Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulec ręczny trzyma na jednym kole
Autor Wiadomość
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 12-01-2008, 19:31   Hamulec ręczny trzyma na jednym kole

Witam,

Panowie, mam problem.

Zaparkowałem auto, zaciągnąłem ręczny i wszystko OK. Ja do ruszania, zwalniam ręczny a auto nie jedzie, tylko podnosi się mu tyłek. Podlewarowałem i sprawdziłem wszystkie koła, trzyma lewy tył (bęben), żeby było ciekawie linka jest luźna.

Proszę o szybką pomoc, co można zrobić w takiej sytuacji, ponieważ auto stoi na środku miasta, tam gdzie stać nie powinno.

Przyjemność przejażdżki lawetą w moim mieście to koszt ok 400zł!

Dodam, że 6mc temu wymieniałem cały tylni układ hamulcowy, jakieś 3mc temu ręczny przestał trzymać i mechanik orzekł, że linka się wydłużyła... zrobił coś z nią w miejscu gdzie wychodzi z pancerza - naciągnął?

Czy może to być wina sprężynek w środku bębna, które powodują odbijanie ręcznego? Jeżeli tak, to czy można to jakoś naprawić "na lewarku". Jestem już tak zdesperowany, że jak będę musiał wołać lawetę, to auto pojedzie od razu na złom i za kilka dni będziecie mogli oglądać na YouTube jak moja Tempra zostaje podpalona i następnie przerobiona na żyletki.
  
     Moneta
 
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-01-2008, 19:59   

wez młotek i ładuj po bebnie moze pusci
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
szymon18a 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 98
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-01-2008, 20:13   

Nawalać młotkiem w bęben??to raczej nic nie da.Jeżeli już to proponował bym Ci ręcznie(ręką lub młotkiem) odciągnąć tą dźwignię/rozpieracz(w stronę tylniego zderzaka).U znajomego w cc pomogło. U siebie mam tarcze ale moim zdaniem to może być przez te sprężynki.Pozdrawiam i mam nadzieje że Ci się uda
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-01-2008, 20:30   

Coś musiało się zblokować. Podnieś auto i popatrz na link, pewnie się coś zblokowało np. linka zardzewiała.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-01-2008, 20:39   

hmm chyba ze samoregularo sie rozjechal i rozepchal szczeki.. sprawdz linke jeszcze tak jak pisal miszko..

sluchaj a nie probowales pyknac wsteczny i przejechac kawalek do tylu?
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 12-01-2008, 20:48   

miszko,
Kod:
Dodam, że 6mc temu wymieniałem cały tylni układ hamulcowy,

Wymieniane było wszystko, 3 linki, cylinderki, okładziny, bębny, samoregulacze... głowy sobie uciąć nie dam, czy były wymieniane sprężynki... Cały interes kosztował mnie 1.200zł, myślałem, że już zapomnę, co to problem z ręcznym, a miałem już 2 niespodzianki w przeciągu 6mc.

opti napisał/a:
sluchaj a nie probowales pyknac wsteczny i przejechac kawalek do tylu?


Jak próbowałem do przodu, to gasł, a jak do tyłu, to tyłek do góry i ujechałem kilka centymetrów i dałem sobie spokój, ale skoro zaproponowałeś takie rozwiązanie, to spróbuje "troszeczkę mocniej" go rozbujać.

Jak na razie Panowie, to ślicznie dziękuję za pomoc. Lece na miasto, odkręcę koło i zobaczę, co można zrobić.
  
     Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-01-2008, 20:49   

dakota napisał/a:
Wymieniane było wszystko, 3 linki, cylinderki, okładziny, bębny, samoregulacze..


jakby cos sciagnij linke od recznego, rozepchaj samoregulatory i szczeki i powinienes dosmigac do domku bez problemu
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-01-2008, 20:52   

dakota napisał/a:
Wymieniane było wszystko, 3 linki, cylinderki, okładziny, bębny, samoregulacze... głowy sobie uciąć nie dam, czy były wymieniane sprężynki... Cały interes kosztował mnie 1.200zł, myślałem, że już zapomnę, co to problem z ręcznym, a miałem już 2 niespodzianki w przeciągu 6mc.

Chyba, że tak. Nie myślałem, że naprawa była aż tak rozgledła.

