Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ubytki płynu chłodniczego.
Autor Wiadomość
look.toronto 



Wiek: 45
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 136
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-11-2007, 15:23   Ubytki płynu chłodniczego.

Czytałem posty na temat płynu chłodniczego a konkretnie jego ubytków i tak:
- zawór nagrzewnicy - odpada
- dziurawa chłodnica - odpada
- uszczelka pod głowicą - odpada
- nieszczelne, sparciałe węże - odpadają
- nieszczelności przy reduktorze LPG - odpadają
a jednak ten ch...rny płyn chłodniczy znika. Nie w jakim zastraszającym tempie ale ubywa zauważalnie jakieś 0,5l/3000km. Co to może być. Czy to, że płyn nie był wymieniany od niepamiętnych czasów może mieć znaczenie (pomijając że przy dolewkach praktycznie sam się wymienia :sciana: ).
_________________
Pozdrawiam :-)

Gość - ;)


Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto
  
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-11-2007, 15:30   

może masz problemy pompą wody
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
look.toronto 



Wiek: 45
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 136
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-11-2007, 16:16   

Pompa wody przy wymianie paska, naprawie uszczelniaczy i alternatora sprawdzana. Wszystko było ok.
_________________
Pozdrawiam :-)

Gość - ;)


Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto
  
 
 skype
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-11-2007, 16:22   

a na chlodnice lookal w jakim jest stanie i jak wyglada?
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
look.toronto 



Wiek: 45
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 136
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-11-2007, 16:30   

Wim, że na oko to chłop w szpitalu umarł, ale chłodnica raczej też ok. trochę owadów poprzyklejanych ale po za tym żadnych dziur i wycieków z chłodnicy nie ma
_________________
Pozdrawiam :-)

Gość - ;)


Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto
  
 
 skype
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-11-2007, 17:06   

u mnie rozlala sie chlodnica pod obudowa wentylatora i bylo to dopiero dobrze widoczne po sciagnieciu wentyla

** Dodano: 11-11-2007, 17:07 **
auto gdzies w garazu stawiasz? nie widac zadnych wyciekow po nocy?
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-11-2007, 09:50   

opti napisał/a:
auto gdzies w garazu stawiasz? nie widac zadnych wyciekow po nocy?


0,5l/3000km to raczej plam nie będzie bo zdąży odparować zanim kapnie.



Ja proponuje jeszcze dokładnie posprawdzać połaczenia, może gdzieś pod którąś opaską sobie powoli poci.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
look.toronto 



Wiek: 45
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 136
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-11-2007, 14:50   

Hipo napisał/a:
Ja proponuje jeszcze dokładnie posprawdzać połaczenia, może gdzieś pod którąś opaską sobie powoli poci.


I tu był pies pogrzebany :lol: Ciekło spod opaski przy trójniku od gazu przy wejściu z komory silnika do nagrzewnicy. Tylko dziwne zjawisko bo tylko jak płyn był zimny. Przy rozgrzanym silniku było tam suchutko. Może to przez to że jak płyn zimny to wąż twardy i dziurka się powiększała. Ale już po problemie.
_________________
Pozdrawiam :-)

Gość - ;)


Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto
  
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 17-11-2007, 14:57   

Wąż zimny jest twardy, jak sie rozgrzeje jet miekki i sie dopasowuje - masz racje.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-01-2008, 18:16   

Panowie, a ja mam pytanie, gdzies ucieka mi plyn chlodniczy i tak jak kolega wsszystko mam ok, wiec przypuszczam ze to moze byc pompa wody, tylko teraz pytanie, czy to jakos slychac czy tez widac ze pompa sie konczy? czy tez po prostu podejde do samochodu i zobacze jedna wielka plame od razu? czy tez w innym przypadku podczas jazdy sie pompa zatrzyma? jak to wyglada? i tak z ciekawosci ile pi razy oko kosztuje pompa wody?
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-01-2008, 21:50   

maniutek napisał/a:
czy to jakos slychac czy tez widac ze pompa sie konczy? czy tez po prostu podejde do samochodu i zobacze jedna wielka plame od razu? czy tez w innym przypadku podczas jazdy sie pompa zatrzyma? jak to wyglada? i tak z ciekawosci ile pi razy oko kosztuje pompa wody?


