Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciśnienie spręzania w silnku 2.0 8V
Autor Wiadomość
kefirek 


Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-06-2008, 15:34   Ciśnienie spręzania w silnku 2.0 8V

Cześć. Jakie powinno być ciśnienie spręzania w silniku 2.0 8V. Chcę samemu zmierzyć a nie wiem jakie powinno być. Szukałem na forum ale nic nie znalazłem.
  
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3734
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 26-06-2008, 16:28   

kefirek, wg. tego stopień kompresji to 9.5




to tabelka to silnika 159A5.046 ale wszystkie 2.0 8v maja tą samą kompresje.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2588
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-06-2008, 19:48   

ubek kompresja i stopień sprężania to nie to samo :|
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+


     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3734
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 26-06-2008, 19:50   

:sciana: a tak czułem, poradziłem się jeszcze takiego jednego w popłynąłem :-#
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-06-2008, 20:22   

Raku napisał/a:
ubek kompresja i stopień sprężania to nie to samo :|


Ano prawda, 2.0 8V na seryjnych wałkach jeśli nie nabije minimum 13 barów na zegarze to złom ...

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
kefirek 


Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-06-2008, 22:06   

Czy ma ktoś jeszcze jakieś info? Minimum 13 barów wydaje mi się chyba trochę za duże ale na tym silniku nie znam się. W wyrobie z fso było od 10 do 13.
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-06-2008, 14:41   

kefirek napisał/a:
Czy ma ktoś jeszcze jakieś info? Minimum 13 barów wydaje mi się chyba trochę za duże ale na tym silniku nie znam się. W wyrobie z fso było od 10 do 13.


Za duże?? Dobrze zrobione 1.4 mojego ojca wybija po 13 barów na zegar, moje 16V jak było "zdrowe" biło po 14,5bara, wiec 13tka w 8V musi wyskoczyć na zegarze ...

Może trochę źle mnie zrozumiałeś, nie pisałem że ma być minimum 13 ale chodziło mi raczej o to że zdrowy silnik 2.0 8V powinien 13barów nabić, jeśli jest mniej to widać że już "kuleje" trochę i można by się pokusić o założenie świeżych pierścieni.

pzdr.Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
kefirek 


Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-06-2008, 14:55   

Ok. Faktycznie źle zrozumiałem. Sądziłem że 13 bar to minimum.


Edit: znalazłem w necie;

Między 9 a 15 bar.
Dane dla silnika (kod silnika) 159A6.046.
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2588
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-06-2008, 11:11   

dziewięć??? To chyba już tłoki bez pierścieni śmigają w silniku! :lol:
Gdzie to znalazłeś?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+


     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-06-2008, 12:06   

Raku napisał/a:
dziewięć??? To chyba już tłoki bez pierścieni śmigają w silniku! :lol:
Gdzie to znalazłeś?
przed remontem silnika w sedici na jednymtłoku miałem 9 a na reszcie po 11 i nie było wcale tragedii...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 03-07-2008, 08:17   

Dopóki nie dmucha z wnętrza silnika to dobrze :) . na 9 - czy 10 też można spokojnie jeszcze jeździć (może już nie na gazie) ale można. W dieslach był by problem ale w benzynie jakoś się pojeździ. Wiele samochodów na giełdach dobijają do max 9, a ich właściciele mówią, iż silniczek super.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-07-2008, 09:56   

Tomilee napisał/a:
W dieslach był by problem ale w benzynie jakoś się pojeździ.



Diesel na takim czymś by wogóle nie odpalił nawe :lol:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 64 days
Network load