Jeżeli jedno koło nie chce odbić to możliwe, że samoregulator spadł (jeżeli był dobrze założony nie powinień) i blokuje szczęki.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 12-01-2008, 23:48   

Zauważyłem, że linka jest kompletnie luźna. Próbowałem na różne sposoby wpychać tą linkę, jednak okładziny dalej trzymają. Próba rozbujania auta jazdą to w przód, to w tył nie przyniosła oczekiwanych rezultatów.
W obecnej sytuacji jestem zmuszony wynająć przyczepę/lawetę i odtransoportować auto do mechanika. Ciekaw jestem tylko jak posadzić auto na lawecie, bez wciągarki.

Nie uszkodzą się elementy zawieszenia, podczas próby jazdy do tyłu przy zablokowanych hamulcach?

Jedyne czego się obawiam to to, że trzeba będzie zniszczyć prawie nowy, żeliwny bęben, ponieważ nie będzie możliwości zdjęcia go w całości podczas, gdy okładziny są rozszerzone na maxa.
  
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-01-2008, 00:06   

Moim zdaniem masz sposób.

Musialbyś zdjąć koła, podkręcić mocno na lewarku auto.
Szczęki są dociskane przez takie sprężynki i podkładki, ale to wiesz o tym.

Te sprężynki są przytrzymywane przez takie jak by gwoździe ze spłaszczoną główką. Te "gwoździki" wpuszcza się od tyłu obudowy, przechodzą przez otwór w szczękach i wtedy zakłada się sprężynkę i podkładkę trzymającą.

Co prawda ich nie da się wyjać przy założonym bębnie, ale możesz spróbować podważyć śrubokrętem tam od tyłu, wziąść obcęgi i uciąć im te łebki. Wtedy szczęki się zluzują będzie można ję "obrócić" jak by o kąt. Nie wiem czy rozumiesz mnie do końca.

Bynajmniej jak to zrobisz, to byś musiał pociągnąć mocno za bęben i całkiem możliwe, że poprostu sprężyny ściągną okładziny do siebie dodatkowo się wszystko tak jak by "żłoży" i może uda Ci się beben zdjąć.

Te "gwoździki" i wszystkie sprężynki można dostać bez problemów w sklepie moto.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 13-01-2008, 01:00   

miszko,
Rozumiem o co Ci chodzi. W teorii plan jest bardzo dobry, tylko nie wiem jak z wykonaniem biorąc pod uwagę mało miejsca i to, że te "gwoździki" nie są takie chudziutkie i żeby oberwać im łepki, potrzeba porządnych obcęgów.
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-01-2008, 11:30   

dakota napisał/a:
biorąc pod uwagę mało miejsca i to, że te "gwoździki" nie są takie chudziutkie i żeby oberwać im łepki, potrzeba porządnych obcęgów


Kolego mały, ostry przecinak i młotek i pozbędziesz sie tych kołków, z obcęgami nie wróże Ci sukcesu bo te kołki dość twarde są.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 14-01-2008, 08:27   

Panowie, mam do Was pytanie...

Doszła mnie opinia, że coś się mogło stać z przewodem i nadal jest ciśnienie płynu hamulcowego w cylinderku.

Jak sądzicie, mogło dojść do w/w scenariusza? Jeżeli tak, to jak można to naprawić... patrzeć na przewód koło pompy (gdzie ona dokładnie jest?), czy koło bębnów?

Nadmienię, że miękkie przewody były wymieniane 6mc temu.
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-01-2008, 11:08   

Też tak może być. Najlepiej to jak byś odkręcił przewód od tylniego koła przy pompie, ale oznaczało by to, że pompa się zblokowała i będzie trzeba ją naprawić. Dokładnie Ci nie powiem który przy pompie to przewód od tylniego koła, musisz sam dojść, bo fabryka z tego co można poczytać na forum różnie podłączałą przewody pod pompę (albo na krzyż, albo jedną sekcje pod tył lub przód).
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 15-01-2008, 14:57   

A nie prościej odkręcic odpowietrzacz przy kole? :) Jak jest ciśnienie to płyn zleci i ciśnienia nie będzie....
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
kubek 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 459
Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 15-01-2008, 20:10   

Ja mysle ze kolo zostalo juz naprawione :D godz czasu i po sprawie :D autko juz jezdzi. Zacielo sie to cos co sie linke w to wklada.
     Moneta
 
 
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 16-01-2008, 08:27   

Dokładnie... :D kubek1987, wybawił mnie z opresji, serdeczne dzięki :prayer: :zgoda: :partyman:
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load