Czasami pompa zaczyna odzywać sie wydając jakieś szmery, czasem jest cicha aż do śmierci, padanie tego elementu zaś może odbywać się stopniowo ( poci się, małe ubytki) a równie dobrze może byc tak jak piszesz czyli nagle plama i koniec jazdy. Zatrzymanie się pompy w czasie jazdy to raczej musiałby być już jakiś wielki niefart i to raczej się rzadko zdarza chociaż nie można wykluczyć całkowicie takiej możliwości. Koszt pompy w zalezności od silnika i producenta to coś w granicach 100-250zł.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-01-2008, 21:52   

Hipo napisał/a:
maniutek napisał/a:
czy to jakos slychac czy tez widac ze pompa sie konczy? czy tez po prostu podejde do samochodu i zobacze jedna wielka plame od razu? czy tez w innym przypadku podczas jazdy sie pompa zatrzyma? jak to wyglada? i tak z ciekawosci ile pi razy oko kosztuje pompa wody?


Czasami pompa zaczyna odzywać sie wydając jakieś szmery, czasem jest cicha aż do śmierci, padanie tego elementu zaś może odbywać się stopniowo ( poci się, małe ubytki) a równie dobrze może byc tak jak piszesz czyli nagle plama i koniec jazdy. Zatrzymanie się pompy w czasie jazdy to raczej musiałby być już jakiś wielki niefart i to raczej się rzadko zdarza chociaż nie można wykluczyć całkowicie takiej możliwości. Koszt pompy w zalezności od silnika i producenta to coś w granicach 100-250zł.


rozumiem, a do 1,6 na gazniku? 93 rok?
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-01-2008, 21:56   

Cytat:
rozumiem, a do 1,6 na gazniku? 93 rok?


Myślę że tutaj będzie coś w okolicach 100zł.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-01-2008, 21:58   

Hipo napisał/a:
Cytat:
rozumiem, a do 1,6 na gazniku? 93 rok?


Myślę że tutaj będzie coś w okolicach 100zł.

kurde, skad te roznice? do punta II kosztowala 28 zl...:/ a do tempry juz 100zl...ah...ale dziekuje Hipo za informacje:) pozdrawiam
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-01-2008, 22:02   

maniutek napisał/a:
kurde, skad te roznice? do punta II kosztowala 28 zl...:/ a do tempry juz 100zl...ah...ale dziekuje Hipo za informacje:) pozdrawiam


Strzelam kolego :D benzyna to nie moja specjalność ;) wiem że do 1,9TD opti załatwiej jednemu koledze z forum to wyszło coś 280zł, ale diesel ma pompe żeliwną no i dość sporą więc to inna bajka. Z tego co widze to teraz na allegro są dwie nowe po 40zł tylko że nie pisze do jakiego silnika.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-01-2008, 12:49   

maniutek napisał/a:
rozumiem, a do 1,6 na gazniku? 93 rok?


Jakieś dwa miesiące temu zmieniałem pompę wodną u siebie i płaciłem 120zł.Kolo pasowe na pasek klinowy i wielorowkowy.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-01-2008, 16:41   

ZielonyTBG napisał/a:
maniutek napisał/a:
rozumiem, a do 1,6 na gazniku? 93 rok?


Jakieś dwa miesiące temu zmieniałem pompę wodną u siebie i płaciłem 120zł.Kolo pasowe na pasek klinowy i wielorowkowy.
[url=http://forum.tempra....955.jpg]Obrazek[/url]

dziekuje za odpowiedz
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load