Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo (serducho)
Autor Wiadomość
dzimi 



Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 10
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 21-05-2006, 16:35   Tipo (serducho)

Witam, chciałem się dowiedzieć, czy silnik od Fiata Tipo 1,4 i 2.0 GT 16V mają takie same skrzynie biegów, czy mają już inne przełożenia, czy może się już opłaca kupić nowego
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-05-2006, 16:41   

skrzynie maja napewno inne, 2.0 16v ma wzmocnioną
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-05-2006, 17:30   Re: Tipo (serducho)

zdecydowanie inne :)
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
dzimi 



Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 10
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 21-05-2006, 19:30   

to tak się zapytam, czy opłaca się już kupować fiacika nowego czy może wymiana silnika, może bawił się ktoś z takim czyms ??
  
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-05-2006, 22:36   

Ja sie dorzucam do tematu. Mam 1.4 AGT i chciałbym sie dowiedzieć czy silnik z tempry 2.0 będzie pasował do tipo? Podobno ta jednostka jest w temprze mocniejsza niż jej odpowiedznik w tipo ze względu na czas budowy i mase tempry. Czy dużo by mnie wyniosło takie swapowanie?
_________________
     Moneta
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-05-2006, 00:18   

mrk69 ,

rozumiem, że chcesz wrzucic silnik 2.0 do samochodu, który fabrycznie jest przystosowany do silnika 1.4?
Sorry, ale taka zabawa chyba nie ma sensu...
Mocniejszy silnik pociąga za sobą: inną (większą) skrzynie biegów, inne półosie napędowe (muszą przenieśc większy moment obrotowy), potężniejsze hamulce (tarcze na wszystkich kołach), wydajniejszą pompę paliwa, mocniejsze zawieszenie (silnik 2.0 jest ciężki), inny układ wydechowy, inny układ elektryczny itp, itd...

Wychodzi więc na to, że to dwa, różne samochody, opakowane w tę samą (też nie do końca) karoserię.

Oceń sam, czy zabawa jest warta świeczki :)

Pzdr
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-05-2006, 00:22   

no właśnie tego sie obawiałem. Czyli najprostrze rozwiązanie to zmienić auto??..chyba tak?
_________________
     Moneta
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-05-2006, 09:52   

Z tymi czterema tarczami nie pzesadzajmy. Wystarczą większe tarcze na przód, a z tyły bębny od modeli z silnikami DOHC.

pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-05-2006, 09:52   

Niestety tak jest.
No chyba że jesteś do niego przywiązany. Sprawa się ma tak:
Przy cenach naszych fiacików łatwoby było kupić 'nowy' egzemplarz z 2.0 na pokładzie,ale...

Sprawa swapu nie wygląda moim zdaniem tak tragicznie, a dlatego iż przeróbki można robić w odstępach czasowych.
Do swap'a było by Ci potrzebne:
-silnik :D
-skrzynia
-alternator
-rozrusznik
-wiązka (ale ją można dorobić na podstawie tej co już masz w swoim tipku)
-pompa paliwa (do baku)
-dużo chęci i trochę wolnego czasu + koledzy, bądz znajomy mechanik (będzie taniej)

Jak to wszystko byś poskładał musiałbyś przez pewnien czas jeździć ostrożniej.. :lalala:

Następnie zmiana zawieszenia, sprężyny od 2.0 (chcesz to CI spryedam, bo założyłem niższe :D ) i amory twardsze.

Później zmiana hamulców z przodu, tył nie jest tak ważny!! :badgrin:
I tu też specjalego problemu raczej nie ma, bo tzreba zmienić jażma i założyć większą tarcze.

Tak naprawdę to można się bawić a to wszystko nie wyjdzie wcale tak drogo.

PS. Użyj szukaj, tematy były już poruszane.

