Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
prośba o pomoc tipo 1.4
Autor Wiadomość
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22-06-2005, 20:06   prośba o pomoc tipo 1.4

Witam wszystkich i pozdrawiam.Na wstępie proszę wszystkich znających się na na Tipolku o konkretne tropy i pomoc. Sprowadziłem Tipo silnik 160A1046 jednopunktowy wtrysk z Niemiec (przebieg 108 tyś rocznik lipiec/1992)w czerwcu czyli bardzo niedawno .Przejechałem w sumie około 1000 km .Wymianiłem na początek to co podlegało w takim przypadku od filtra paliwa,oleju,powietrza,olej silnikowy (wlałem minerał Mobil 1 super M 15W40),dolałem do skrzyni 2 strzykaweczki bo brakło,pasek rozrządu roleczkę ,wachaczyk i gumy. Wszystko było OK do niedzieli .Przychodzę rano , a tu słabośc.Odpala , ale jak chce wejśc na obroty wyższe gośnie silnik(dławi się ) .Rozpoznałem tylko , że zanika iskra na wyższych obrotach już przed cewką .Podłączenie do kompa nie pokazało dosłownie żadnej usterki. Musiałem więc iśc po kolei na oślep .Wymieniłem (mam dostęp do części) świece na CHAMPION RN9YCC 7,5 mm ,cały zapłon(kopółka i palec),przewody wysokiego,czujnik obrotów,czujnik temperatury do kompa (nie do tablicy),cewkę i parę innych pierdułek odpowiedzialnych za zapłon i iskrę na świecach . I tu dyle skończyło się na trzech dniach grzebania bez rezultatu.Pomóżcie o ile ktoś spotkał się z takim ciekawym zjawiskiem lub może wie o co tu biega w tym TIPOLKU .Acha mam jeszcze jedną prośbę może ktoś zna w Bydgoszczy tani w miarę zakładzik montujący centralny i alarmik , bo moja wersja była gola , a przydały by się mi te gadżety.Pozdrawiam wszystkich i czekam w miarę waszych możliwości o jak najszybsze odpowiedzi na te dla mnie , drastyczną sytuację.Pa
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 22-06-2005, 21:41   

Chmm a kopulke rozdzielacza i palec wymieniles? Mowisz komp nie podaje zadnych bledow? Wiec to raczje usterka mechaniczna, sprawdz ta kopulke i palec, to znaczy wymien je na nowe.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23-06-2005, 16:26   

Przecież pisałem , że wymieniłem

[ Dodano: 23-06-2005, 16:27 ]
Idę dzisiaj porozbieramjeszcze raz rozrząd , a właściwie interesuje mnie czujnik polożenia wału
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-06-2005, 20:39   

to może być dobry trop...

a co do centralnego/alarmu - jak grzebiesz co nieco przy autku to uwierz - sam powinieneś założyć bezwiększych problemów a zaoszczędzisz czasem dużo $.
Centralny sam sobie zakładałem, trochę grzebania jest ale nie jest to zbyt skomplikowane, z alarmem jest podobnie; ponatko gotowe 'kupne' moduły c.z i/lub alarmu mają odpow. instrukcje co i jak podrutować i co można osiągnąć, jak połączyć ich centralki itp itd... to tylko taka sugestia na zaoszczędzenie....

[ Dodano: Czw 23 Cze, 2005 21:40 ]
a dodatkowo - sam robisz/zakładasz alarm/c.z. - możesz coś dodać zawsze lub choć trochę niestandardowo czasem coś zrobić - utrudnienie dla kradziejów.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-06-2005, 20:49   

Przy monojetronicu komp nie pokaże błędu zapłonu. Bo nie są ze sobą ściśle związane. Sprawdż dokładnie czujnik prędkości i położenia wału korbowego. To on odpowiada za wyzwolenie wtrysku i zapłonu. Może też pompa paliwa niedomagać. Poszukiwania zacznij właśnie od tych punktów.
     assistance   Moneta
 
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24-06-2005, 17:06   

Dzięki wszystkim za pomoc.Uszkodzony był czujnik położenia wału .Teraz wszystko OK można śmigac.Jeszcze raz dzieki .Mam jeszcze pytanko gdzie w Bydgoszczy znajdę tani warsztat samochodowy godny oczywiście polecenia , tanie części (sklep) czy jakis szrocik może ? Jest ktoś z BYDGOSTI?Dzięki za wszelkie sugestie.Mojego Tipusia mam od czerwca-więc jestem jeszcze nieobeznany w dobrych punktach .

