Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
......i znowu mam problem z Temprą :(
Autor Wiadomość
Witek 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 04 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-02-2006, 19:57   ......i znowu mam problem z Temprą :(

Witam Szanowne Klubowiczki i Klubowiczy.
Kochani podpowiedzcie mi co znowu jest grane u mnie w Temperówce?
Sprawa wygląda tak
biegi 1, 3, 5 są bardzo krótkie ( mówie o ich włanczaniu ) w przeciwieństwie do 2 czy 4 bardzo długie włanczanie. Wsteczny wchodzi bardzo ciężko za 3 lub 5 razem za 1 razem nie ma szans go właczyć.
Na bezdrożach RP 1, 3 lub 5 potrafi przy szybkim przyśpieszaniu wyskoczyć.
Czyżby to były poduszki silnika lub skrzyni?
Zaznaczam napewno nie sierżant ani cięgna do biegów bo wymieniłem to.
Aha jeszcze jedno
Nie wiecie przypadkiem gdzie kupić ( hymm jak to nazwać ? ) czujnik wkręcony w kolektor ssący Zdaje mi się że od podciśnienia od niego idzie ten gąszcz rurek podciśnienia do gaźnika
Pozdrawiam Witek
  
 
 
akwar 


Wiek: 55
Dołączył: 09 Lut 2006
Posty: 64
Skąd: Bialobrzegi
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-02-2006, 21:20   

Spróbuj popuścić trochę tuleje na sierżancie.Jest pewnie za mocno dokręcona.Powinno pomóc.Ajeśli nie,no to pewnie poduszki
_________________
Tempra 1.6ie.1993 r(White Lady)
  
 
 skype
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-02-2006, 23:34   

Witek

Jest taki element dystansowy składający się z dwóch tuleji metalowo-gumowych połączonych z sobą równolegle w jednym korpusie. Jedna tuleja jest przykręcona do śruby występującej na układzie kierowniczym , a drugą "wpięty" jest drążek zmiany biegów i trzy wodziki od skrzyni. Ten element uniezależnia sterowanie biegami od zmian w położeniu przekładni i silnika.
W opinii sprzedawcy części - to ten elemet lubi się "zapiekać". Wtedy biegi wyskakują i ciężko je włożyć oraz trudno przejść lub znaleźć ustawienie "luz" na dźwigni zmiany biegów.
Trzeba by to "wyjąć" wyczyścić , nasmarować, uszczelnić i skręcić.


Ja również mam podobny problem i przypuszczam, że mam w tym miejscu inne rozwiązanie techniczne niż zaprojektował to FIAT - twórczość mechaników nie zna granic.
Na wiosnę to się zmieni!
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 01-03-2006, 18:23   

Sytuacja opisana przez ciebie ma analogiczne odniesienie do działania skrzyni w moim aucie.
Ale w moim przypadku to nieprawidłowe działanie biegów nastąpiło po najechaniu na tył innego auta , od kilku dni już jeżdzę ale biegi strasznie ciężko wchodzą i są krótkie 1,3 natomiast 2 i 4 wchodzą głęboko , wsteczny równierz ciężko.
Poduszki są o.k. (jedna wymieniona) i nadal jest to samo , więc stawiam na coś innego , jeśli się uporam z tym to napisze co pomogło.
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
KRET 



Wiek: 43
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Sieraków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-03-2006, 07:18   

też miałem taki problem 1 3 5 krótkie a 2 i 4 normalnie. wypadały mi jak wchodziłem w zakręt w prawo! dałem samochód "mechanikowi magikowi" zrobił to ale do końca nie powiedział co i jak. mówił tylko o jakiejś tuleji wchodzacej do skrzyni pionowo, gdzieś przy wodzikach. podobno ona była winna. słyszałem też opinie że jak się na poduszkach przestawi to też są takie objawy. ale ja bym próbował z tą tuleją. powodzenia
_________________
Tipo 1.4+LPG / Uno 1.4ie /VW Golf III 1,4

Agroturystyka Puszcza Notecka

www.puszcza-notecka.pl
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-03-2006, 00:24   

ja obecnie mam identycznie, też tak jakoś nagle z zimą przyszło :)
myślałem że wodziki czy coś, ale 2 razy cudowałem z nimi i nic, jedynei ciut lżej chodziła całość...
poduszki oglądałem , szarpałem silnikiem itp :D i są OK jeszcze...
więc chyba ta tuleja w takim razie , trzeba to sprawdzić....
a lata chodziło bez zarzutu, nawet w zimie... ale jak widać ta zima była mocna i to normalne z tą skrzynią w TT :)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 06-03-2006, 16:38   

No więc jednak poduszki , najpierw zmieniłem centralną poduszkę pod skrzynią bo byłem pewny że jest oberwana , jednak to nie pomogło.
Druga poduszka skrzyni wyglądała na całą , jednak za 24zł kupiłem nową i wymieniłem.
Teraz skrzynia wróciła na właściwą pozycję i wszystkie biegi wchodzą gładko i bez problemu , jeśli dawno nie wymienialiście poduszek to warto to zrobić , nawet jeśli poduszka nie jest definitywnie oberwana to guma jednak traci swoje właściwości , a skrzynia w Temprze jest wyjątkowo czuła na wszelkie odchyły od prawidłowej pozycji.
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
bloku 



Wiek: 44
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 55
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-03-2006, 20:42   

Wszystko dobre co sie szybko odnajduje i naprawia :P
_________________
/F/I/A/T/ Tipo 1.4 S 1992r.(159A2) 78 KM
LPG Lovato,
Audio: JVC MP3, 2x250W SONY, 2x120 Hertz,

Citroen Saxo VAN(!) - służbowy... :(
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load