|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problemy z FAHS |
Autor |
Wiadomość |
goodninja
witamy nowego
Wiek: 42 Dołączył: 11 Mar 2006 Posty: 5 Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-03-2006, 13:46 Problemy z FAHS
|
|
|
Witam
Problem polega na tym, że kiedy ustawie 18° to dmucha gorącym powietrzem (takim samym jak przy ustawieniach na 30°) Jak ustawie na Lo to dmucha zimnym a jak na 18 to gorącym Sprawdzałem juz czujniki temp. i niby zmienia się ich opór w zależności od temp. kable i wtyczki do czujników też są ok. Zastanawiam się czy moze być popsuty silniczek, który otwiera zawór nagrzewnicy albo któryś czujnik w jakiś cudowny sposób się przeskalował i zmienia swój opór ale nie w tym zakresie co trzeba. Byłbym bardzo wdzięczny jak ktoś by podał jakie parametry powinny miec te czujniki. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-03-2006, 18:45
|
|
|
Goodninja,a jak nastawiłeś 18 stopni i dmuchało Ci gorące powietrze,to jaką temperature miałeś w tym momencie samochodzie ?? |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
goodninja
witamy nowego
Wiek: 42 Dołączył: 11 Mar 2006 Posty: 5 Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-03-2006, 22:35
|
|
|
nie ma różnicy czy w aucie jest gorąco czy zimno, jak ustawie inaczej niż Lo to dmucha gorące powietrze |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-03-2006, 15:21
|
|
|
Czyli pasowało by się przyjżeć bliżej silniczkowi przy nagrzewnicy.Może w nim coś szczeliło i wychyla się zawsze na max.
U mnie jak nastawie na 18 stopni a w autku jest zimno to grzeje jak głupie,ale gdy bagrzeje do tych 18 stopni to zaczyna lecieć z kratek ciepławe powietrze.Najpierw sprawdź silniczek,potem czujniki temperatury,a potem sterownik. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
RaQ
Wiek: 65 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 91 Skąd: \/\//\\/\//\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-10-2006, 09:59
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | a jak nastawiłeś 18 stopni i dmuchało Ci gorące powietrze,to jaką temperature miałeś w tym momencie samochodzie ?? |
...to nie ma być zmienna temp. jak w klimie! Chyba, że nastawisz tryb "Auto", to może wtedy? choć też wątpię. Ja oczekuję, że temp. podawanego powietrza przez dmuchawę zależy od regulacji na panelu.
Podnoszę temat, ponieważ mam tak samo: system ZeroJedynkowy albo grzeje na full, albo wcale ...i to niezaleznie od "zadanej" temperatury w AHS, niezaleznie od temp. otoczenia itp.
Pytanie: co jest programatorem/regulatorem temperatury podawanego powietrza?, gdzie się znajduje?, jak to naprawić?, lub wymienić?, skąd to wziąć?, ile kosztuje?, itd, itd, itd, itd... |
_________________ *Tempra 1.6 - domowy dupowóz...
*TempRa 2.0 8v - reaktywacja...
*Tipo HFTurbo - by Raku...
*Saab 9-3 SC 1.9 TiD stg I -186KM/392Nm - mój dupowóz... |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-10-2006, 13:20
|
|
|
RaQ czy klima czy AHS to nie mam znaczenia.AHS nie może jedynie obniżyć temperatury poniżej panującej na zewnątrz samochodu.Czy jest MANUAL czy AUTO nawiew dąży do uzyskania temperatury która jest wyświetlona na wyświetlaczu.
Więc jeżeli ustawisz 22° to gdy jest w samochodzie zimno to będzie leciało gorące powietrze,żeby ogrzać jak najszybciej samochód do właśnie tej temperatury,a gdy ta temperatura zostanie już osiągnięta to powietrze wdmuchiwane będzie już zimniejsze żeby utrzymać tą temperature.
Trudno powiedzieć co masz uszkodzone.Na jakimś schemacie widziłem że niby w panelu sterowania jest wtyka do diagnozy całego układu.Osobiście jej nie widziałem.
Może masz padnięty czujnik temperatury wnętrza albo zawór przy nagrzwenicy działa tylko przy grzanicznych wartościach HI lub LO,bo centralka nie wie jaka jest temperatura w aucie.
Ewentualnie może być padnięty odczyt położenia klap nawiewu lub otwarcia/zamknięcia zaworu.
Trudno powiedzieć co to może być. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
RaQ
Wiek: 65 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 91 Skąd: \/\//\\/\//\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-10-2006, 13:42
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | jeżeli ustawisz 22° to gdy jest w samochodzie zimno to będzie leciało gorące powietrze,żeby ogrzać jak najszybciej samochód do właśnie tej temperatury,a gdy ta temperatura zostanie już osiągnięta to powietrze wdmuchiwane będzie już zimniejsze żeby utrzymać tą temperature. |
..to właśnie starałem się Ci/Wam uzmysłowić - właśnie nie jest tak jak piszesz!
