|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Blokada kiery w zakręcie |
Autor |
Wiadomość |
ArniK
Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 12 Skąd: SwietokrzyskiE
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-05-2008, 23:39 Blokada kiery w zakręcie
|
|
|
Witam
Mam najwyraźniej nietypowy problem,, bo nie mogę znaleźć podobnego tematu. Otóż mam taki problem, że skręcając w prawo z w miarę dużą prędkością kiera blokuje się na pewnej pozycji i przy wychodzeniu na prostą wyraźnie czuć jakby przeskakiwała z blokady. W lewo to się nie dzieje, a przyznam że jest to niebezpieczne, bo blokada powoduje ustawienie kół w pewnej pozycji, z której na prostej trudno się wychodzi, bo buja samochodem. Czy ktoś ma pomysł co się mogło stać?
Pozdrawiam |
_________________ Tempra 1.9TD '92 wersja Vivaldi |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-05-2008, 00:35
|
|
|
Ciekawe... jeśli nie masz poduszki powietrznej to ściągnij sobie kierownicę, po wewnętrznej stronie mocowania kierownicy są rozmieszczone po obwodzie prostokątne wyżłobienia w które wchodzi bolec z blokady. Bolec/zapadka znajduje się w kolumnie kierownicy, w dolnej części. Jeśli mówisz że to może byś blokada, to przy ściągniętej kierownicy wsadź kluczyk do stacyjki i przekręć zarobaczysz czy zapadka chowa sie do końca. Mogła się wyrobić i trochę wystaje, co przeszkadza ci w skręcie. Przyczyn "przytrzymywania kierownicy" może być kilka. Napisz czy masz wspomaganie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-05-2008, 08:20
|
|
|
Może też być maglownica i będzie się ona kwalifikowała do wymiany.
Wpierw obadaj z tym zamkiem blokady. Jak masz kierownicę z AB też spokojnie to wszystko możesz rozebrać. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ArniK
Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 12 Skąd: SwietokrzyskiE
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-05-2008, 10:37
|
|
|
Nie do końca jestem pewien, czy mam blokadę kierownicy, ponieważ próbowałem na znane mi sposoby ją uruchomić i niestety nigdy nie zablokowałem kiery (być może to wina osoby, od której kupiłem moją temperówkę, bo go składała do kupy z części). Wspomaganie mam, a AB nie mam. Zastanawiam się, czy to nie wina łożyska lewego koła albo półosi? |
_________________ Tempra 1.9TD '92 wersja Vivaldi |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-05-2008, 12:29
|
|
|
Półoś wchodzi w przegub. Jeżeli by przegub siadł to by "chrupało" wszystko.
Samo łożysko koła idzie szybko wyczuć. Należy podnieść koło do góry i zobaczyć czy się rusza na boki i w górę/dół.
Jeżeli tak, to siadło łożysko.
Co do problemów z kręceniem to jednak sądze, że to będzie maglownica, bo przy zużytym łożysku czy przegubie raczej nie ma efektu "cięższego kręcenia kierownicą".
A blokadę ma każde auto, więc coś masz nie tak, jak nie chce się zblokować. Musisz zdjąc kierownicę i stacyjkę i zobaczyć co jest nie tak. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
kogutkowy78
Wiek: 46 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 55 Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-05-2008, 12:49
|
|
|
Powiem tak. Miałem identyczną sytuację w Peugeocie 309. Najpierw zacinała się kierownica przy skręcie w prawo, a po paru dniach przy próbie zjechania z ronda zrobiło :chrup: i auto pojechało prosto pomimo tego, że kręciłem kierownicą jak sternik kołem sterowym!! MAGLOWNICA POSZŁA W DROBNY MAK!!! |
_________________ Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka
TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046 |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-05-2008, 17:56
|
|
|
Ale ja myślę, że to jednak coś nie tak z blokadą.
Nie znam auta (oprócz zabytków ), które nie ma blokady kiery.
Nawet maluchy z 1983r miały |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-05-2008, 21:26
|
|
|
Witam
ArniK napisał/a: | Nie do końca jestem pewien, czy mam blokadę kierownicy, ponieważ próbowałem na znane mi sposoby ją uruchomić i niestety nigdy nie zablokowałem kiery (być może to wina osoby, od której kupiłem moją temperówkę, bo go składała do kupy z części). Wspomaganie mam, a AB nie mam. Zastanawiam się, czy to nie wina łożyska lewego koła albo półosi? |
Rozbierz obudowe kolumny kierowniczej i dobierz się jak najszybciej do tej stacyjki, najlepiej od razu ją zmień, bo jak Ci się zablokuje w zakręcie to mogiła. I nie chodzi o sam wkład z kluczem , tylko o stacyjkę z blokadą, mi kiedyś się tak robiło po próbie włamania (nieudanej), ale po tym blokada żyła własnym życiem |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-05-2008, 23:03
|
|
|
ArniK, tak jak reszta pisze blokadę miałeś na 100% może poprzedni właściciel namieszał albo próbowali sie mu włamać i na silę złamali blokadę. Najpierw oglądnij ją, bo to chwila roboty. Potem ewentualnie jak piszą inni pomyśl o maglownicy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ArniK
Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 12 Skąd: SwietokrzyskiE
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-05-2008, 00:23
|
|
|
Może źle to określiłem. Jak pisałem o "blokadzie", to miałem na myśli takie uczucie, że koła podczas skrętu w prawo do pewnego momentu skręcają prawidłowo, a potem tak jakby coś przeskakiwało w układzie kierowniczym (ale nie wydaje mi się, żeby to było przy kolumnie kierownicy, a raczej przy osi). Tak przy okazji jak ostatnio bawiłem się odpowietrzaniem hamulców, to na prawym przednim kole miałem luz. Luz był na tyle duży, że jak zdjąłem koło i poruszałem samą tarczą, to odczuwało się ze 2-3mm skoku (tak jakby mi się nakrętka poluzowała, ale to najprawdopodobniej jutro sprawdzę). Tak czy siak dzięki za sugestie, a blokadzie się przyjrzę (btw. czy ona nie powinna działać na zasadzie- wyciągam kluczyk, próbuję kręcić kierownicą i w pewnym momencie jest "klik" i kiera jest zablokowana? Ja mogę wyciągnąć kluczyk, machac na lewo i prawo i się nie zblokuje). Pozdrawiam Wszystkich |
_________________ Tempra 1.9TD '92 wersja Vivaldi |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-05-2008, 10:02
|
|
|
ArniK, po pierwsze masz zwaloną blokadę a po drugie skoro piszesz że dochodzi od jakiegoś momentu i potem przeskakuje to maglownica, duże luzy mogą też wynikać z nieźle wytłuczonego przedniego zawieszenia np. luzy na wahaczach albo drążkach kierowniczych (to już nie zawieszenie rzecz jasna) |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|