Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ubywa płynu w ukłądzie chłodzenia
Autor Wiadomość
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2011, 19:36   ubywa płynu w ukłądzie chłodzenia

witam
mój kolega kupił samochód w ktorym ubywa my płynu chłodzącego... niewycieka gdzies tylko prawdopodobnie dostaje sie do silnika moje pytanie jest takie.
płyn ubywa niemiesza sie z olejem bo jego stan sie niezmienia wienc sie spala tak??
jaki moze to miec wpływ na zywotnosc jednostki??
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-11-2011, 19:57   

Ma wpływ, bo to oznacza pogorszenie parametrów oleju, czyli ryzyko zatarcia oraz jest to sygnał uszkodzonej uszczelki pod głowicą, czyli, że głowica zaczyna odłazić od reszty silnika.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:00   

ze uszczelka jest do wymiany domysliłem sie tylko chodzi o to czy jest mozliwe spalanie płynu bez mieszania z olejem bo stan oleju pozostaje ten sam

** Dodano: 30-11-2011, 20:08 **
kolega pyta jeszcze czy wymiana uszczelki sama w sobie wystarczy czy mósi jeszce dac głowice do plana
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:25   

--Adamo--, Przy wymienię uszczelki powinno się splanować głowicę. Średnio widzę żeby płyn dostawał się do silnika, bo zauważyłbyś, czy tam kolega zanieczyszczenia w samym chłodziwie (często na brzegach zbiorniczka osadza się brunatna lub czarna obwódka) lub oleju (w olej jest nie jednorodny i widać wtrącenia, często mówi się że widać "kawę z mlekiem"). Ja bym obstawił raczej wyciek poza silnikiem z jakiegoś wężyka, połączenia, może ze zbiorniczka lub co też możliwe gubisz płyn w samej kabinie na nagrzewnicy czego często się nie zauważa, no chyba że gruchnie ciurkiem :lalala: U mnie z zaworu nagrzewnicy kapało sobie powoli a że była zima i wykładzina pod nogami była mokra często zwalałem po porostu na masę śniegu na dywanikach, zorientowałem się dopiero przypadkiem jak poprawiałem radio że tuż zanim jest dość mokro.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:27   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Przy wymienię uszczelki powinno się splanować głowicę

Zazwyczaj, ale nie jest to regułą.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:28   

wiesz wsumie ja samochodu nieoglądalem i niemam pojecia czy on dobrze to zdrobił pisze z tego co mi opowiedział. JAM BELFEGOR. to jak zdiagnozowac taki wyciek ze spala płyn??twoim zdanuiem??
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:29   

Jelcyn, ja bym funka kłaków za takie połączanie nie dał :lalala: choć ostatnio słyszałem na spocie jak to koledzy szlifowali głowice ręcznie kamieniami szlifierskimi :lalala: nie powiem którzy :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:30   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
szlifowali głowice ręcznie kamieniami

Ty sobie chyba jaja robisz?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:31   

Jelcyn, nie auto było na spocie :lalala: Dopisałem szlifierskimi gdybyś przypadkiem pomyślał sobie o takich polnych :lol:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:31   

panowie odbiegamy od tematu przewodniego...
jakie mogą byc objawy ze płyn chlodzacy dostaje sie do silnika mówimy o borygo nie o wodzie
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:33   

--Adamo--, nie czytasz napisałem ci parę postów wyżej.... dobra kopiuj wklej samego siebie

"zanieczyszczenia w samym chłodziwie (często na brzegach zbiorniczka osadza się brunatna lub czarna obwódka) lub oleju (w olej jest nie jednorodny i widać wtrącenia, często mówi się że widać "kawę z mlekiem"
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:35   

czytam czytam :P tzn powiecmy ze zaleje płynu do pełna w zbiorniczku i bede widział w nim wtrącenia?? taksamo gdy puuszcze olej bede miał niejednorodny tak??

