Zużycie oleju w silniku |
Autor |
Wiadomość |
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 21-02-2005, 14:21
|
|
|
u siebie stwierdzilem ze na 1000km bierze 300/350ml oleju. wedlug ksiazek to moze brac do 0.60l/1000km to jak w maluchu!:) |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-02-2005, 14:24
|
|
|
Moja według instrukcji ma prawo brać litr na 1000 km i prawie tyle bieże.
Dlatego chętnie bym spróbował tego specyfiku o ile się sprawdzi. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-02-2005, 14:26
|
|
|
Jarek38 napisał/a: | Moja według instrukcji ma prawo brać litr na 1000 km i prawie tyle bieże. |
matko boska! |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 21-02-2005, 14:31
|
|
|
cholpie to ty ile na olej musisz bulic?! ja mam Castrol GTX magnatec to jak bym mial tak co 1000km buteleczke za 30zl wlewac to by mnie serce peklo!:) chociaz i tak wkurza mnie to ze musze cos dolewac. w innej marki autach chyba tak czesto nie dolewa sie oleju? brat ma asterke 95 1.4 i chyba co 3000tys dolewa ze 300ml. Fiaty widze maja apetyt na paliwo ale i na olej;) |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 21-02-2005, 15:07
|
|
|
Nie obrażaj malucha, bo ja leję maksymalnie litr na 15.000km. Mój maluszek pieknie sie trzyma i oleju prawie nie bierze. Jeżdzę na 10W40!
Fiaty mają straszny apetyt na olej i właściwie to w większości silników nie trzeba go wymieniać. Policzcie ile wlewacie i co 15.000km wyjdzie, że wlejecie 4 litry czyli olej wymieniony.
To taki czarny humor, ale konsumpcja oleju jest straszna.
Astra bierze 100ml na 1000km i sie wściekałem, bo myślałem że przy 120.000 przebiegu to za dużo. Teraz wiem że nie |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-02-2005, 16:30
|
|
|
nie wiem co cię opętało że takie czarnowidztwo tu uprawiasz...
miałem przez 4 lata Fiata Ritmo 1.5 - przebieg niepoliczalny od wymiany do wymiany oleju pełen stan - olej po 10.000 nie wyglądał tak źle jak u kolesia w Corsie po 3.000
teraz Tipo - przejechane 6.000 od wymiany - nie dolałem kropli i nie ma takiej potrzeby. |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 21-02-2005, 18:00
|
|
|
No to skąd tylu ludzi którzy co chwila coś dolewają? Zresztą policzyłem tylko zużycie kolegów Ja wiem, że mój po ok 1000km wypił oleju od max do prawie minimum. Wiele poszło przez wszystkie nieszczelności przez które leje się olej, ale apetyt to on ma.
Zobaczę co będzie po zmianie oleju i wymianie uszczelki na pokrywie i misce olejowej. Mam nadzieję że pomoże
Aha. NIE wiem jaki olej był wlanu i zastanawiam się między 10W40 a 5W40. Co proponujecie? Ja myślę, że jeśli wlałbym 5W to wyścigówka z niego nei powstanie a i trwałość silnika strasznie się nie zwiększy. Jedyne co to może się nagar wypłukać.
Myślę, więc, że bezpieczniej jest wlać 10W. Co myślicie? |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-02-2005, 18:37
|
|
|
Nie jest to sprawny silnik niestety jak łyka litr na 1tys !! koszmar to z rury kłęby niebieskiego dymu idą na 100% .Mi bierze na uszczelniaczach ok 150g do 200 w upał !! na tys km ale i tak to zrobie ,nowe uszczelniacze dam zaworów,i splanuje solidnie głowice że będzie solidna kompresja zejde na zużycie zdrowe czyli 0 gram!!!
Pozatym jaki olej urzywasz że go tyle bierze??
