|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
cisnieniowy uklad chlodzenia? |
Autor |
Wiadomość |
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-03-2008, 17:53 cisnieniowy uklad chlodzenia?
|
|
|
Byłem dzis w sklepie z czesciami samochodowymi, bo chcialem zorientowac sie co do cen chłodnic do tipka 1.4 i przy okazji pan w sklepie powiedzial mi, ze bardzo wazny jest korek chlodnicy, poniewaz uklad chlodzenia w tipo jest cisnieniowy. Moze orientujecie sie w czym rzecz i co sie dzieje jak korek jest nieszczelny i cisnienie w ukladzie maleje? Jaki to ma wplyw na chlodzenie silniczka?
Pozdrawiam |
_________________ tp |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-03-2008, 18:58
|
|
|
I dobrze ci powiedział.
Korek od chłodnicy ma zawór, który się otwiera po wzroście ciśnienia(nie pamiętam powyżej jakiej wartości) w układzie chłodzenia, żeby nie rozerwało węży tylko cała para poszła w powietrze.
Przy nieszczelnym korku, płyn/woda będzie szybciej wrzeć i odparowywać przez tą nieszczelność i układ chłodzenia będzie działał nieefektywnie. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 02-03-2008, 20:32
|
|
|
Szczeze mówiąc nie wiedziałem o tym |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Szczęściarz
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-03-2008, 13:26
|
|
|
Wiem, ze temat pewnie zamknięty ale.....Tak jak pisał romano układ jest ciśnieniowy a korek po przekroczeniu ciś.98 kPa otwiera zawór wylotowy. Oprocz tego, gdy korek jest nieszczelny, płyn bedzie Ci prawdopodobnie wyrzucało już przy temp. włączenia wentylatora, przynajmniej teoretycznie, bo u mnie nie wyrzuca płynu nawet przy 96 st mimo ze mocno "syknie" przy odkręceniu Wentylator w moim aucie włącza sie przy 96 st i wyłącza przy 90 st. |
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-04-2008, 17:15
|
|
|
Proszę jeszcze o odpowiedź czy stala temperatura plynu podczas jazdy do 1,5-2 kresek za 90 stopni nie jest szkodliwe dla silnika. W moim samochodzie tak wlasnie to wyglada. Na szczescie temp. nigdy nie doszla do 100 st,bo nie pozwala na to wentylator, ktory wlacza sie podczas postoju w korkach...Reasumujac - chce tylko znac Wasze zdanie na temat stalej temperatury powyzej 90 stopni... pozdrawiam wszystkich ! |
_________________ tp |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-04-2008, 17:46
|
|
|
rozumiem, że ma zegary digital, też o to pytałem, bo jazda na niedogrzanym silniku jest dla niego niezdrowa, ale podobno przy tych zegarach takie wskazanie to jest norma i nie należy się przejmować, mi tak wskazywał całą zimę, 90 osiągał tylko jak jechałem za tirem lub w korku, teraz jak jest ciepło to dość często siedzi kreskę powyżej 90 stopni, na więcej wentylator nie pozwala |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-04-2008, 18:08
|
|
|
Nie napisałem, ale mam deskę analogową, są tradycyjne wskazówki poszczególnych mierników, ale to chyba nie ma znaczenia dla odpowiedzi na to pytanie. |
_________________ tp |
|
|
|
|
Szczęściarz
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-04-2008, 19:34
|
|
|
tad42, kolega yoyo, słusznie zadał pytanie! Chodzi o to jak jest wyskalowany wskaźnik temperatury w digitalu. Bo może sie okazać (nigdy digitala nie widziałem) ,że dwie kreski to skok o 10 stopni tak jak w analogowym!!! Wtedy Temp. w trasie miałbyś na poziomie 100 st.C a to jak na trase, troche za dużo. A może sie też okazać ze te 1,5-2 kreseczki to skok np. o 4 st.C no to wtedy bedzie ok
** Dodano: 22-04-2008, 20:42 **
Jeżeli w korku temp. nigdy do 100 st.C nie doszła, to tad42, możesz spać spokojnie!!! Nic twojemu autku nie grozi.
Pewnie w trasie masz ok 93 do 95, a to dobra temperatura.
Pozdro;) |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-04-2008, 20:07
|
|
|
Dzieki szczesciarz... troche mnie uspokoiles, tylko czy te wiecej niz 90 st moze miec np. wplyw na szybsze zuzywanie sie oleju silnikowego? |
_________________ tp |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-04-2008, 20:48
|
|
|
tad42 napisał/a: | tylko czy te wiecej niz 90 st moze miec np. wplyw na szybsze zuzywanie sie oleju silnikowego? |
nie, ok 90 stopni to optymalna temperatura pracy silnika ale nic mu nie będzie jeśli pracuje przy ok 100 stopni,
nie wiem jak jest z T/T ale do niektórych aut można kupić termostaty o różnej temp. pełnego otwarcia, właśnie po to aby silnik szybciej/wolniej się nagrzewał
seryjnie montowany jest taki uśredniony, ale jeśli ktoś robi tylko bardzo krótkie trasy to kupuje taki który później się otwiera itp. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Szczęściarz
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-04-2008, 22:26
|
|
|
Dokładnie... 90 czy pod 100 st C(np.w korku) to jest z przeproszeniem jeden ch... Silnikowi, olejowi, itp. nic nie bedzie....Tak sie tad42, przyjeło, że w autach powinno byc równe 90 st. i ani Celsjuszka wiecej ani mniej. Fakt...wtedy rzeczywiście jest nominalnie ,ale tak naprawde 5 stopni w tą czy w tamtą to jeden ciul, silniki są wyliczone na różne warunki i temperatury,tak aby warunki te, nie miały wpływu na ewentualny spadek trwałości.
Jak by Ci płyn wyrzucało, wentylator się nie włączał, wskazówka temperatury wchodziła na czerwone pole i takie tam to byś sie mogł przejmowac, ale niepokoić sie z powodu 3, czy tam 4 stopni nadwyzki temperatury... daj spokuj .
Pozdrowienia!!! |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|