Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pali bezpiecznik
Autor Wiadomość
solac 


Wiek: 56
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 20
Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 07-06-2006, 05:46   pali bezpiecznik

CZy ktoś wiedziałby dlaczego pali się bezpiecznik,gdy włączam (4) bieg dmuchawy!!! :sciana:

Pozdro!!
  
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-06-2006, 07:40   Re: pali bezpiecznik

solac napisał/a:
CZy ktoś wiedziałby dlaczego pali się bezpiecznik,gdy włączam (4) bieg dmuchawy!!!

Opcje są dwie:
1. zbyt mały bezpiecznik (np 10A zamiast 20A)
2. zwarcie w instalacji.

Sprawdź, jaki masz w tej chwili włożony bezpiecznik i wymień go chwilowo na większy. Jeśli się spali to patrz pkt 2. Jeśli się nie spali to sprawdź, jaki bezpiecznik zgodnie z zaleceniami producenta powinien być użyty i włóż właściwy. Jeśli ten "właściwy" będzie się palił to trzeba sprawdzić instalację - może masz zwarcie w silniku wentylatora dmuchawy...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
solac 


Wiek: 56
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 20
Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 07-06-2006, 09:55   

Opcje z bezpiecznikami już przerabiałem nie ma znaczenia jaki siedzi czy dużu czy mały, a jeśli chodzi instalację odrzucałem tę opcję, dlatego że, 1-2-3-bieg jest ok.Podejżewalem raczej sam przełącznik lub silniczek. Jeżeli żle myśle to proszę o podpowiedzi a może ktoś to już przerabiał!?
  
 
magi-marcin 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 323
Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-06-2006, 10:31   

solac napisał/a:
Podejżewalem raczej sam przełącznik lub silniczek.


Stawiam na 90% że to bedzie blaszka w przełączniku
_________________
Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek
     assistance   Moneta
 
 skype
 
solac 


Wiek: 56
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 20
Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 07-06-2006, 10:45   

Magi-Marcin rozumiem że spotkałeś się taką sytuacją?Czyli przełącznik obrotowy jest rozbieralny!? Czy to tylko przypuszczenia?Bo choinka moja praca zabiera mi dużo czasu dlatego chciałem uzyskać jak najwięcej informacji gdy zabiorę się za te cholerstwo!
  
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-06-2006, 13:08   

Witam !

O ile dobrze pamietam temat byl poruszany na forum wiec powinienes go znalesc bez wiekszych problemow :)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
tba 


Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 19
Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-06-2006, 13:35   

Witam !
Przełącznik jest rozbieralny(są tam blaszki stykowe) ,ale szczerze wątpię ,że to coś w przełączniku ... Rozbierz i sprawdź . Nic trudnego ... spróbuj zmienić bezpiecznik na większy ... Na 4ce płyną większe prądy być może pali się ponieważ jest zbyt mały ...
_________________
tomba Tipo 1.8ie GranTurismo
  
 
magi-marcin 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 323
Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-06-2006, 14:12   

tba napisał/a:
Witam !
Przełącznik jest rozbieralny(są tam blaszki stykowe) ,ale szczerze wątpię ,że to coś w przełączniku ... Rozbierz i sprawdź . Nic trudnego ... spróbuj zmienić bezpiecznik na większy ... Na 4ce płyną większe prądy być może pali się ponieważ jest zbyt mały ...


Jest rozbieralny tak jak napisał tba . miałem takie cudo i w srodku jedna blaszka sie wygła i jak palec do niej dochodził robiło sie zwarcie i bazpiecznik kaput.

tba on już wkładał większe bezpieczniki
_________________
Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek
     assistance   Moneta
 
 skype
 
solac 


Wiek: 56
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 20
Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 07-06-2006, 17:48   

Kurcze z większymi bezpiecznikami próbowałem i kaplica!!To samo!A co do tematu na forum to szukałem (wydaję mi się) dogłębnie, nie natrafiłem na podobny przypadek.Zostaje mi tylko opcja przełącznika i chyba silniczka.

Pozdro !!
  
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-06-2006, 18:32   

4 bieg to prąd płynący bezpośrednio do silnika czyli bez opornika.Gdyby silnik był walnięty to wogule by stał a i opornik szlag by trafił-wyjarałby się.Stawiam na włącznik.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-06-2006, 22:20   

zgadza się, wyłącznik , ewentualnie na siłę jakieś zwarcie (uszkodzenie) uzwojeń silnika, na biegu 1-2-3 idzie przez oporniki, to jeszcze, ale na 4 bezpośrednio jak idzie na 'zmniejszone' (przez zwarcie w uzwojeniu) uzwojenie to prąd za duży i pali...
rozbierz i wyklucz włącznik to się dowiesz, albo ew pod schowkiem jak jest ten wkład z opornikami to go wyjmij i kabelkami bezpośrednio podłącz dmuchawę poprzez jakiś bezpiecznik do 12V, z pominięciem włącznika i instalacji (podczep się do wyjścia płytki z opornikami a tą wyjmij a drugą stronę kabla do zasilania poprzez bezpiecznik). Omijając włącznik(zmianę biegów dmuchawy) wiesz już czy to jego wina
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
magi-marcin 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 323
Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-06-2006, 23:17   

picek napisał/a:
4 bieg to prąd płynący bezpośrednio do silnika czyli bez opornika.Gdyby silnik był walnięty to wogule by stał a i opornik szlag by trafił-wyjarałby się.Stawiam na włącznik.

wyjaśnił prosto i logicznie
pozdrawiam
_________________
Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek
     assistance   Moneta
 
 skype
 
solac 


Wiek: 56
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 20
Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 08-06-2006, 11:48   

Dzięki!! teraz sprawa jest jasna a więc zestaw wkrętaków i do dzieła!! O efektach napiszę jeszcze raz DZIĘKI!! i
POZDRO!!
  
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-06-2006, 09:49   

Ja stawiam raczej na opornik silnika dmuchawy. Umieszczony jest nad nogami pasazera i przykręcony na dwa wkręty.. Silnik jeśli juz cos to by palić bezpiecznik na kadym biegu......
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
Artur 



Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 35
Skąd: Kłodzko
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-11-2006, 14:51   

Witam tez mi pali bezpiecznik na 4 bigu ale po jakis 10 minutach ale miedzy czasie zaczyna mi smierdziec z ogzewania spalenizna jagby palily sie kable i tez niewiem co to moze byc
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-11-2006, 22:12   

pali Ci bezpiecznik i śmierdzi spalenizną? a rozbierałeś to? może masz gdzieś styki np od kostki ten tego, zaśniedziałe, brudne, 'spawające', 'robią' za opornik powiedzmy gdzie wytwarza się ciepło i coś się topi? a może na samej płytce z rezystorami? a najprawdopodobniej za duży prąd ciągnie dmuchawa bo się przyciera silnik... wyjąć i popatrzeć, może syfu już tyle, starczy wyczyścić, a może silnik niestety ma dość...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load