Chyba nie syntetik?? lub 0
Obecne maxymalne zużycie jakie miałem oleju to w upał ok 200gram!! na tys jest to zły objaw wiem o tym bo tego nie może być w tym silniku
Miałem 127 abarth i nie brał grama oleju od wymiany do wymiany!!! co wy na to motor 1,3 75 koni gaźnik weber chodził super!!
Na silnik z dużym przebiegiem tylko mineral polece np szel 15/40 ale nie syntetiki !!
Można zalać lepkość 5w czy zero ale po szlifie i remoncie głównym silnika
nowe uszczelki,zimeringi itp!!!!!
CZECHO masz swiętą racje ja na 127 miałem to samo a gaz mam wduszony w każdym aucie całkowicie w podłodze non stop!!
Na ritmo się czajiłem od dawna ale skończyło się na 2 szt 127 fiatów mowa o starszych fiatach oczywiscie Ritmo ,127,128, to były furki no i mirafiori we włoskiej wersji |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-02-2005, 19:26
|
|
|
Ja leje do silnika okolo 3.7l z banki 4l. Zawsze mam w zapasie 1l.
Gdzies na 10.000 tys. km zjada mi okolo 600ml. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 22-02-2005, 18:16
|
|
|
własnie własnie;) ja nie widze zadnych wyciekow na zewnatrz a jednak olej znika,zatem na uczelniaczach mam gdzies branie? zobaczymy po tym "auto-repair" jaki bedzie mial silnik apetyt na olej;) caly czas prowadze obserwacje.jak cos nowego pojawi sie dam wam znac.narka |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2005, 21:09
|
|
|
Ja stosuję taka zasadę leje do górnej granicy miarki jak schodzi do min to wymieniam .Przypada co 10-15tyś nie dolewam .Jeżeli bierze olej to dymi
,jeżeli nie dymi to znaczy ,wydostaje sie na zewnątrz.Uważam że norma podana przez producenta jest zawyżona.Acha niewiem dokładnie któryś silniki chyba 1,6 powyżej 93 mają wiekszy skok i one biorą troszke wiecej .Uwaga sprawdzić rurę czy jest czarna czasem puszczają gumki zaworów i dostaje się do wydechu.Najlepiej po przejechaniu dłuższego odcinka. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 22-02-2005, 23:50
|
|
|
Silnik spalinowy zawsze będzie spalał olej to jest normalne, w zależności od kondycji poszczególnych silników zapotrzebowanie na oleum będzie większe np. ostatnio w mesiu beczka po przebiegu 700 tyś km brał 5l oleju na 1000 km - to jest zużycie |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2005, 19:22
|
|
|
tempra-grafitmetalic napisał/a: | Nie jest to sprawny silnik niestety jak łyka litr na 1tys !! koszmar to z rury kłęby niebieskiego dymu idą na 100% . |
Niestety Grafit muszę Cię zmartwić. Kłębów dymu z rury nie ma. Wogóle dymu nie widać. Wniosek - jak piszesz, że coś jest na 100% to najpierw to sprawdź. Ja uważam, że jeżeli silnik nie bieże ani grama oleju to jest niesprawny bo układ smarowania mu nie działa. W normalnym silniku jakieś minimalne zużycie oleju zawsze będzie (no chyba, że ktoś ma elektryczny).
Jeżdżę na Lotosie 10W40. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2005, 19:59
|
|
|
No jasne, Grafit jak zwykle ma najlepsze auto i żadnych problemów , zazdroszczę mu. Szczerze.
Ja, tak jak większość, dokładam "nieco" do oleju. Kiedyś dowiedziałem się, że nawet VW ma normę zużycia oleju do 1 l./1000 km. ...nie chciłem wierzyć.