Tak jak opisałeś działa KLIMATRONIK - tu chyba nikt nie ma wątpliwości, a u mnie gdy w lecie w aucie jest 40st. - włączam ogrzewanie na 18st. i ono kotłuje pełną mocą - tak jakby było nastawine 30st. lub nawet HI. W zimie regulacja temperatury jest manualna: po włączeniu na 18st. po chwili otwieram okno bo zdechnąć można lub znowu przełączam na LO i tak w kółko.
RATUNKU!!! Może ktoś NAPRAWDĘ wie co może być uszkodzone!
ZielonyTBG - dzięki i za to |
_________________ *Tempra 1.6 - domowy dupowóz...
*TempRa 2.0 8v - reaktywacja...
*Tipo HFTurbo - by Raku...
*Saab 9-3 SC 1.9 TiD stg I -186KM/392Nm - mój dupowóz... |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-10-2006, 14:14
|
|
|
RAQ FAHS różni się od klimy tylko tym że nie może schłodzić wnętrza samochodu do niższej temperatury niż jest na zewnątrz i tyle.
Ostatnio byłem na złomie bo pojawiła się Tempra i chciałem co nie co skrobnąć, i znalazłem w schowku instrukcje do Tempry po Polsku i pisze w niej tak:
FAHS-"System ten jest sterowany przez elektroniczny zespół kontrolny,dążący do uzyskania zadanej temperatury w możliwie krótkim czasie.
Przy sterowaniu ręcznym temperatura (i inne funkcje nie regulowane ręcznie) będą kontrolowane automatycznie.
Przy próbie ustawienia temperatury niższej niż temp. otoczenia (niemożliwe w tym systemie),wartość temp. będzie błyskać przez ok. 10 sekund i następnie przejdzie w stan "czuwania".Zadana wartość temp. będzie wyświetlona do momentu jej zmiany.System osiągnie tę temp. dopiero gdy temp. otoczenia opadnia poniżej tej wartości."
A temperature na zewnątrz masz dobrą Może padł potencjometr w silniczku od zaworu nagrzewnicy.Może przeczyść wtyki w panelu ogrzewania i przy silniczkach bo coś przyśniedziało.
Zobacz TU |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
RaQ
Wiek: 65 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 91 Skąd: \/\//\\/\//\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-10-2006, 14:28
|
|
|
Dzięki , chyba coś zaczynam rozumieć |
_________________ *Tempra 1.6 - domowy dupowóz...
*TempRa 2.0 8v - reaktywacja...
*Tipo HFTurbo - by Raku...
*Saab 9-3 SC 1.9 TiD stg I -186KM/392Nm - mój dupowóz... |
|
|
|
|
Mir23
Wiek: 42 Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 87 Skąd: Chełm, Warszawa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-10-2006, 08:35
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | czy klima czy AHS to nie mam znaczenia.AHS nie może jedynie obniżyć temperatury poniżej panującej na zewnątrz samochodu.Czy jest MANUAL czy AUTO nawiew dąży do uzyskania temperatury która jest wyświetlona na wyświetlaczu.
Więc jeżeli ustawisz 22° to gdy jest w samochodzie zimno to będzie leciało gorące powietrze,żeby ogrzać jak najszybciej samochód do właśnie tej temperatury,a gdy ta temperatura zostanie już osiągnięta to powietrze wdmuchiwane będzie już zimniejsze żeby utrzymać tą temperature. |
Dokładnie tak jak napisałeś.
RaQ napisał/a: | Tak jak opisałeś działa KLIMATRONIK - tu chyba nikt nie ma wątpliwości, a u mnie gdy w lecie w aucie jest 40st. - włączam ogrzewanie na 18st. i ono kotłuje pełną mocą - tak jakby było nastawine 30st. lub nawet HI. W zimie regulacja temperatury jest manualna: po włączeniu na 18st. po chwili otwieram okno bo zdechnąć można lub znowu przełączam na LO i tak w kółko. |
najwyraźniej masz coś nie tak w swoim systemie. U mnie było dokładnie tak jak napisał Zielony W instrukcji jest opisana zasada działania, z której wynika, że ma działać tak, jak Zielony pisał |
_________________ Była: Tempra SW, 1.9 TD, XII.1993r, 140000km
Była: Micra 1.3, 1993r., 165000km
Jest: Audi A4 Avant 1.8 1996r. przebieg - kto to wie? |
|
|
|
|
lucas788
witamy nowego
Dołączył: 16 Gru 2005 Posty: 2 Skąd: sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-10-2006, 13:03
|
|
|
Witam,
mam problem dotyczący systemu automatycznej regulacji nawiewu. Polega on na tym ze za zadne skarby nie chce się ono wylaczyc, tzn po nacisnieciu przycisku sluzacego do wylaczenia gasnie wyswietlacz oraz podswietlenie panelu natomiast dmuchawa nadal pracuje.
jest to troche uciazliwe gdyz nawiew w temprze do najcichszych nie nalezy
Czy ktos z uzytkowników mial podobny problem ?
pozdrawiam
lukasz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|