D










_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
  
     assistance
 
 
kubek 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 459
Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 21-10-2007, 09:14   

no no no ladny tipek 8) a najbardziej to mi sie siedzenia i tapicerka podoba :D
     Moneta
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-10-2007, 11:05   

kolego możesz jeszcze zapodać audio w bagażniku

a co do koloru to to jest tylko przesąd :lalala:
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-10-2007, 11:24   

nom zapodaj fotki reszty audio. Ogolnie tipek spoko tylko ta gasnica z prawej strony :/
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-10-2007, 12:19   

StiviHouse napisał/a:
nom zapodaj fotki reszty audio. Ogolnie tipek spoko tylko ta gasnica z prawej strony :/



Gaśnica jest tam gdzie powinna, czyli w bardzo szybko dostępnym miejscu, już kiedyś widziałem kolesia który w szoku jak mu auto zaczęło sie palić nie mógł otworzyć bagażnika bo z nerwów nie trafiał kluczykiem w zamek więc gaśnica pozostanie z przodu.

Co do audio w bagażniku to standardowo wzmacniacz mocowany na oparciu tylnej kanapy na szerszej "połówce", subik to skrzynka około 40litrów netto według własnego projektu obita czarnym kocem z przednią ścianką ściętą lekko pod kątem, stoi sobie po lewej stronie bagażnika bo z prawej leży dojazdówka w pokrowcu.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-10-2007, 12:51   

GrzesiekK. napisał/a:
Gaśnica jest tam gdzie powinna, czyli w bardzo szybko dostępnym miejscu, już kiedyś widziałem kolesia który w szoku jak mu auto zaczęło sie palić nie mógł otworzyć bagażnika bo z nerwów nie trafiał kluczykiem w zamek więc gaśnica pozostanie z przodu

a tą gaśnicą to można ugasić,ale grilla na działce :lalala:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-10-2007, 12:58   

ego napisał/a:
a tą gaśnicą to można ugasić,ale grilla na działce :lalala:



Aż takim optymistą bym nie był ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-10-2007, 13:29   

w sumie to masz racje ale mozna by ja bylo umiescic w jakims mniej widoczynm miejscu, np pod siedzeniem z prawej strony :]
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Jarek 5TT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 62
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 297
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-10-2007, 10:03   

kubek1987 napisał/a:
najbardziej to mi sie siedzenia i tapicerka podoba
i mnie też widać że nie wyszarpana na bokach , ja kiedyś w swoim Tipku miałem plastikowe zagłówki powiem wam koszmar :red_kartka:
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 22-10-2007, 15:48   

ego napisał/a:
a tą gaśnicą to można ugasić,ale grilla na działce

Taaa jak na zlocie ;) 3 gaśnice były użyte z czego Budynia nie wypaliła, a dwie następne w tym moja jedynie zdołały tylko troche przytłumić ogień.

GrzesiekK., ładne fotele i dobrze się w nich siedzi. Kierownice też masz "tą" fajniejszą. Co do gaśnicy, to uważam, że masz ją w dobrym miejscu. Szybko i pod ręką, a aby nie straszyła to możesz zrobić tak jak jest to w UNO. W Uno jest takie "obicie" które zakrywa gaśnicę i normalnie jej nie widać. Gaśnica jest w tym samym miejścu jak Twoja.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-10-2007, 16:31   

miszko napisał/a:
ego napisał/a:
a tą gaśnicą to można ugasić,ale grilla na działce

Taaa jak na zlocie ;) 3 gaśnice były użyte z czego Budynia nie wypaliła, a dwie następne w tym moja jedynie zdołały tylko troche przytłumić ogień.

a wiesz,że o tym myślałem jak to pisałem :lol: ale sie wtedy działo,rob nie zauważył drzewa haha gaśnice niesprawne...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-07-2008, 10:35   

Trzeba trochę odświeżyć temacik, autko od jakiegoś czasu pomyka na nowym niższym zawiasie: B6 + H&R i wygląda sobie to tak:





W tej chwili jestem w trakcie budowania prawie od podstaw nowego serducha, stare niestety w końcu odmówiło współpracy ze mną :D Przyjechał już wał korbowy w nominale od 2.0 Turbo + korbowody, odelzony zamach, nowa pompa oleju, zaklepana już leży dla mnie skrzynia z Visco [szpera] z dedry turbo, w tej chwili obrabiam głowice [porting itp. plus polerka komory spalania i zaworów], chips RpLab, jak poskładam wszytko do kupy powinno być wesoło. Następny etap to wysłanie do Krakowa do przerobienia na coś o "mocno-sportowej charakterystyce" drugiego kompletu wałków rozrządu które leża od jakiegos czasu i czekają na wolną gotówke ...

A tak wyglądaja tłoki po wstępnej polerce... jeszcze troche pracy i będzie lustro :D

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-07-2008, 11:58   

GrzesiekK., no to 200 KM powinno byc spokojnie tyymbardzie ze turbo z dedry wepchniesz powodzienia w pracach
pzdr.Albert
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-07-2008, 13:41   

albert19912 napisał/a:
GrzesiekK., no to 200 KM powinno byc spokojnie tyymbardzie ze turbo z dedry wepchniesz powodzienia w pracach
pzdr.Albert


Coś niedokładnie doczytałeś, silnik pozostaje nadal N/A czyli niedoładowany realnie mysle że po poprawce głowicy, chipsie koło 170KM wypluje, a po zmianie wałków rozrzadu później nie wiem ile może być, dłubanie N/A jest nieprzewidywalne, z dedry turbo to skrzynia ląduje, dokładniej dyferencjał ze szpera Fergussona [potocznie visco] połączony z resztą z 16V [chcę zachować krótsze seryjne przełożenia z sedici].

