Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Blokada kiery w zakręcie
Autor Wiadomość
ArniK 


Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 12
Skąd: SwietokrzyskiE
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-05-2008, 23:39   Blokada kiery w zakręcie

Witam
Mam najwyraźniej nietypowy problem,, bo nie mogę znaleźć podobnego tematu. Otóż mam taki problem, że skręcając w prawo z w miarę dużą prędkością kiera blokuje się na pewnej pozycji i przy wychodzeniu na prostą wyraźnie czuć jakby przeskakiwała z blokady. W lewo to się nie dzieje, a przyznam że jest to niebezpieczne, bo blokada powoduje ustawienie kół w pewnej pozycji, z której na prostej trudno się wychodzi, bo buja samochodem. Czy ktoś ma pomysł co się mogło stać?
Pozdrawiam
_________________
Tempra 1.9TD '92 wersja Vivaldi
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-05-2008, 00:35   

Ciekawe... jeśli nie masz poduszki powietrznej to ściągnij sobie kierownicę, po wewnętrznej stronie mocowania kierownicy są rozmieszczone po obwodzie prostokątne wyżłobienia w które wchodzi bolec z blokady. Bolec/zapadka znajduje się w kolumnie kierownicy, w dolnej części. Jeśli mówisz że to może byś blokada, to przy ściągniętej kierownicy wsadź kluczyk do stacyjki i przekręć zarobaczysz czy zapadka chowa sie do końca. Mogła się wyrobić i trochę wystaje, co przeszkadza ci w skręcie. Przyczyn "przytrzymywania kierownicy" może być kilka. Napisz czy masz wspomaganie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-05-2008, 08:20   

Może też być maglownica i będzie się ona kwalifikowała do wymiany.
Wpierw obadaj z tym zamkiem blokady. Jak masz kierownicę z AB też spokojnie to wszystko możesz rozebrać.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ArniK 


Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 12
Skąd: SwietokrzyskiE
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-05-2008, 10:37   

Nie do końca jestem pewien, czy mam blokadę kierownicy, ponieważ próbowałem na znane mi sposoby ją uruchomić i niestety nigdy nie zablokowałem kiery (być może to wina osoby, od której kupiłem moją temperówkę, bo go składała do kupy z części). Wspomaganie mam, a AB nie mam. Zastanawiam się, czy to nie wina łożyska lewego koła albo półosi?
_________________
Tempra 1.9TD '92 wersja Vivaldi
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-05-2008, 12:29   

Półoś wchodzi w przegub. Jeżeli by przegub siadł to by "chrupało" wszystko.
Samo łożysko koła idzie szybko wyczuć. Należy podnieść koło do góry i zobaczyć czy się rusza na boki i w górę/dół.

Jeżeli tak, to siadło łożysko.

Co do problemów z kręceniem to jednak sądze, że to będzie maglownica, bo przy zużytym łożysku czy przegubie raczej nie ma efektu "cięższego kręcenia kierownicą".

A blokadę ma każde auto, więc coś masz nie tak, jak nie chce się zblokować. Musisz zdjąc kierownicę i stacyjkę i zobaczyć co jest nie tak.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
kogutkowy78 



Wiek: 46
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-05-2008, 12:49   

Powiem tak. Miałem identyczną sytuację w Peugeocie 309. Najpierw zacinała się kierownica przy skręcie w prawo, a po paru dniach przy próbie zjechania z ronda zrobiło :chrup: i auto pojechało prosto pomimo tego, że kręciłem kierownicą jak sternik kołem sterowym!! MAGLOWNICA POSZŁA W DROBNY MAK!!!
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-05-2008, 17:56   

Ale ja myślę, że to jednak coś nie tak z blokadą.
Nie znam auta (oprócz zabytków ;) ), które nie ma blokady kiery.
Nawet maluchy z 1983r miały :badgrin:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-05-2008, 21:26   

Witam

ArniK napisał/a:
Nie do końca jestem pewien, czy mam blokadę kierownicy, ponieważ próbowałem na znane mi sposoby ją uruchomić i niestety nigdy nie zablokowałem kiery (być może to wina osoby, od której kupiłem moją temperówkę, bo go składała do kupy z części). Wspomaganie mam, a AB nie mam. Zastanawiam się, czy to nie wina łożyska lewego koła albo półosi?


Rozbierz obudowe kolumny kierowniczej i dobierz się jak najszybciej do tej stacyjki, najlepiej od razu ją zmień, bo jak Ci się zablokuje w zakręcie to mogiła. I nie chodzi o sam wkład z kluczem , tylko o stacyjkę z blokadą, mi kiedyś się tak robiło po próbie włamania (nieudanej), ale po tym blokada żyła własnym życiem ;D
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-05-2008, 23:03   

ArniK, tak jak reszta pisze blokadę miałeś na 100% może poprzedni właściciel namieszał albo próbowali sie mu włamać i na silę złamali blokadę. Najpierw oglądnij ją, bo to chwila roboty. Potem ewentualnie jak piszą inni pomyśl o maglownicy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ArniK 


Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 12
Skąd: SwietokrzyskiE
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-05-2008, 00:23   

Może źle to określiłem. Jak pisałem o "blokadzie", to miałem na myśli takie uczucie, że koła podczas skrętu w prawo do pewnego momentu skręcają prawidłowo, a potem tak jakby coś przeskakiwało w układzie kierowniczym (ale nie wydaje mi się, żeby to było przy kolumnie kierownicy, a raczej przy osi). Tak przy okazji jak ostatnio bawiłem się odpowietrzaniem hamulców, to na prawym przednim kole miałem luz. Luz był na tyle duży, że jak zdjąłem koło i poruszałem samą tarczą, to odczuwało się ze 2-3mm skoku (tak jakby mi się nakrętka poluzowała, ale to najprawdopodobniej jutro sprawdzę). Tak czy siak dzięki za sugestie, a blokadzie się przyjrzę (btw. czy ona nie powinna działać na zasadzie- wyciągam kluczyk, próbuję kręcić kierownicą i w pewnym momencie jest "klik" i kiera jest zablokowana? Ja mogę wyciągnąć kluczyk, machac na lewo i prawo i się nie zblokuje). Pozdrawiam Wszystkich
_________________
Tempra 1.9TD '92 wersja Vivaldi
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-05-2008, 10:02   

ArniK, po pierwsze masz zwaloną blokadę a po drugie skoro piszesz że dochodzi od jakiegoś momentu i potem przeskakuje to maglownica, duże luzy mogą też wynikać z nieźle wytłuczonego przedniego zawieszenia np. luzy na wahaczach albo drążkach kierowniczych (to już nie zawieszenie rzecz jasna) :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load