Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Uciekajacy pedał hamulca Tipo
Autor Wiadomość
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-01-2007, 18:45   Uciekajacy pedał hamulca Tipo

Od pewnego czasu mam problem z hamulcami w moim tipku 1.4 bez ABS '93
Chodzi o to że gdy nacisne na pedał to mi ucieka do dołu tak jak bym miał odkrecony odpowietrznik muszę hamowac pedałem na dwa-trzy razy to jest tak jak by nie trzymał cisnienia płynu. Mówiono mi że to jest korektor siły hamowania bo ponieważ tył prawie nie bierze przod tylko hamuje ale nie chce mi sie wierzyc ,że to to. Okazało sie, że spadła sprężyna z korektora założyłem ja z powrotem i jest to samo. Gdy odpowietrzę hamulce to na 1-2 dni jest w miarę. Nie wiem co to może być. Płyn nigdzie nie wycieka.
     Moneta
 
 
Wicher 


Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 29
Skąd: Wolomin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-01-2007, 19:12   

samoregulator do naprawy
  
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-01-2007, 19:17   

Który gdzie????
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
Wicher 


Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 29
Skąd: Wolomin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-01-2007, 20:18   

w hamulcach z tylu:)
  
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-01-2007, 20:46   

Czyli korektor. Słyszałem, że niektórzy go omijają i wtedy wszystkie cztery koła hamuja z taka samą siłą.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-01-2007, 20:59   

Carol napisał/a:
Czyli korektor. Słyszałem, że niektórzy go omijają i wtedy wszystkie cztery koła hamuja z taka samą siłą.


Dokładnie ja tak mam :)
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-01-2007, 21:05   

bob96, jakie objawy miałes z hamulcami????
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-01-2007, 21:19   

bob96 napisał/a:
Czyli korektor. Słyszałem, że niektórzy go omijają i wtedy wszystkie cztery koła hamuja z taka samą siłą.


Dokładnie ja tak mam


......a czym go zastąpiłeś .....i czy to faktycznie duzo pomogło...?
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-01-2007, 21:19   

Prawa strona słabiej hamowała, ale przyczyna była zupełnie inna Okazało sie ze w sklepie przy zakupie cylinderka hamulcowego sprzedano mi cylinderek o mniejszej średnicy i to było głównym powodem słabszych hamulców .Trwało to około roku zanim do tego doszedłem i to dzięki koledze z forum Tomkowi z Olsztyna starzy userzy napewno go pamietają. Miedzy czasie wymieniełm węzyki gumowe, bo myślałem ze są zawężone przekroje ze starości , wymieniłem pompe hamulcową , wywaliłem korektor siły hamowania. Od tego czasu mineło już trzy lata i bez koroektora tez sie da jezdzić :) auto hamuje odrazu na cztery koła.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-01-2007, 21:25   

Ten uciekajacy pedał też od tego??? Bo z piskiem to juz mi sie raczej nie da zachamowac:) no ale na recznym da sie :D
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-01-2007, 21:33   

tomx napisał/a:
bob96 napisał/a:
Czyli korektor. Słyszałem, że niektórzy go omijają i wtedy wszystkie cztery koła hamuja z taka samą siłą.


Dokładnie ja tak mam


......a czym go zastąpiłeś .....i czy to faktycznie duzo pomogło...?


Po wywaleniu korektora przewody hamulcowe idą każdy osobno od pompy hamulcowej do kazdego koła i to jest własnie powodem ze auto odrazu hamuje na cztery koła :)
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-01-2007, 21:36   

