|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Odpala i gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
Matizz
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 216 Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-05-2007, 21:43 Odpala i gaśnie
|
|
|
Wieczorem chciałem odpalić mojego tipolonga ale:
za pierwszy razem odpalił od razu ale zaraz zgasł
następnie zarówno na LPG jak i PB przy próbie odpalenia długo kręcił ale w końcu odpalał lecz zaraz gasł, było kilka takich prób kończyły się one podobnym efektem.
Po ok. 0,5h przejażdżce wszystko wróciło do normy auto odpalało normalnie już nie gasło.
No i oczywiście moje pytanie cóż to może być za przyczyna, dodam jeszcze ze mam problem z wolnymi obrotami są za niskie (korkowiec nowy). |
_________________ TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys (Podtlenek Butanu- LPG)
|
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-05-2007, 21:52
|
|
|
Prawdopodobnie potencjometr przepustnicy Ci szwankuje |
|
|
|
|
Matizz
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 216 Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-05-2007, 16:11
|
|
|
Cytat: | Prawdopodobnie potencjometr przepustnicy Ci szwankuje |
Przeczyściłem go i może trochę się poprawiło, nie gaśnie odraz jak go zapale, oczywiści podczas odpalania musze uciskać pedał gazu żeby obrazu złapał wysokie obroty, ale już nie muszę czekać aż się wystarczająco nagrzeje. Jeszcze jedna sprawa która dziś zauważyłem wjeżdżając już do garażu, tak z ciekawości przełączyłem na benzynę i chciałem przygazować na luzie to się strasznie dusił, dopiero delikatnie manewrując pedałem gazu można było wejść na wysokie obroty, a trzymając pedał w podłodze gasł po chwili. Na gazie jest już zupełnie normalnie i bez problemu wchodzi na obroty. Oczywiści na wolnych obrotach zarówno na benzynie jak i na LPG trzęsie niemiłosiernie budą.
I w końcu moje pytanie jako że chce uniknąć wizyty w elektomechanika bo to na pewno będzie się wiązało z dużym kosztem, a obecnie jeszcze wymieniam rozrząd i chce zainwestować w oryginalne części. To wiadomo szukam gdzieś oszczędności, i czy aby napewno jest ten potencjometr przepustnicy, bo wymienić go mogę sam dzięki manualowi w dziale download i niekoniecznie musze, chce płacić za to mechanikowi, jeśli oczywiście to tylko to.
Dodam jeszcze, chodź nie wiem czy to istotne, że mam jeszcze oryginalne niewymieniane przewody WN, kopółkę, palec , świece wymieniałem rok temu w wakacje.
Jeśli macie jakieś rady dla mnie to z góry dziękuje za odp.
POZDRO |
_________________ TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys (Podtlenek Butanu- LPG)
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-06-2007, 22:30
|
|
|
jak na benie miałeś taki efekt i w ten sposób jedynie mogłeś wejść na wysokie obroty to coś Ci go zalewało po prostu, dlatego się dusił, za dużo paliwka w mieszance... szukać tego przyczyny |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Matizz
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 216 Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-06-2007, 22:39
|
|
|
No własne tylko co może to powodować i czy to samo jest odpowiedzialne za te problemy przy odpalaniu ?? i Wolnych obrotach??? |
_________________ TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys (Podtlenek Butanu- LPG)
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-06-2007, 22:49
|
|
|
Masz gaz, nie? To się dzieiej zarówno ba Pb i na LPG? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Matizz
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 216 Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-06-2007, 22:55
|
|
|
Mam LPG i tak, żeby go odpalić czy to na LPG czy PB musze wcisnąć pedał żeby bo inaczej odrazy gaśnie, na LPG jest o tyle lepiej bo jak już go trochę podgazuje to trzyma na tyle obroty żeby nie zgasnąć. |
_________________ TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys (Podtlenek Butanu- LPG)
|
|
|
|
|
KRT
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 397 Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-06-2007, 11:28
|
|
|
A ja sie podepne bo mam podobny problem z tym tylko że mi jak odpali na benzynie to odrazu gaśnie a na gazie odpala elegancko i jezdzi . Podczas jazdy na LPG i przy próbie przełączenia na PB spadaja obroty i gasnie i nic niedaje trzymanie pedału gazu a nadodatek zaczyna cuchnąć paliwem w aucie |
_________________ NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi Tipo 2.0 8v <-rozbity Calibra C20NE |
|
|
|
|
Matizz
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 216 Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-06-2007, 11:35
|
|
|
U mnie z kolei jak jadę dłużej na gazie jakąś trasę czy cos, to mam tez wrażenie jakby cos śmierdziało jakby gaz ale nie do końca, taki dziwny zapach. Sam już nie wiem co z nim jest??
** Dodano: 03-06-2007, 19:54 **
No i jeszcze ostatnie spostrzeżenia, jazda na Pb jest praktycznie niemożliwa, jadąc na LPG przełączyłem go na Pb i gdy dodaje gazu i go zalewa i samochód zwalnia,(sytuacja podobna do tej gdy kończy się gaz w zbiorniku i niema już ciśnienia) wskazówka ekonomizer wychyla się w prawo do samego końca. Na LPG idzie normalnie nie jest odczuwalny żaden spadek mocy. |
_________________ TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys (Podtlenek Butanu- LPG)
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 29-09-2007, 22:19
|
|
|
ja tez tak mam ;p jak odpalam na gazie jak zimny to czasami ( nie zawsze) pod odpaleniu musze gazowac bo inaczej trzepie buda i żarzy sie kontrolka akumulatora, i jak zostawie na niskich obrotach silnik gasnie. Objawy te ustepuja jak temperetura dojdzie do ok. 60 stopni. Nie wiem jak na PB bo jeszcze nie odpalalem ;d |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|