POZDRO
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-05-2006, 19:00   

no spoko z tym szukaj ja w laśnie szukam 45 minut i nic. A chodzi mi po głowie zamiana 1,4 wtrysk na 1,6 wtrysk. I wiem ze juz ktoś to zrobił. A chciałbym wiedziedź jakie są koszty i tp.?
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-05-2006, 20:11   

RobertWroc napisał/a:
. A chodzi mi po głowie zamiana 1,4 wtrysk na 1,6 wtrysk. I wiem ze juz ktoś to zrobił. A chciałbym wiedziedź jakie są koszty i tp.?


opłaca sie robic przeszczep z 1.4 na 1.6 tylko? Na 1.8 to jeszcze bym zrozumiał,ale na 1.6 jak dla Mnie mija sie z celem :doubt:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-05-2006, 00:09   

Te silniki się prawie niczym nie różnią...
Z tego co wiem to jeżdzą baaardzo porównywalnie.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-05-2006, 18:23   

mrk69 napisał/a:
no właśnie tego sie obawiałem. Czyli najprostrze rozwiązanie to zmienić auto??..chyba tak?



nie najprostsze (bo niełatwo teraz sprzedać tipo) ale najtańsze

bo 2 litrówek trochę nawieziono w ostatnim czasie do Polski
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
oleq_30 


Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 15
Skąd: Nysa
Województwo: Opolskie
Wysłany: 09-06-2006, 22:27   

zamiana z 1.4 na 1.6 jest mozliwa bez zadnego problemu ze skrzynia. Pasuje jesli masz silnik 1.6 bez tarczy i docisku to musisz sie liczyc z zakupem tego bo w 1.4 jest mnieszja zarowno tarcza jak i docisk. silnik kosztowal mnie 500 zł plus 200 wymiana tego co spapral mechani nie licze. jaka jest roznica przy zostaniu na skrzyni z 1.4 z silnikiem 1.6? na pewno taka ze autko jest mocniejsze, ma lepsze przyspieszenie choc odczuwanie nie osiaga takich predkosci przy okolo 140-150 jest odczywalne (moim zdaniem) ze skrzynia juz wyje (jednak ma inne miejsze przelozenie) ale jezdzi sie na pewno lepiej . co do zmiany z 1,4 na 1,8 duze koszty i na pewno wymiana skrzyni
_________________
całe zycie z wariatami Tipo z 1,4i.e na 1.6i.e LPG
     assistance
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-06-2006, 13:11   

Panowie,

a czy któryś z Was myślał kiedyś o tym, żeby do Tipo włożyc 6-cylindrowy 2.5-litrowy silnik z Alfy 155?
Przecież Alfa 155 to podobno tylko elegantsza i szybsza siostra T/T, więc może jest szansa... :aniolek:

[ Dodano: 10-06-2006, 14:12 ]
silnik ze skrzynią, oczywiście...
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
ajax 



Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 37
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-06-2006, 14:29   

Cytat:
a czy któryś z Was myślał kiedyś o tym, żeby do Tipo włożyc 6-cylindrowy 2.5-litrowy silnik z Alfy 155?
Przecież Alfa 155 to podobno tylko elegantsza i szybsza siostra T/T, więc może jest szansa...


myslalem o tym :)
A tak w temacie powiem ze kumpel w Tipo ma Silnik od Lanci :D no i idealnie pasuje a i dynamika jazdy jest o 100% lepsza

Od Alfy napewno tez by pasował oczywiscie ze skrzynia :D
_________________
http://www.e-xtreme.info/
     assistance
 
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-06-2006, 14:35   

W Lancii były stosowane te same, fiatowskie silniki.
Z Alfą jest trochę inaczej - tam nie kładziono pod maskę fiata.
Ale V6 Alfy jest dosyc zwarty - powinien się zmieścic?

[ Dodano: 10-06-2006, 15:37 ]
Pomyślcie: 163 konie i to piękne brzmienie :tonqe:
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
ajax 



Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 37
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-06-2006, 12:34   

mac napisał/a:
Pomyślcie: 163 konie i to piękne brzmienie


no to by bylo cos :D
_________________
http://www.e-xtreme.info/
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load