Zwłaszcza, że całkiem długo dolewałem niezwykle skromnie . Teraz, niestety, po przejechaniu ok. 275 kkm. moja staruszka zaczęła tę normę spełniać
Kiedyś (zawsze) jeździłem na Mobil 1 ( wiadomo: Mobil One - whatever you drive! - nawet do kosiarki go lałem ). Teraz używam Lotos semisyntetic (względy oszczędnościowe). Na mineralny chyba jednak nie przejdę - wolę trochę drożej, ale jednak "tłuściej" |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2005, 20:07
|
|
|
A swoją drogą:
tempra-grafitmetalic napisał/a: | Miałem 127 abarth i nie brał grama oleju od wymiany do wymiany!!! co wy na to motor 1,3 75 koni gaźnik weber chodził super!! |
No to - jako dwudziestodwulatek - zacząłeś przygodę z motoryzacją tak wcześnie jak ja poniżej............ na usg w brzuszku u mamusi |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-02-2005, 21:27
|
|
|
wydaje mi się ,że 1 na 1000 to dużo.
Moje dukato 1,9d na 2000 pełne obciążenie laweta .Potrzebuje 1 litra.
Lancia 1,6 to może z 1,5 na 10000 od poziomu górnego miarki do dolnego
Zasada prosta jak szybko robi się czarny ?Jeżeli masz przedmuchy to szybko ,jeżeli masz dobry silnik ,nigdy ne przegrzany to długo jest jasny.
kolega w kadecie po 10000 miał jak nowy i ja w lanci mam podobnie.
w tipo 1,4 potrzebuje 1 l dolewki od góry do dołu czyli razem z 2,5 l na 10 000 .1,8 mało eksplatuje to niewiem ale napewno nie 1 l na 1000.
Tylko podkreślam jeżeli mieści się w normie fabrycznej jest ok.
PODKREŚLAM ,że jednak jest to norma przesadzona. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-02-2005, 21:35
|
|
|
To z tym tak roznie bywa. Jak jedzisz na benzynie to produktem spalania benzyny sa sadze ktore przedostaja sie do oleju i go brudza szybko... wiec ciemny kolor bardzo szybko olej lapie. No chyba ze masz silnik BDB i nie ma zadnych przedmuchow, ale to raczej z mniejszym przebiegiem tak moze byc.
Przy spalaniu gazu sadza sie praktycznie nie wydziela i teraz podczas zmiany oleju tata jak wylewal z silnika zaczal sie zastanawiac czy aby nie przedluzyc okresow miedzyprzebiegowych do 15tys. (teraz mamy co 10tys. - lejemy Lotos syntetyczny, ale jednak stwierdzilismy ze zostaniemy przy starej opcji). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-02-2005, 21:41
|
|
|
Faktycznie Miszko masz racje .Ten kadet to ma 180tyśtylko lpg i tu jego
czysty olej.Ja mam na bęzynie ale też jest ok silnik super.
Dukato to jak odpale to za chwile czarny jak smoła .Przedmuchów niema,lecz to diesel. BIAŁY OPAŁ |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 24-02-2005, 00:23
|
|
|
Zapominamy o jednej bardzo ważnej rzeczy .Znam ludzi którym samochód nie bierze grama oleju. Super, tylko w jakich warunkach?
Najczęściej w tych superszczelnych autach po wyjeździe na wakacje poziom oleju spada poniżej minumum!!
Dlaczego? Ano dlatego, że w autach eksploatowanych głównie na krótkich trasach mnóstwo paliwa przedostaje się do oleju i rekompensuje jego ubytki. Wtedy wydaje sie, że oleju nie ubywa, a tak naprawdę tworzy sie mieszanina oleju z paliwem.
kiedyś ADAC przeprowadził testy i najpierw ganiali auto tylko na mieście nie zmieniając oleju (ok 8.000km) a potem gaz do dechy i 2.500km na autostradzie. Stwierdzili, że taki "olej" ma o min 25% mniejsze wartości smarne i prawie udało im się zatrzec silnik.
dlatego pamiętajmy, że każde auto ma zużycie oleju, jedno więcej inne mniej. Nie ma więc aut idealnych, a bajki o 10.000km na benzynie i czystym oleju lepiej brać z przymrużeniem oka.
Rzeczywiście jak Miszko pisze na gazie olej będzie czystszy. |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-02-2005, 10:18
|
|
|
Moje auto nie ma dużego apetytu na olej.
