|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Uciekajacy pedał hamulca Tipo |
Autor |
Wiadomość |
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-01-2007, 19:41
|
|
|
A jak z moim testem? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-01-2007, 21:02
|
|
|
Przez ostatnie dwa dni nim nie jeździłem tylko tata jeździł oczywiscie o testowaniu zapomniał a ja sie za niego wezmę jutro. Pierwsze co to go dokładnie odpowietrze. Zrobie rundkę i jeszcze raz odpowietrze oraz zrobie test.
** Dodano: 10-01-2007, 18:11 **
Wzęłem sie dzisiaj za niego i odpowietrzyłem tylko tył ponieważ nie miałem oczkowej 7 do przodu ale z tylu nie było powietrza zrobiłem test przy 40 km/h na piachu pedał w podłoge. Prawy przód wziął pierwszy a w połowie hamowania wziął lewy przód a tył wcale droga hamowania 7-8 metrów
** Dodano: 10-01-2007, 18:14 **
klocki z przodu 60% a okładziny z tyłu 40% ręczny chodzi jak talala. |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
Krzysiek Dedra
witamy nowego
Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1 Skąd: człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-01-2007, 13:52 hamulec
|
|
|
Hej. mam ten sam problem z moja dedra. Mam ja od dwóch lat i problem nie został rozwiazany mimo wymiany pompy i to dwa razy raz na nową raz na używaną i oprócz tego raz wymieniałem zestaw naprawczy ...... czyli gumki w pompie...... tył mi nie hamował okazało się że pękła mi spręzyna od korektora wymieniłem tył hamuje ale hamulce ogólnie są do dupy!!! Po przejżeniu forum lanci i po podejzeniu waszego to wydaje mi sie że winny jest albo kruciec wystajacy z serwa jego długość jest regulowana albo wina jest w samym serwie ewentualnie w doprowadzeniu odciśnienia do nie go. jak coś jeszcze wymysle to dam znać
Pozdrawiam
Krzysiek |
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 21-01-2007, 21:58
|
|
|
Dzięki po prostu niechce wymienić pół samochodu a i tak to samo będzie. |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 21-05-2007, 06:25
|
|
|
Witam
U mnie jest podobnie. Hamulce są jak brzytew. Ale jak stoję np. na światłach, pedał wciśnięty lekko lekko, to po chwili zaczyna mięknąć i zjeżdza prawie do samej podłogi po czym twardnieje. Podejrzewam pompę i gumowe uszczelnienia, bo wszystko co gumowe to się mi psuje w Tipo
Raczej się nie zdecyduję na zestawa regeneracyjny. Kiedyś chciałem być chytry i kupiłem zestaw (6zł) do mego PF 125p. Auto jest z 1974, więc pompa zaczęła puszczać. Zregenerowałem ją. Teraz znowu cieknie i będę wymieniać na nową i tyle.
Niedługo mnie coś trafi z tym Tipo. Ciągle trzeba coś robić ciągle coś stuka, puka i jest do wymiany. Jakaś paranoja....... |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-05-2007, 09:45
|
|
|
Korektor siły hamowania - jak dupa wozu siedzi nisko (załadowany) to wtedy korektor puszcza więcej płynu na tylne hamulce i mocniej hamują.
Wywalenie korektora skutkuje tym, że tył szybciej hamuje. Plus taki, że mniej siły wkładasz w hamowanie czyli heble są "na czuja" lepsze. Minus - przy gwałtowniejszym hamowaniu tył (w ziemie nawet często), podczas gdy przód ma jeszcze daleko do blokady. Słowem - na zakręcie przy hamowaniu może Cię tył pojazdu wyprzedzić
Kiedy zmieniałeś płyn hamulcowy?
** Dodano: 21-05-2007, 11:46 **
Minus - przy gwałtowniejszym hamowaniu tył (w ziemie nawet często) blokuje się, podczas gdy przód ma jeszcze daleko do blokady. |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 14-09-2007, 09:58
|
|
|
U mnie pomogła wymiana pompy hamulcowej (90zł + 2 godz. pracy własnej) i wymiana płynu przy okazji. Na zwykły DOT3 nota bene. Problemy miękkiego pedału znikły. Aha, przymierzając się do własnoręcznej naprawy polecam 2-3 dni wcześniej namoczyć śruby wkręcone w pompę oraz odpowietrzniki środkiem penetrującym np WD40. Będzie łatwi i bez niespodzianek. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|