|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
......i znowu mam problem z Temprą :( |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 04 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-02-2006, 19:57 ......i znowu mam problem z Temprą :(
|
|
|
Witam Szanowne Klubowiczki i Klubowiczy.
Kochani podpowiedzcie mi co znowu jest grane u mnie w Temperówce?
Sprawa wygląda tak
biegi 1, 3, 5 są bardzo krótkie ( mówie o ich włanczaniu ) w przeciwieństwie do 2 czy 4 bardzo długie włanczanie. Wsteczny wchodzi bardzo ciężko za 3 lub 5 razem za 1 razem nie ma szans go właczyć.
Na bezdrożach RP 1, 3 lub 5 potrafi przy szybkim przyśpieszaniu wyskoczyć.
Czyżby to były poduszki silnika lub skrzyni?
Zaznaczam napewno nie sierżant ani cięgna do biegów bo wymieniłem to.
Aha jeszcze jedno
Nie wiecie przypadkiem gdzie kupić ( hymm jak to nazwać ? ) czujnik wkręcony w kolektor ssący Zdaje mi się że od podciśnienia od niego idzie ten gąszcz rurek podciśnienia do gaźnika
Pozdrawiam Witek |
|
|
|
|
akwar
Wiek: 55 Dołączył: 09 Lut 2006 Posty: 64 Skąd: Bialobrzegi
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-02-2006, 21:20
|
|
|
Spróbuj popuścić trochę tuleje na sierżancie.Jest pewnie za mocno dokręcona.Powinno pomóc.Ajeśli nie,no to pewnie poduszki |
_________________ Tempra 1.6ie.1993 r(White Lady) |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-02-2006, 23:34
|
|
|
Witek
Jest taki element dystansowy składający się z dwóch tuleji metalowo-gumowych połączonych z sobą równolegle w jednym korpusie. Jedna tuleja jest przykręcona do śruby występującej na układzie kierowniczym , a drugą "wpięty" jest drążek zmiany biegów i trzy wodziki od skrzyni. Ten element uniezależnia sterowanie biegami od zmian w położeniu przekładni i silnika.
W opinii sprzedawcy części - to ten elemet lubi się "zapiekać". Wtedy biegi wyskakują i ciężko je włożyć oraz trudno przejść lub znaleźć ustawienie "luz" na dźwigni zmiany biegów.
Trzeba by to "wyjąć" wyczyścić , nasmarować, uszczelnić i skręcić.
Ja również mam podobny problem i przypuszczam, że mam w tym miejscu inne rozwiązanie techniczne niż zaprojektował to FIAT - twórczość mechaników nie zna granic.
Na wiosnę to się zmieni! |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 01-03-2006, 18:23
|
|
|
Sytuacja opisana przez ciebie ma analogiczne odniesienie do działania skrzyni w moim aucie.
Ale w moim przypadku to nieprawidłowe działanie biegów nastąpiło po najechaniu na tył innego auta , od kilku dni już jeżdzę ale biegi strasznie ciężko wchodzą i są krótkie 1,3 natomiast 2 i 4 wchodzą głęboko , wsteczny równierz ciężko.
Poduszki są o.k. (jedna wymieniona) i nadal jest to samo , więc stawiam na coś innego , jeśli się uporam z tym to napisze co pomogło. |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
KRET
Wiek: 43 Dołączył: 09 Sty 2006 Posty: 53 Skąd: Sieraków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-03-2006, 07:18
|
|
|
też miałem taki problem 1 3 5 krótkie a 2 i 4 normalnie. wypadały mi jak wchodziłem w zakręt w prawo! dałem samochód "mechanikowi magikowi" zrobił to ale do końca nie powiedział co i jak. mówił tylko o jakiejś tuleji wchodzacej do skrzyni pionowo, gdzieś przy wodzikach. podobno ona była winna. słyszałem też opinie że jak się na poduszkach przestawi to też są takie objawy. ale ja bym próbował z tą tuleją. powodzenia |
_________________ Tipo 1.4+LPG / Uno 1.4ie /VW Golf III 1,4
Agroturystyka Puszcza Notecka
www.puszcza-notecka.pl |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-03-2006, 00:24
|
|
|
ja obecnie mam identycznie, też tak jakoś nagle z zimą przyszło
myślałem że wodziki czy coś, ale 2 razy cudowałem z nimi i nic, jedynei ciut lżej chodziła całość...
poduszki oglądałem , szarpałem silnikiem itp i są OK jeszcze...
więc chyba ta tuleja w takim razie , trzeba to sprawdzić....
a lata chodziło bez zarzutu, nawet w zimie... ale jak widać ta zima była mocna i to normalne z tą skrzynią w TT |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 06-03-2006, 16:38
|
|
|
No więc jednak poduszki , najpierw zmieniłem centralną poduszkę pod skrzynią bo byłem pewny że jest oberwana , jednak to nie pomogło.
Druga poduszka skrzyni wyglądała na całą , jednak za 24zł kupiłem nową i wymieniłem.
Teraz skrzynia wróciła na właściwą pozycję i wszystkie biegi wchodzą gładko i bez problemu , jeśli dawno nie wymienialiście poduszek to warto to zrobić , nawet jeśli poduszka nie jest definitywnie oberwana to guma jednak traci swoje właściwości , a skrzynia w Temprze jest wyjątkowo czuła na wszelkie odchyły od prawidłowej pozycji. |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
bloku
Wiek: 44 Dołączył: 13 Lut 2006 Posty: 55 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-03-2006, 20:42
|
|
|
Wszystko dobre co sie szybko odnajduje i naprawia |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 S 1992r.(159A2) 78 KM
LPG Lovato,
Audio: JVC MP3, 2x250W SONY, 2x120 Hertz,
Citroen Saxo VAN(!) - służbowy... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|