Dzieki ominę go i zobaczę co będzie.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-01-2007, 22:23   

hmmm...ale piszesz,że po odpowietrzeniu jest dobrze... tzn jak?hamuje dobrze?a jak felgi po dłuższej jeździe,częstszym hamowaniu...nie są gorące?tak myślę po prostu, że różne jaja się zdarzają,jak się zapychają przewody gumowe, elastyczne odcinki właściwie pisząc... wtedy - np ze starości - pękają od wewnątrz i kawałki odchodzą; przytykają czasem średnicę,czasem na moment czy nagle odtykają... raz lepiej hamuje, raz gorzej... czasem nabijesz ciśnienie i jak przewód puści to nagle spada...różne jaja ogólnie...gorzej tylko, jak nagle stracisz hamulce (zapchanie),np na zakręcie jadąc szybciej ;D to nie powinny być może przewody, ale warto mieć je też na uwadze... mi przy takich raz hamowało, raz nie, raz słabiej, gorzej (aż straciłem) no i były momenty, że się 'nabiło' ciśnienie ale hamowało fatalnie, dopiero jak nagle się przewód odetkał, rozszerzył,pedał miękł i po drugim napompowaniu było OK... tylko, że czasem trzymało teżiw drugą stronę ciśnienie i grzało felgi...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-01-2007, 22:48   

Zawsze jest tak samo pedał ucieka. Nigdy koła nie sa gorące i nie blokują.
Myslę że to nie przewody bo by było tak jak mówisz. Jak odpowietrze to 1-2 dni w miare nie tak jak bylo kiedys, że brzytew ale trochę lepiej niz przed odpowietrzeniem. Nigdy mi nie blokuja i nie robi się lepiej ani gorzej zawsze tak samo. Na dwa razy hamuję. Tak jak by cisnienie spadało cos przepuszcało.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-01-2007, 22:53   

Zrób test ;)

Jedz autem powoli, zaciągnij ręczny (o ile Ci działa) i wtedy zobacz czy pedał hamulca szybciej sztywnieje. Jeżeli tak to samoregulator lub cylinderki w kołach.

A płyn Ci nie ucieka? Przewody hamulcowe w T/T są stalowe, powleczone plastikiem.
Jak gdzies się przerwie ten plastik to wchodzi korozaj i ... boom przewód pęka i masz sanki bez hamulców z auta.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 08-01-2007, 08:04   

Płyn nie ucieka zrobie tak jak mówisz i zobaczę jak bedzie sie pedał zachowywał.
A co do cylinderków to maja gdzies z półtora roku a przy okazji robienia wachacza sprawdzałem są dobre.
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-01-2007, 08:47   

Ja bym "przyszalał" i wymienił pompę hamulcową ! Przy braku ABS taka pompa kosztuje kilkadziesiąt zł . A ryzyko ? Gorzej na pewno nie będzie ...
     assistance
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 08-01-2007, 10:02   

ta jasne moze od razu caly samochod by wymienic...

Pompy nie wymieniaj. Poza tym sprawdz. Jesli jak nadusisz heble i trzymajac poczujesz ze stopniowo spada Ci pedał az do deski to znaczy ze pompa przepuszcza.
Kombinuj z odpowietrzeniem. To ze plyn nie ucieka nigdzie nie znaczy wcale ze sie nie zapowietrza. To troche zmudna robota i wkurzająca.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 08-01-2007, 18:28   

W środę z nim powalczę bo szkołe wcześniej kończę. Pompa to koszt ok 140zł i na darmo nie bedie wywalał kasy. Juz tak robiłem gdy miałem problem z silnikiem może pamietacie w wakacje. Wywaliłem z 600-700zł a przyczyna był brak masy na kompie od gazu i tym samym główny komp szedł cały czas na awaryjnym trybie i palił mi 15l/100 gazu a 13/100 benzyny. Był bardzo słaby i słabo odpalał.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-01-2007, 22:15   