[ Dodano: 24-06-2005, 17:10 ]
Szwagier miał Tipolka też z mojego rocznika ale głąb go sprzedał zdrajca i nie mam dojścia na podmianki w celu lokaliczcji niesprawności - LOL

[ Dodano: 24-06-2005, 17:50 ]
mam jeszcze jedno pytanko - jaka świeca firmy NGK pasuje do tipo 1.4 ie 92 rocznik ?Dzięki za odpowiedź
  
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-06-2005, 19:24   

NGK: BPR6ES

ISKRA: FE65PRS

mialem kupowac NGK, mam te iskry i polecam,
gdzies byla rozmowa o iskrach i ktos tez tam sie pozytywnie o tych swiecach wypowiadal

swiece zalecane do benzyny, jak chcesz to poszukaj jest tez rozmowa o stosowaniu swiec do gazu
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
DvL 



Wiek: 42
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 66
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-02-2006, 12:07   

odswiezam temat z zapytaniem moze glupim ale jednak je zadam: gdzie w tym wlasnie silniku 160A1.046 znajduje sie czujnik polozenia walu i jak sprawdzic czy jest sprawny bo mam bardzo podobne objawy jak kolega i wole najpierw sprawdzic ten czujnik? aha tlumaczenie poprosze dla kompletnego laika bo po maluchu to w tym tipo za duzo kabelkow i nie na wszystkich sie jeszcze znam :lol:
_________________
160A1.046 i jak dla mnie wystarczy:]
  
 
 
Ardian 



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 48
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-02-2006, 15:18   

Czesc na połączeniu silnika z skrzynia pod termostatem jest szczelina i tam jest zamocowany czujnik na dwóch srubkach fi6 a klucz 10 i wychodzi od niego kabelek do wtyczki koło lewego nadkola.
     Moneta
 
DvL 



Wiek: 42
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 66
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-02-2006, 15:33   

a jak sprawdzic czy jest sprawny? wiem ze sie mierzy opor na nim ale w jaki sposob? gdzie miernik przylozyc?
_________________
160A1.046 i jak dla mnie wystarczy:]
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-02-2006, 17:52   

DvL napisał/a:
a jak sprawdzic czy jest sprawny? wiem ze sie mierzy opor na nim ale w jaki sposob? gdzie miernik przylozyc?

Rozepnij wtyczkę od czujnika cpw, znajduje się ona w okolicy podstawy akumulatora(u mnie była między akumulatorem a pompą hamulcową), i zmierz opór na złączu czujnika - ma być ok 600-900 Ohm.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Ardian 



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 48
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-02-2006, 17:53   

Rozłącz wtyczkę która łaczy czujnik z instalacją i tam są dwa styki zmierz opór pomiędzy nimi powinien wynosić 486 do 594 om.












Romano byłeś szybszy
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-02-2006, 18:18   

Cytat:
Romano byłeś szybszy

Staram sie ;D

Ardian, podałeś trochę zaniżone wartości. Ja u siebie mam ok 800 Ohm i wszystko gra.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-02-2006, 19:21   

Co do swiec to mam BOSCH:WR7DC :D
_________________
     assistance
 
 
DvL 



Wiek: 42
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 66
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 21-02-2006, 13:25   

no wiec sprawdzilem i ma 717Ohm'ow dokladnie wiec z waszych wczesniejszych wypowiedzi wynika ze czujnik jest ok :) hmm... wiec szukam dalej i powoli trace cierpliwosc do tego auta :sciana:
czy da sie jakos domowym sposobem sprawdzic czy cewka jest w pelni sprawna?
_________________
160A1.046 i jak dla mnie wystarczy:]
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-02-2006, 17:23   

W tym poście jet opisane jak sprawdzić cewkę.
Ale podstawową rzeczą są sprawne: kopułka, palec rozdzielacza, przewody WN i świece.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Ardian 



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 48
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-02-2006, 19:17   

Jest jeszcze jeden aspekt tej sprawy czujnik może pokazywać że jest dobry i mieć wartości podane ale gdy jest zimny. Po rozgrzaniu może zatracić te właściwości i opór sie zwiększy co sterownik uzna za awarię. Miałem to samo autko jeżdziło ok ale jak temperatura wzrosła to czujnik wariował najlepiej wyciąg go podłącz miernik i ogrzewaj czujnik np suszarka i sprawdzaj co pokazuje miernik.
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load