Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Uciekajacy pedał hamulca Tipo
Autor Wiadomość
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 09-01-2007, 19:41   

A jak z moim testem?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 09-01-2007, 21:02   

Przez ostatnie dwa dni nim nie jeździłem tylko tata jeździł oczywiscie o testowaniu zapomniał a ja sie za niego wezmę jutro. Pierwsze co to go dokładnie odpowietrze. Zrobie rundkę i jeszcze raz odpowietrze oraz zrobie test.

** Dodano: 10-01-2007, 18:11 **
Wzęłem sie dzisiaj za niego i odpowietrzyłem tylko tył ponieważ nie miałem oczkowej 7 do przodu :sciana: ale z tylu nie było powietrza zrobiłem test przy 40 km/h na piachu pedał w podłoge. Prawy przód wziął pierwszy a w połowie hamowania wziął lewy przód a tył wcale droga hamowania 7-8 metrów

** Dodano: 10-01-2007, 18:14 **
klocki z przodu 60% a okładziny z tyłu 40% ręczny chodzi jak talala.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
Krzysiek Dedra 
witamy nowego


Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1
Skąd: człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-01-2007, 13:52   hamulec

Hej. mam ten sam problem z moja dedra. Mam ja od dwóch lat i problem nie został rozwiazany mimo wymiany pompy i to dwa razy raz na nową raz na używaną i oprócz tego raz wymieniałem zestaw naprawczy ...... czyli gumki w pompie...... tył mi nie hamował okazało się że pękła mi spręzyna od korektora wymieniłem tył hamuje ale hamulce ogólnie są do dupy!!! Po przejżeniu forum lanci i po podejzeniu waszego to wydaje mi sie że winny jest albo kruciec wystajacy z serwa jego długość jest regulowana albo wina jest w samym serwie ewentualnie w doprowadzeniu odciśnienia do nie go. jak coś jeszcze wymysle to dam znać

Pozdrawiam
Krzysiek
  
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 21-01-2007, 21:58   

Dzięki po prostu niechce wymienić pół samochodu a i tak to samo będzie.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 21-05-2007, 06:25   

Witam
U mnie jest podobnie. Hamulce są jak brzytew. Ale jak stoję np. na światłach, pedał wciśnięty lekko lekko, to po chwili zaczyna mięknąć i zjeżdza prawie do samej podłogi po czym twardnieje. Podejrzewam pompę i gumowe uszczelnienia, bo wszystko co gumowe to się mi psuje w Tipo :sciana:
Raczej się nie zdecyduję na zestawa regeneracyjny. Kiedyś chciałem być chytry i kupiłem zestaw (6zł) do mego PF 125p. Auto jest z 1974, więc pompa zaczęła puszczać. Zregenerowałem ją. Teraz znowu cieknie i będę wymieniać na nową i tyle.

Niedługo mnie coś trafi z tym Tipo. Ciągle trzeba coś robić :sciana: ciągle coś stuka, puka i jest do wymiany. Jakaś paranoja.......
  
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-05-2007, 09:45   

Korektor siły hamowania - jak dupa wozu siedzi nisko (załadowany) to wtedy korektor puszcza więcej płynu na tylne hamulce i mocniej hamują.

Wywalenie korektora skutkuje tym, że tył szybciej hamuje. Plus taki, że mniej siły wkładasz w hamowanie czyli heble są "na czuja" lepsze. Minus - przy gwałtowniejszym hamowaniu tył (w ziemie nawet często), podczas gdy przód ma jeszcze daleko do blokady. Słowem - na zakręcie przy hamowaniu może Cię tył pojazdu wyprzedzić 8)

Kiedy zmieniałeś płyn hamulcowy?

** Dodano: 21-05-2007, 11:46 **
Minus - przy gwałtowniejszym hamowaniu tył (w ziemie nawet często) blokuje się, podczas gdy przód ma jeszcze daleko do blokady.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 14-09-2007, 09:58   

U mnie pomogła wymiana pompy hamulcowej (90zł + 2 godz. pracy własnej) i wymiana płynu przy okazji. Na zwykły DOT3 nota bene. Problemy miękkiego pedału znikły. Aha, przymierzając się do własnoręcznej naprawy polecam 2-3 dni wcześniej namoczyć śruby wkręcone w pompę oraz odpowietrzniki środkiem penetrującym np WD40. Będzie łatwi i bez niespodzianek.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load