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-07-2008, 19:46   

zeczywiscie umkło mi to ale i tak powodzienia
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-07-2008, 09:05   

GrzesiekK. napisał/a:
realnie mysle że po poprawce głowicy, chipsie koło 170KM wypluje,

lajf is brutal :doubt:
Myślę, że po wałkach będziesz miał ze 170KM, ale ze 'szperą' będzie ganiać jakby miało 185KM ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-07-2008, 20:41   

Trochę wieści z pola walki, do sedici przyjechal wał i korbowody od dedry turbo w nominale :lol: co mnie niezmiernie cieszy, głowica poskładana, nówki zaworki, gniazda, prowadnice zaworowe, planowanko, porting i polerka kanałów, w sumie muszę powiedzieć że ze starego silnika tylko tłoki zostaną, blok i kolektory ;] wszystkie uszczelnienia, paski, napinacze, pompa wody itp. nowe .... więc serducho będzie jak dzwon :D

Poniżej parę fotek "pacjentów" z mojej "dziupli" :)





Jak widać sedici stoi sobie z mniejszym bratem uno ;] ale tez szybkim bo 1.3T :lol:

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 17-07-2008, 20:54   

GrzesiekK., widać że w garażu praca wre... litr, 0,7 i połówka :D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-07-2008, 21:20   

ubek napisał/a:
GrzesiekK., widać że w garażu praca wre... litr, 0,7 i połówka :D


Hehe no jakoś tak wyszło, dopiero po wrzuceniu na forum zdjęcia zauważyłem że trunki wzmacniające się uwieczniły ;]

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-07-2008, 21:26   

ubek, no cóż innego ty mógłbyś tam dojrzeć haha
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 18-07-2008, 09:33   

Świetna robota, teraz to będzie jeździć :lol:
A ja się pochwalę swoimi podbojami w temacie głowicy-choć nie jest to Fiat ;D
http://www.motoretro.org....oto/kanaly6.jpg
http://www.motoretro.org....oto/kanaly5.jpg
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-07-2008, 09:44   

Rudiger, hehe jakbym widział swoja głowicę, dziś walczę z kolektorem ssącym ....

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-07-2008, 11:16   

Walcz walcz :)
Będzie ganiać, jak się nie rozpadnie ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Dragomi 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 151
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-07-2008, 15:00   

Raku napisał/a:
Będzie ganiać, jak się nie rozpadnie ;D

oraz dopóki się nie rozpadnie chyba że go prędzej sprzedasz lecz to chyba nie grozi
_________________
Pod opieką:
Seat Toledo 1.8
Seat Ibiza 1.2(system porshe)
Fiat Tempra 1.6;]
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-07-2008, 16:10   

Dragomi napisał/a:
Raku napisał/a:
Będzie ganiać, jak się nie rozpadnie ;D

oraz dopóki się nie rozpadnie chyba że go prędzej sprzedasz lecz to chyba nie grozi


Powiem szczerze, w tej chwili w ten silnik poszło tyle kasy że głupota wielką moja była by decyzja o sprzedaniu auta, zwłaszcza że dodatkowo jakies pół roku temu w aucie wylądowało całe kompletnie nowe zawieszenie Bilstein B6 + H&R wraz w nowymi poduchami górnymi i łożyskami, wahacze, końcówki kierownicze, łączniki stabilizatora i jego gumy, łożyska tylnych wahaczy, cały układ hamulcowy auta też doinwestowany, ogólnie auto mechanicznie igła.

Kolejny upgrade to skrzynia z visco od dedry turbo, która czeka na chwilę wolnego czasu żebym przy niej pogmerał .... a potem.... wizyta w Rewarze - niektórzy pewnie po nazwie firmy juz wiedzą wjakim celu :D

Wielu z Was zapewne myśli sobie że jestem jakis nie normalny że w 17-to letnie auto wpakowałem ładne pare tysięcy złotych za które można by było kupic drugie auto, ale naprawde sedici daje tyle frajdy z jazdy ze nie szkoda mi tej kasy.
Kiedys chcialem sprzedać sedici, było ogłoszenie jakis czas, byli chętni do kupna ale odeszło mi ze wzgledu na to że nie mogłem znaleźć auta które po przesiadce z sedici dawało by mi frajde z jazdy, Bravo HGT jakies takie nijakie, bez emocji, Alfa 145QV tu już lepiej zdecydowanie wypadła niż Bravo ale jednak ciut za mała, dopiero prawdziwą frajde i to "coś" do auta poczułem gdy wsiadłem w prawie dwustukonną Alfę 156 2,5 V6 i zakochałem się w tym aucie od pierwszej jazdy, zreszta tak samo było z sedici. Na chwilę obecna brakuje mi jeszcze troche funduszy na naprawde zadbana taka Alfę z 2000-2002r wiec sedici zostaje nadal w moim wladaniu a za jakies pol roku bedzie do kompletu upragniona Alfa ...... Wtedy Alfa=auto rodzinne, sedici = zabawka do wygłupów na torze ...
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load