** Dodano: 30-11-2011, 20:37 **
a skoro maz jest w zbiorniczku?? to olej miesza sie z płynem mam rozumiec??
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:39   

to znaczy że jak pójdziesz teraz czy jutro do auta i uszczelka nie trzyma przynajmniej od kilku dni to na brzegu zbiorniczka zobaczysz nalot im dłużnej taki stan tym więcej go, a co do oleju to jak wyciągniesz bagnet lub zajrzysz pod korek wlewu oleju to zobaczysz w oleju pęcherzyki płynu, w stadium agonalnym olej wymiesza się tak z płynem że będziesz miał brunatną ciecz o wyglądzie "kawy z mlekiem"
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:40   

a moze byc tak ze płyn jes z mazia a olej jest czysty??
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:43   

Wiesz wszystko zależny gdzie jest ten wyciek, może być pęknięcie w bloku czy na głowicy w taki miejscu że ciśnienie oleju będzie go wypychać do układu chłodzenia a nie odwrotnie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:46   

aha. a gdy było by cos pękniętego mogło by byc ze silnik dlaej normalni jezdzi??
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:49   

--Adamo--, skoro ubywa ci płynu to skupmy się na znalezieniu wycieku. Proponuje poszukać najpierw włoku silnika, pod nim, potem w kabinie. Nie zawsze się znajdzie od razu. My z kolegą Dawid już od jakiegoś czasu szukamy w jego aucie wycieku i nie możemy dojść skąd cieknie... a cieknie bo robi plamy czasem pod autem z płynu chłodniczego.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:56   

teraz tak myslałem i pamiętam ze kiedys gdy pociemku sprawdzałem ile ma płyny w sbiorniczku po przeszorowaniu w zbiorniczku miałem własnie jakis syf na rece cos ale ta maz co opisujecie wiec raczej ta uszczelka bedzie do remontu. a wiecie moze po czym poznac czy głowica jest do palnowania? i jakie są koszta takiego zabiegu bo słyszałem ze podobno z 300zl
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2011, 21:15   

OT: --Adamo--, pochwal się Temprą Abarth :D
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2011, 21:17   

pochwale sie pochwale:D po zimie mam nadzieje odswieze ją i sie pochwale:P

** Dodano: 30-11-2011, 21:17 **
ale powiem ci dawid takiej jeszcze niewidziałeś :P hah
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2011, 21:39   

--Adamo-- napisał/a:
a wiecie moze po czym poznac czy głowica jest do palnowania?
Po tym że jest ściągnięta z silnika :lalala: hehehe Planowanie głowicy to koszt 40-50zł
Tu masz przykładowe ceny pod Krakowem: http://www.autonalepa.pl/regeneracja_glowic
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-11-2011, 22:05   

gdyby uszczelka puszczała płyn do silnika byłoby odczuwalne osłabienie osiągów oraz dymienie z wydechu. mógłby się również podnosic poziom oleju a na korku osadzałby się szlam przypominający "kawę z mlekiem".
osobiście podejrzewam wyciek, tyle że płyn wycieka podczas jazdy kiedy ciśnienie w układzie jest duzo wyższe niż na postoju. na postoju, przy silniku pracującym na niskich obrotach wycieku może nie być. proponuje aby kolega dokładnie obadał wszystkie węże od chłodnicy i bloku silnika. w nie których autach (np. u mnie :P ) do silniczka krokowego dochodzi przewód z płynem chłodniczym, a sam silniczek umieszczony jest z tyłu silnika centralnie nad rura wydechową .... gdyby doszło do wycieka z tego miejsca płyn kapał by na rozgrzany do paru set stopni wydech i natychmiast odparowywał bez śladów wycieku
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-11-2011, 22:38   

Stawiam że któryś wąż puszcza gdy temp. przebija 90, u mnie tak było, na postoju nic pełny zbiornik, po długiej jeździe poziom niski a pod autem sucho, dopiero gdy rozgrzaliśmy auto porządnie, wąż cieknął, a po załączeniu wentylatora i ochłodzeniu problem znikał, ew. moze któraś opaska przetarła węża, i w czasie jazdy się przesuwa, przez co płyn wycieka, na postoju wraca na swoje miejsce i ściska dobrze, też miałem taki przypadek ;)
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2011, 23:30   

Też tak myślę ale kolega woli teorie spiskowa z głowicą w tle zamiast poszukać bez rozbierania połowy silnika :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Gość

Wysłany: 02-12-2011, 07:17   

Przecież ławo sprawdzić. Jak płyn dostaje się do oleju to będą białe smugi jak wyjmie korek wlewu oleju. Oczywiście wszystko zależy od ilości tego płynu w oleju.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load