|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wymiana wachacza |
Autor |
Wiadomość |
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-04-2010, 19:58 Wymiana wachacza
|
|
|
Koledzy czy do wymiany wachacza trzeba odkręcać drążek kierowniczy od zwrotnicy?? |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-04-2010, 20:05
|
|
|
Nie trzeba |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-04-2010, 20:08
|
|
|
Dziekuje za szybką odpowiedź!!Nie watpie w Twoją odpowiedź!!!Może inni sie jeszcze wypowiedzą!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
pawelF1
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 87 Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 11-04-2010, 21:51
|
|
|
do wymiany wahacza nie trzzeba odkrecac drazka chyba ze wymienasz zwrotnice. Drazek jest zamontowany od gory a sworzen wahacza jest zamontowany od dolu wiec wystarczy go wybic, odkrecic wahacz, wstawic nowy i po klopocie |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-04-2010, 10:32
|
|
|
wczoraj wymieniałem:
- odkręcasz od spody końcówkę stabilizatora
- odkręcasz i wybijasz śrubę sworznia
- odkręcasz kolumnę McPersona (2 śruby) od zwrotnicy żeby się łatwiej manewrowało
- odkręcasz wahacz i go wyciągasz
- montujesz nowy wahacz - uwaga, to najgorszy moment wymiany bo nowy wahacz jest sztywny jak pal azji i ciężko go włożyć
- zakręcasz wstępnie wahacz
- wkładasz sworzeń do zwrotnicy i mocujesz śrubą
- wkładasz końcówkę stabilizatora
- skręcasz zwrotnice z McPersonkiem
- cisza, spokój, aż chce się jeździć |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-04-2010, 11:41
|
|
|
ja przy wymianie wyciągalem koncówke drazka ze zwrotnicy bo dużo łatwiej jest ustawic na miejsce nowy wahacz.. nie trzeba tego robic ale lepiej sobie ulatwic zycie.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-04-2010, 16:00
|
|
|
Stivi, ja też wyciągałem. Nic się przy tym nie rozstraja, a duuużo łatwiej to wszystko potem spasować. Odkręcenie śruby kluczem 17 zajmuje minutę, a potem tylko klepnąć w drążek i już. |
_________________
|
|
|
|
|
Andy59
Wiek: 65 Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-06-2010, 23:34
|
|
|
Powiedzie gdzie znaleść zdjęcia jak to sie rozbierac .. Bo musze tez wymienic . Stuka a dziurach jeszce nie tak bardzo ale juz sie przymierzam
Pozrawiam |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-06-2010, 23:39
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Odkręcenie śruby kluczem 17 zajmuje minutę, a potem tylko klepnąć w drążek i już. |
W niektórych przypadkach wyciągnięcie końcówki drążka z otworu zwrotnicy jest niemożliwe nawet przy użyciu siły. Ja tak miałem, musiałem pożyczać od mechanika specjalny wyciskacz do przegubów kulowych. Ogólnie nie musisz wyciągać końcówek drążków, myślę że kolega Mosior, opisał najprostszy sposób wymiany |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|