Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpala i gaśnie
Autor Wiadomość
Matizz 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 216
Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-05-2007, 21:43   Odpala i gaśnie

Wieczorem chciałem odpalić mojego tipolonga ale:
za pierwszy razem odpalił od razu ale zaraz zgasł
następnie zarówno na LPG jak i PB przy próbie odpalenia długo kręcił ale w końcu odpalał lecz zaraz gasł, było kilka takich prób kończyły się one podobnym efektem.

Po ok. 0,5h przejażdżce wszystko wróciło do normy auto odpalało normalnie już nie gasło.
No i oczywiście moje pytanie cóż to może być za przyczyna, dodam jeszcze ze mam problem z wolnymi obrotami są za niskie (korkowiec nowy).
_________________
TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys :D (Podtlenek Butanu- LPG)
     assistance   Moneta
 
 
Broadway 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 199
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-05-2007, 21:52   

Prawdopodobnie potencjometr przepustnicy Ci szwankuje
     Moneta
 
Matizz 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 216
Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-05-2007, 16:11   

Cytat:
Prawdopodobnie potencjometr przepustnicy Ci szwankuje


Przeczyściłem go i może trochę się poprawiło, nie gaśnie odraz jak go zapale, oczywiści podczas odpalania musze uciskać pedał gazu żeby obrazu złapał wysokie obroty, ale już nie muszę czekać aż się wystarczająco nagrzeje. Jeszcze jedna sprawa która dziś zauważyłem wjeżdżając już do garażu, tak z ciekawości przełączyłem na benzynę i chciałem przygazować na luzie to się strasznie dusił, dopiero delikatnie manewrując pedałem gazu można było wejść na wysokie obroty, a trzymając pedał w podłodze gasł po chwili. Na gazie jest już zupełnie normalnie i bez problemu wchodzi na obroty. Oczywiści na wolnych obrotach zarówno na benzynie jak i na LPG trzęsie niemiłosiernie budą.
I w końcu moje pytanie jako że chce uniknąć wizyty w elektomechanika bo to na pewno będzie się wiązało z dużym kosztem, a obecnie jeszcze wymieniam rozrząd i chce zainwestować w oryginalne części. To wiadomo szukam gdzieś oszczędności, i czy aby napewno jest ten potencjometr przepustnicy, bo wymienić go mogę sam dzięki manualowi w dziale download i niekoniecznie musze, chce płacić za to mechanikowi, jeśli oczywiście to tylko to.
Dodam jeszcze, chodź nie wiem czy to istotne, że mam jeszcze oryginalne niewymieniane przewody WN, kopółkę, palec , świece wymieniałem rok temu w wakacje.

Jeśli macie jakieś rady dla mnie to z góry dziękuje za odp.
POZDRO
_________________
TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys :D (Podtlenek Butanu- LPG)
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-06-2007, 22:30   

jak na benie miałeś taki efekt i w ten sposób jedynie mogłeś wejść na wysokie obroty to coś Ci go zalewało po prostu, dlatego się dusił, za dużo paliwka w mieszance... szukać tego przyczyny
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Matizz 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 216
Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-06-2007, 22:39   

No własne tylko co może to powodować i czy to samo jest odpowiedzialne za te problemy przy odpalaniu ?? i Wolnych obrotach???
_________________
TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys :D (Podtlenek Butanu- LPG)
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-06-2007, 22:49   

Masz gaz, nie? To się dzieiej zarówno ba Pb i na LPG?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Matizz 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 216
Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-06-2007, 22:55   

Mam LPG i tak, żeby go odpalić czy to na LPG czy PB musze wcisnąć pedał żeby bo inaczej odrazy gaśnie, na LPG jest o tyle lepiej bo jak już go trochę podgazuje to trzyma na tyle obroty żeby nie zgasnąć.
_________________
TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys :D (Podtlenek Butanu- LPG)
     assistance   Moneta
 
 
KRT 



Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 397
Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-06-2007, 11:28   

A ja sie podepne bo mam podobny problem z tym tylko że mi jak odpali na benzynie to odrazu gaśnie a na gazie odpala elegancko i jezdzi . Podczas jazdy na LPG i przy próbie przełączenia na PB spadaja obroty i gasnie i nic niedaje trzymanie pedału gazu a nadodatek zaczyna cuchnąć paliwem w aucie :red_kartka: :sciana:
_________________
:drive: NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi :diabelek: Tipo 2.0 8v <-rozbity :death: Calibra C20NE :hipis:
     assistance
 
 
Matizz 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 216
Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-06-2007, 11:35   

U mnie z kolei jak jadę dłużej na gazie jakąś trasę czy cos, to mam tez wrażenie jakby cos śmierdziało jakby gaz ale nie do końca, taki dziwny zapach. Sam już nie wiem co z nim jest??

** Dodano: 03-06-2007, 19:54 **
No i jeszcze ostatnie spostrzeżenia, jazda na Pb jest praktycznie niemożliwa, jadąc na LPG przełączyłem go na Pb i gdy dodaje gazu i go zalewa i samochód zwalnia,(sytuacja podobna do tej gdy kończy się gaz w zbiorniku i niema już ciśnienia) wskazówka ekonomizer wychyla się w prawo do samego końca. Na LPG idzie normalnie nie jest odczuwalny żaden spadek mocy.
_________________
TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys :D (Podtlenek Butanu- LPG)
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 29-09-2007, 22:19   

ja tez tak mam ;p jak odpalam na gazie jak zimny to czasami ( nie zawsze) pod odpaleniu musze gazowac bo inaczej trzepie buda i żarzy sie kontrolka akumulatora, i jak zostawie na niskich obrotach silnik gasnie. Objawy te ustepuja jak temperetura dojdzie do ok. 60 stopni. Nie wiem jak na PB bo jeszcze nie odpalalem ;d
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load