Pomiędzy wymianami - czyli co ok 15000km - dolewam zazwyczaj nie więcej niż 1/2 litra a raczej dolewałem bo po wymianie uszczelki pod miską i pokrywą zaworów nie wiem, co to wycieki.
Prawdopodobnie zejdę teraz z dolewkami poniżej 1/4 litra...
Aha, olej Shell 10W40. |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-02-2005, 11:35
|
|
|
Raku napisał/a: | A swoją drogą:
tempra-grafitmetalic napisał/a: | Miałem 127 abarth i nie brał grama oleju od wymiany do wymiany!!! co wy na to motor 1,3 75 koni gaźnik weber chodził super!! |
No to - jako dwudziestodwulatek - zacząłeś przygodę z motoryzacją tak wcześnie jak ja poniżej............ na usg w brzuszku u mamusi |
Nie zaczełem od 17lat ,tempra to 6 autko moje zmieniałem co pół roku az do tempry której nie moge się pozbyć niestety!!!Poprzednie szły z zyskiem a najlepiej sprowadzane!! :lol:Poza tym co w tym dziwnego że przez 4 lata miałem 6 samochodów.Jak lubie zmiany .Gdy by nie tempra było by ich więcej. pierwsze auto co nie moge sprzedać to własnie tempra mimo idealnego stanu ,cene będzie czeba solidnie zaniżyć i przytaszczyć inne autka z rajchu.
_________________ |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-02-2005, 20:41
|
|
|
witam wszystkich. Czym sie tak martwicie silnik jak silnik dla zdrowotnosci powinien cos wziasc dla siebie. Jak mialem jeszcze TIPO 1.4 na gazniku i dolalem 100 oleju niewiadomego pochodzenia bo bylo ponizej minimum a nie mialem kasy na mobila s to po tym zabiegu i 25000 juz pod koniec przed wypadkiem w styczniu bral 4,8 na 1000 km a robilem miesiecznie okolo 2500-3000. wiec zobaczcie sami jakie to bylo przyjemne
Wlasciwie nie musialem zmieniac oleju ZAWSZE SWIEZY I CZYSCIUTKI HIHI
p.s. jezeli dbasz o silnik to nawet z przebiegiem 400 kkm bedzie malo bral.
teraz tempra sw i tego bledu niepopelnie. jestem madrzejszy(podobno) |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-02-2005, 20:42
|
|
|
witam wszystkich. Czym sie tak martwicie silnik jak silnik dla zdrowotnosci powinien cos wziasc dla siebie. Jak mialem jeszcze TIPO 1.4 na gazniku i dolalem 100 oleju niewiadomego pochodzenia bo bylo ponizej minimum a nie mialem kasy na mobila s to po tym zabiegu i 25000 juz pod koniec przed wypadkiem w styczniu bral 4,8 na 1000 km a robilem miesiecznie okolo 2500-3000. wiec zobaczcie sami jakie to bylo przyjemne
Wlasciwie nie musialem zmieniac oleju ZAWSZE SWIEZY I CZYSCIUTKI HIHI
p.s. jezeli dbasz o silnik to nawet z przebiegiem 400 kkm bedzie malo bral.
teraz tempra sw i tego bledu niepopelnie. jestem madrzejszy(podobno) |
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 25-02-2005, 13:40
|
|
|
Witam !
Z uwagą czytam wypowiedzi i dochodzę do przekonania że to normalne zjawisko, iż moje Tipo bierze olej. Dolewam przeciętnie 150 - 250 po 1000 km. Są widoczne wycieki ale nie tylko. Auto które ma 14 latek ma prawo brać i powinno.
Czystość oleju.
Z opowieści jest mi znana czynność zwana chyba "naftowaniem", sam tego nie praktykowałem.
Przed wymianą oleju należy zalać cały silnik pod korek naftą na dobę lub dwie(oczywiście po wypuszczeniu starego oleju).
Prawdopodobie doskonale czyści silnik, ale czy to prawda ?. Może ktoś praktykował ??. |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
|