Witam.
Miałem ten sam problem z hamulcami, pedał wpadał w podłogę. Napisz czy robi to gwałtownie czy powoli. Jak lekko ciśniesz tez wpada? A jak wciśniesz gwałtownie to trzyma ciśnienie? W pompie są gumowe oringi i u mnie przepuszczały ciśnienie między sekcjami. Kupiłem zestaw naprawczy za 30zł i jest OK. Ale z wymiana tego tylko do doświadczonego mechanika który juz to robił bo z hamulcami żarty na bok.
Widziałem jak to robił i sam bym się nie podjął, za skomplikowane.
Powodzenia
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 09-01-2007, 10:32   

Robi to powoli jakby przepuszczało. Jak lekko nacisnę to wpada a mocno mniej na postoju nie wpdnie tylko jak jedziesz.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
markus 
witamy nowego


Wiek: 41
Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Wysłany: 09-01-2007, 12:43   

Miałem tak samo, jak wcisnąłem pedał hamulca gwałtownie to był i trzymał, gdy wciaskałem stopniowo schodził do samej podłogi i hamowały tylko przednie koła. Po wymianie uszczelniaczy w pompie hamulcowej od razu się poprawiło. Także myśle, że wystarczy kupic zestaw naprawczy do pompy i będzie po kłopocie.
Pozdrawiam
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-01-2007, 14:55   

markus napisał/a:
Miałem tak samo, jak wcisnąłem pedał hamulca gwałtownie to był i trzymał, gdy wciaskałem stopniowo schodził do samej podłogi i hamowały tylko przednie koła. Po wymianie uszczelniaczy w pompie hamulcowej od razu się poprawiło. Także myśle, że wystarczy kupic zestaw naprawczy do pompy i będzie po kłopocie.
Pozdrawiam

A ja dalej twierdzę , że najprostszym , najszybszym i NAJTAŃSZYM rozwiązaniem będzie wymiana całej pompy .
Po pierwsze cena 140 zł za pompę wydaje mi się mocno zawyżona ( albo sklepikarz jest wyjatkowo chytry ... ) Zestaw naprawczy za ~30 owszem - do przyjęcia . Pompę i tak musisz demontować , czynności po ponownym montażu ( odpowietrzenie itp - te same ) .
Po drugie - niezbyt często udaje się wykręcić wszystkie przewody z pompy , nie urywając ani jednego . Życzę powodzenia przy demontażu urwanej końcówki z korpusu pompy...
Po trzecie - zakładam , że uda się zdemontować wszystko bez problemu , ale po rozebraniu pompy okaże się , że odlew ma wżery , rysy , pęknięcia ( bardzo częsta przypadłość ) - wtedy i tak kupicie całą pompę zostawając z zestawem naprawczym na przyszłość ...
Po czwarte - włożenie do wnętrza pompy tłoka z wymienionymi uszczelkami nie jest takie proste i być może uda się po zepsuciu całego jednego zestawu uszczelek ... ( dodajcie do kosztów kolejne 30 zł ... )
Po piąte - jak już będziecie mieli dość , po urwaniu śruby mocującej pompę , po urwaniu co najmniej jednego przewodu hamulcowego , po zniszczeniu kompletu nowych oringów , poobijaniu rąk , pobrudzeniu się od stóp do głów , upapraniu połowy garażu i 3/4 samochodu - udacie się do mechanika , który zrobi to w ciągu pół godziny ( za zaoszczędzoną wcześniej "100" ) , a wam koszty wzrosną o koszty prania garderoby i o kolejne dwadzieścia kilka złotych za flaszkę , którą kupicie dla poratowania urażonej dumy i zszarganych nerwów ...
     assistance
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-01-2007, 16:55   

optymista ;D no ale jest w tym trochę racji, sam się czasem przekonuję, że lepiej kupując części do T. coś w całości lub nowe brać, nie wszystko warto łatać...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 09-01-2007, 19:30   

Najpierw muszę mieć pewność,że to pompa jutro dokładnie go odpowietrze i posprawdzam wszystkie możliwości. A nie pompe wymienie i nic z tego i kasa wywalona w bloto dokładnie to znam a w zestawy sie nie bawie bo wiem co to jest.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load